Je kunt op alle leeftijden beginnen met clickertraining. Je moet wel goed bedenken wat je dan wilt gaan trainen. Het is niet handig om in 1 sessie meerdere dingen aan te willen leren aldus de cursus waar wij hebben getraind. Het leuke is dat de hond zelf moet nadenken omdat je steeds iets meer van hem verwacht. De meeste honden willen echt hard werken om zo'n click te verdienen.Jess&Max schreef:Kun je deze methode ook nog toepassen wanneer een hond aan het puberen is? Of juist weer goed om weer alles intensief te trainen? Meneer hier, lijkt sinds kort bananen in zijn oren te hebben...![]()
O ja, wat betreft het puberen en de bananen: ik zou de grenzen maar weer eens heel duidelijk maken en bijvoorbeeld weer wat privileges als loslopen of zo maar aandacht krijgen achterwege laten.chantal-77 schreef:Je kunt op alle leeftijden beginnen met clickertraining. Je moet wel goed bedenken wat je dan wilt gaan trainen. Het is niet handig om in 1 sessie meerdere dingen aan te willen leren aldus de cursus waar wij hebben getraind. Het leuke is dat de hond zelf moet nadenken omdat je steeds iets meer van hem verwacht. De meeste honden willen echt hard werken om zo'n click te verdienen.Jess&Max schreef:Kun je deze methode ook nog toepassen wanneer een hond aan het puberen is? Of juist weer goed om weer alles intensief te trainen? Meneer hier, lijkt sinds kort bananen in zijn oren te hebben...![]()
Ik kon er niet mee overweg.marions schreef:Dat is mijn ervaring ook!
Clickeren werkt, mits goed gebruikt, super![]()
Ik vond het een prettige manier van trainen, en inderdaad verbazend hoe snel het kwartje dan valt!
Have fun met je pupperd en de clicker
hier idem raymondRaymondC schreef:Ik kon er niet mee overweg.marions schreef:Dat is mijn ervaring ook!
Ik vond het een prettige manier van trainen, en inderdaad verbazend hoe snel het kwartje dan valt!
En haatte ook die clicker, waar zit dat ding, oh net te laat geclickt, dju moet ik nu wel of niet clicken.
En dan nog die combinatie, clicken - snoepje
Zak met snoepjes over de grond, of niet open krijgen.
Nee ik was verdomd blij dat ik het ding buiten heb gesmeten
Maar dat zijn mijn ervaringen.
Gebruik ook de positieve manier van opvoeden, maar corrigeer ook waar nodig.
Goed gedrag wordt beloont, slecht of niet gewenst gedrag gecorrigeerd of genegeerd (ligt aan situatie).
Hier ook zospeurneus carola schreef:hier idem raymondRaymondC schreef:Ik kon er niet mee overweg.marions schreef:Dat is mijn ervaring ook!
En haatte ook die clicker, waar zit dat ding, oh net te laat geclickt, dju moet ik nu wel of niet clicken.
En dan nog die combinatie, clicken - snoepje
Zak met snoepjes over de grond, of niet open krijgen.
Nee ik was verdomd blij dat ik het ding buiten heb gesmeten
Maar dat zijn mijn ervaringen.
Gebruik ook de positieve manier van opvoeden, maar corrigeer ook waar nodig.
Goed gedrag wordt beloont, slecht of niet gewenst gedrag gecorrigeerd of genegeerd (ligt aan situatie).
Inderdaad, voor die mensen die een heel telefoonboek voorlezen en zeggen tegen hun hond kan het juist dat besef geven van:Lupos schreef:Ik maak bij het trainen van sommige honden wel gebruik van de clicker. Eigenaren die hun hond verwarren met praten bijvoorbeeld, is heel handig om ze enkel nog met de clicker te laten communiceren![]()
Je moet wel weten hoe het werkt. Ik lees hier bijvoorbeeld dat de hond "luistert naar de clicker" maar dat is niet zo. De clicker is enkel het signaal om goed gedrag mee te markeren. Ook het voeren, natuurlijk is het heel vervelend als je voerzak over de grond gaat, maar de clicker is er juist voor dat je tijd hebt om het goede gedrag en de beloning te overbruggen ipv de beloning op het moment van goed gedrag. De clicker hoeft ook niet per se het apparaatje te zijn, maar kan ook een woord zijn. Je benoemt het woord bij het gewenste gedrag.
Enfin, er zitten natuurlijk haken en ogen aan, maar wat kan het een fijne techniek zijn en een uitkomst in sommige gevallen!