Roos?

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

monique1977 schreef:Hoi lany heeft ook last van schilvertjes en ik kreeg van de da een tip om een drupje slaolie of zonne bloem olie bij het voer te doen. ze gaat daar niet van aan de dunne en haar vacht is schilver vij wie weet een tip voor andere
Beter kan je dan zalmolie nemen, daar hebben ze tenminste ook nog iets aan (omega vetzuren die goed voor ze zijn)
Van borstelen word het idd erger, dan word de huid gestimuleerd dus komen er nog meer schilvers los :wink:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
monique1977

Ongelezen bericht door monique1977 »

Beter kan je dan zalmolie nemen, daar hebben ze tenminste ook nog iets aan (omega vetzuren die goed voor ze zijn)
Van borstelen word het idd erger, dan word de huid gestimuleerd dus komen er nog meer schilvers los
bedankt voor deze tip kan ik dat gewoon bij de dieren winkel kopen
monique1977

Ongelezen bericht door monique1977 »

monique1977 schreef:Beter kan je dan zalmolie nemen, daar hebben ze tenminste ook nog iets aan (omega vetzuren die goed voor ze zijn)
Van borstelen word het idd erger, dan word de huid gestimuleerd dus komen er nog meer schilvers los
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

monique1977 schreef:Beter kan je dan zalmolie nemen, daar hebben ze tenminste ook nog iets aan (omega vetzuren die goed voor ze zijn)
Ja bij de dierenwinkel of online bestellen.
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Elise93 schreef:
kirsten&cacao schreef:Cacao heeft het ook gehad, en soms nog wel eens een beetje, als ze net geborsteld is, dan komen de schilfertjes toch weer een beetje los, en blijven plakken aan de bovenhaartjes. Op zich niets om je druk over te maken.

Wacht wel even met je puppy wassen met shampoo hoor!
Dat is eigenlijk alleen nodig als ze echt door de stront hebben liggen rollen ;)
Op zich kan dat wassen geen kwaad, we hebben bij de dierenspeciaalzaak gewoon een speciale puppyshampoo gekocht. :wink:
Wassen is helemaal niet nodig. Hier worden de honden nooit gewassen (uitzondering indien er in een dooie vis gerold is :wink: ). Commerciele onzin. Ik zou het voorlopig laten en de huid rust geven (ook niet borstelen) :)
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

rimanime helemaal mee eens :) Tenzij Ziva enorm smerig is wordt ze ook niet gewassen hooguit ooit afgespoeld onder de douche maar dat is ook zelden ..
Het wassen van je pup maakt het volgens mij alleen maar erger maar kan zijn dat ik me dat verbeeld maar dacht dat ik dat ooit gehoord had.. Net als het borstelen...
Elise93

Ongelezen bericht door Elise93 »

Nee oké dat snap ik het is ook niet de bedoeling om je puppy elke week te wassen :P Maar ik bedoelde ook meer afspoelen hoor. En als ze echt vies is met die puppyshampoo :wink:
Maar dat komt denk ik pas als het flink heeft geregend of als ze voor het eerst in het water is geweest. :D
kirsten&cacao

Ongelezen bericht door kirsten&cacao »

Elise93 schreef:Nee oké dat snap ik het is ook niet de bedoeling om je puppy elke week te wassen :P Maar ik bedoelde ook meer afspoelen hoor. En als ze echt vies is met die puppyshampoo :wink:
Maar dat komt denk ik pas als het flink heeft geregend of als ze voor het eerst in het water is geweest. :D
Als het heeft geregend, is er geen nood om je hondje te wassen. Gewoon goed droogwrijven met een handdoek, en op laten drogen. Eventueel daarna even de viezigheid eruit borstelen.

En ja, na het zwemmen. Ach, Cacao zwemt zowat iedere dag. Ik was toch niet van plan iedere dag we gaan douchen met haar haha. Afdrogen is echt voldoende.
Elise93

Als het heeft geregend, is er geen nood om je hondje te wassen. Gewoon goed droogwrijven met een handdoek, en op laten drogen. Eventueel daarna even de viezigheid eruit borstelen.

En ja, na het zwemmen. Ach, Cacao zwemt zowat iedere dag. Ik was toch niet van plan iedere dag we gaan douchen met haar haha. Afdrogen is echt voldoende.
Ja met water bedoelde ik ook meer een lekkere moddersloot :D Wij hebben hier een straat verderop een heel groot park waar honden los mogen en met een aantal sloten en vijvers. Denk niet dat ze er dan nog even schoon uit komen. ;)
kirsten&cacao

Ach, zoals ik al zei.
Cacao ligt zowat iedere dag in de sloot. Vies of schoon ;)

In het begin denk je nog, ik maak haar iedere dag schoon, maar na verloop van tijd ;)

Maar modder en viezigheid, kun je het best eruit borstelen.

Hoe gaat het ondertussen met de roos?
Ben je even gestopt met kammen? of toch iets anders geprobeert?
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Elise93 schreef:

Ja met water bedoelde ik ook meer een lekkere moddersloot :D Wij hebben hier een straat verderop een heel groot park waar honden los mogen en met een aantal sloten en vijvers. Denk niet dat ze er dan nog even schoon uit komen. ;)
Haha, als ik Kay elke keer na een moddersloot zou wassen dan kan ik elke dag wel aan de gang....
Vandaag stonk hij ook naar de moddersloot van gister en dan laat ik hem schoonzwemmen in schoon water (mooie schone sloot of zee) en als de nood aan de man is spoel ik hem uit met water (ZONDER shampoo)
Wij hebben Kay in zijn leven 1x gewassen en dat was nadat die in de vis had liggen rollen :roll:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
kirsten&cacao

Kay schreef:
Elise93 schreef:

Haha, als ik Kay elke keer na een moddersloot zou wassen dan kan ik elke dag wel aan de gang....
Vandaag stonk hij ook naar de moddersloot van gister en dan laat ik hem schoonzwemmen in schoon water (mooie schone sloot of zee) en als de nood aan de man is spoel ik hem uit met water (ZONDER shampoo)
Wij hebben Kay in zijn leven 1x gewassen en dat was nadat die in de vis had liggen rollen :roll:
Daar was hij zeker dan ook snel van genezen..

Ieeeeeeuw.. wassen met shampoo :kots:
Elise93

kirsten&cacao schreef:Ach, zoals ik al zei.
Cacao ligt zowat iedere dag in de sloot. Vies of schoon ;)

In het begin denk je nog, ik maak haar iedere dag schoon, maar na verloop van tijd ;)

Maar modder en viezigheid, kun je het best eruit borstelen.

Hoe gaat het ondertussen met de roos?
Ben je even gestopt met kammen? of toch iets anders geprobeert?
Ja het is de ene dag meer dan de andere dag maar we proberen nu 1x per dag zonnebloem olie erin te doen en binnekort even zalmolie halen :wink: Dus we zullen maar zien of dat werkt.
kirsten&cacao

Als je nu met 12 weken naar de Da gaat voor de laatste prik, vraag dan even of hij/zij goed naar de huid wil kijken.

Cacao had, zoals ik zei, in haar puppentijd ook veel schilfertjes, maar de huis was gewoon schoon, dus zonder rare plekjes. Als de huid 'schoon' is, zijn de schilfertjes niet kwalijk.
Elise93

Ja volgende week moet ze voor de 12 weken enting dus dan laten we het sowieso wel even nakijken voor de zekerheid.
Plaats reactie