Dinie schreef:
Yara heeft nu al meer teken gehad dan de afgelopen 2 jaar bij elkaar.
Ja, Bieke ook. Tijdens de training kan ik ze vaak zo van haar afvegen, ik word er echt niet goed van. Andere jaren had ze er nooit een.
Terwijl ze toch Practic krijgen en elke dag knoflookpoeder.
Ik heb ook wel het idee dat het verwijderen van een teek niet geheel pijnvrij is.Dat ze toch wel prikjes voelen ofzoiets.Want die beesten zitten ook nog diep in de huid.
En met de witte tekentang trek je er afentoe ook wel eens een haartje mee.Nu heb een groene daar schuif je de teek tussen en dan meteen draaien.
veel beterschap voor Nero.
Max heeft eens een flinke hotspot gehad van een teek die zich helemaal had ingevreten. Dat heeft bijna 3/4 jaar geduurd voor we dat onder controle hadden. Ondanks inspuiten.
Maggie heeft haar 1e pipetje 3 weken geleden al gehad.
arme nero beterschap hoor jongen.
ik ben(of eigenlijk roef) een spekkoper roef heeft al anderhalf jaar geen teek meer gehad
maar om me heen is het echt raak op het moment.
(zal je zien dat roef er morgen ook 1 heeft)
Roef (Matcho) 18-04-2008 James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Hier is het ook holleklot met de teken.
Zoef had er gisteravond 7!Zaten allemaal al vast. Bah..en dat terwijl ik de hondjes meerdere keren per dag controleer, en ze zijn ook allebei al 2 keer behandeld.
Beterschap voor Nero!
Groetjes, Annick en een stevige knuffel van de NoKaZoefjes Kato! (Labrador; 4-11-2005) Zoef! (Ruwharige teckel; 12-08-2008) Nora! (Labrador/Herplaatser; 25-09-2009/woont sinds 7-01-2012 bij ons)
jeetje wat naar! hopelijk trekt de zwelling snel weg!
Dizzy heeft tijdens haar loopsheid een teek precies op de grens van haar 'fluitje' gehad...
Verder kom ik ze ook vaak tegen in de buurt van haar oortjes/hals..
rot teken arme Nero
hier de tekenband van scalibor in gebruik werkt echt perfekt .
het ziet er heftig uit die zwelling hopelijk gaat het snel weer over.
beterschap Nero.
Ik denk dat ik voor de honden ook maar een scaliborband ga aanschaffen. Want de practicpipetjes helpen dus toch niet echt.Vanmiddag bij Yentl 2 teken uit haar kop gehaald, tenminste, de een ging perfect en de andere lukte niet, pffft.
De kop zit er nog in. Die moet er nu vanzelf uitkomen.
Ik zweer bij ons natuurlijk middel: voor de wandeling of training een plantenspuit met water, tea tree olie en lavendel olie maken en dat over de hondjes heen spuiten... geen teek meer gehad