Roos
-
- Speurneus
-
- Speurneus
- Contacteer:
Vaak worden huidschilfers (roos) veroorzaakt door een tekort aan bepaalde essentiële vetzuren. Welke precies, dat is een kwestie van uitproberen. De ene hond reageert goed op een olie, de ander op schapenvet. Voordeel van bijv. zalmolie is, dat er ook nog omega´s inzitten die anti-ontsteking werken. Als de huis een beetje ontstoken is (eczeem) helpen die omega´s goed. Lees hier maar eens:
http://www.whgdierenartsen.nl/Bibliothe ... E+VETZUREN" onclick="window.open(this.href);return false;
Hanneke
http://www.whgdierenartsen.nl/Bibliothe ... E+VETZUREN" onclick="window.open(this.href);return false;
Hanneke
-
- Speurneus
- Contacteer:
Malaseb shampoo is absoluut niet homeopatisch hoor.Marianna schreef:Ik heb net een shampoo gekregen van de DA, heet Malaseb shampoo. Anti bacterieel en anti-schimmel. Ze had ook wat last van roos achtige huidschilfers in haar vacht en na 1x wassen zie ik nu al heel veel resultaat! Het zou 2x per week moeten tot de klachten weg zijn, maar met 1x wassen is het eigenlijk al goed weg. Nu even afwachten of het ook weg blijft. Is homeopathisch is mij verteld en een schimmel gistremmer.deboelange schreef:Nou heb in ieder geval al heel wat bruikbare tips gekregen, bedankt alvast!
Het zijn voornamelijk huidschilfers inplaats van roos denk ik, ik zal nog wel 's checken bij de dierenspeciaalzaak.
Het bevat chloorhexidinedigluconaat en miconazolnitraat, een antibioticum en een schimmelremmer. Niet zomaar een onschuldige shampoo dus.
Groetjes: Mariëlle & Yari
~ Wie achter de kudde aanloopt loopt altijd door de stront ~
-
- Speurneus
- Contacteer:
Veel honden krijgen overigens een aanzienlijk betere huid/vacht op rauwe voeding, vooral wanneer deze zo natuurlijk mogelijk gegeven wordt (prooidieren al dan niet nagebootst).
1x per week vette rauwe vis maakt het verhaaltje vervolgens helemaal compleet en voorziet de hond van extra omega 3 vetzuren.
1x per week vette rauwe vis maakt het verhaaltje vervolgens helemaal compleet en voorziet de hond van extra omega 3 vetzuren.
Groetjes: Mariëlle & Yari
-
- Speurneus
Ik zou zelf ook eerder kiezen voor 1 keer in de week verse vis, dan iets geven als zalmolie. Voor zalmolie moeten zoveel vissen gebruikt worden, zo inefficiënt en onnodig.. Terwijl 1 keer in de week bijvoorbeeld wat sardientjes ook heel gezond isyari schreef:Veel honden krijgen overigens een aanzienlijk betere huid/vacht op rauwe voeding, vooral wanneer deze zo natuurlijk mogelijk gegeven wordt (prooidieren al dan niet nagebootst).

Tamara,
Danouk en
Sanna
In loving memory
Terra

Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014

In loving memory