Boukje schreef:Nou ja zeg, na even googlen kom ik erachter dat ik het al mijn hele leven verkeerd heb. Verkeerde voorlichting gehad van mijn ouders geloof ikTerra5 schreef:Reeën zijn volgens mij altijd toch wel wat kleiner..?Boukje schreef: Ehm.... is ie niet wat klein voor een ree? Of is het een jonkie?![]()
Maar die je vanmiddag zag waren dus wel herten?
Want ik geloof dat het merendeel inderdaad reeën zijn zoals je buurman ook zegt. Zijn joekels met van die geweien die ik wel eens gezien heb.Volgens mij steekt het gewei van een ree wat omhoog en is het gewei kleiner en bij een hert steekt het grote gewei wat schuin omhoog met een boogje zeg maar.
Maar hé ik ben nog een groentje in het wild hoorWe gaan een keertje met de buurman mee, die is boswachter, dus wie weet dat ik daarna veeeeel meer weet en ook het verschil tussen ree en hert
Van vanmiddag waren duidelijk herten. Die waren echt mega-groot. Hun schouderhoogte van wel zo'n beetje net zo hoog als ik benWas wel erg mooi om te zien, zo'n groepje bij elkaar
Deze lagen ook weer dicht langs het hek
![]()
Je hebt helemaal gelijk![]()
Weer wat geleerd. Jij weet meer van deze regio dan ik, want ik wist ook niet dat Doesburg de achterhoek isMaar dat kan ook volledige ontkenning geweest zijn
Terra traint!
-
Terra5
- Speurneus

Tamara,
Danouk en
Sanna
In loving memory
Terra

Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
In loving memory