Brego en ik zijn gezakt

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Jess

Ongelezen bericht door Jess »

Kirsten, vond ik ook. Ik kon het altijd erg goed met hem vinden, maar ja.

Sascha, dank je wel.
Ik zal trouwens hier ook weer eens foto's van hem posten. Hij is nog zo aan het veranderen en groeien. Hij wordt echt steeds knapper. :verliefd1: Net als zijn mama en papa.
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

Ik ben benieuwd hoe Brego er nu uitziet :verliefd1:
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
Marlotte
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marlotte »

He dat is echt niet leuk! Maar trek het je niet te veel aan! Ik geloof er in ieder geval niets van! Volgens mij zijn jullie samen een super team! :D
Afbeelding
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Balen dat zo'n examinator duidelijk niet weet hoe jullie band is. Nog slechter vind ik het dat jouw eigen trainer niet meer voor jou is opgekomen. Die heeft jullie namelijk het hele seizoen meegemaakt. En als die na het examen dan niet eens even met je komt napraten, vind ik super slecht.

Bij ons op de examens zie ik namelijk dat onze trainster wel degelijk invloed heeft op de beoordeling van de examinator. Eigenlijk zoals het hoort.

Jij weet gelukkig wat je aan je hondje hebt. En Brego is duidelijk gek op jou, anders zou hij ook niet zo enthousiast zijn. :wink:

Bram is ook zo'n spring in het veld, en daarom ga ik juist wel verder met VGG (Voorbereidend gedrag en gehoorzaamheid). Ik merk namelijk dat hij door deze trainingen wel steeds beter gaat luisteren.

Succes in ieder geval straks met de andere trainingen die je gaat doen.
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
Alice van Ginkel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Alice van Ginkel »

Waar heb je examen gedaan? Ben even nieuwsgierig omdat ik in IJsselstein woon.

Je hebt gewoon pech gehad met zo'n examinator, je weet zelf het beste hoe jullie samen zijn. Je hebt een schat van een hond en dat is het allerbelangrijkste.

Groetjes voor jullie.
Alice.
Afbeelding
Jess

Nog bedankt voor de lieve reacties.
Erica, Brego luistert wat mij betreft hardstikke goed, dus ik ga alleen maar voor ons plezier door met frisbee ed. Ik zelf zag het wel zitten om door te gaan met gehoorzaamheid, maar Brego moet t wel leuk vinden. Echt verplicht commando's opvolgen is gewoon niks voor hem.

ALice, ik train bij de KV Nieuwegein, ze zitten in galecop.
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Pffff, 't is vast weer zo'n 'herdermens' :roll:
Niet dat ik iets tegen herdershonden heb hoor, helemaal niet :) , maar wel tegen mensen in de gehoorzaamheidssport met een roedeltje herders thuis die een beetje minachtend neerkijken op zo'n blije :eikel: van een Lab die op de leeftijd van 10 maanden nog niet in adoratie aan je been geplakt zit.

Joh, lekker belangrijk! Geniet gewoon van je hond daar heb je geen diploma voor nodig. Een ander kan nooit voor jou bepalen of jouw baas-hondrelatie goed genoeg is. Als die relatie voor jou goed is.... is ie goed genoeg.

Veel plezier met frisbee! Ik hoop wel dat de opbouw een beetje rustig is? Dat logge lompe lichaam van een Lab is niet zo wendbaar als die van een Border Collie :wink: Ik had het met Pandora willen proberen maar die vind alles wel aardig... voor even... op de dagen dat ze toevallig zin heeft :D (divagedrag :roll: )
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
vanhaut
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door vanhaut »

daar heb ik ook getrained toen wij daar nog woonden (met onze vorige hond)..

ik zal er niet te veel woorden aan vuil maken.. maar ik vond het niet zo super ...
:zwartpootje: Bo, Rinkling Twinkling Energetic Bo. Voor altijd in ons hart. * 14-07-2005 † 01-06-2012
:bruinpootje: Yara, Rinkling Twinkling Just Love. 24-09-2011
:bruinpootje: Lizzy , Rinkling Twinkling liason of life. 12-04-2014
Jess

:D Zegt wel weer genoeg zo te horen.
Ach, ik heb jaren geleden er met plezier getraint en was eigenlijk (tja ik weet het, lekker naïef) er van uit gegaan dat er weinig veranderd zou zijn.

Met de frisbee gaan we het idd heel rustig opbouwen. Zeker in de beginnersklasse zijn we bezig met gooitechnieken ed. Voordat de hond er zelf ook aan te pas komt ben je weer veel verder. En dan nog gaat het er erg rustig aan toe. Springen ed is dan nog helemaal niet aan de orde.
Wendy

Ongelezen bericht door Wendy »

Het is inderdaad zo belangrijk dat zowel jij als de hond het leuk vinden op cursus. Wij zijn nu volop bezig met puppycursus en hebben een fantastische instructeur. Hij beloont de hond én de baas als ze iets goeds doen ;) Het is toch fijn om te horen dat je het goed doet met je hond?!

Ook als iets niet in één keer goed gaat legt hij geduldig uit hoe je het de volgende keer beter kan doen, of doet de oefening zelfs voor. Zo krijg ik meer zelfvertrouwen wat ook weer goed is voor Floor.

We krijgen van onze trainer ook altijd goede tips en met vragen kun je ook altijd bij hem terecht. Je zit er toch niet op te wachten dat je afgebekt wordt... je doet het ook voor een groot deel voor de lol...

Succes voor jou en Brego, de volgende keer slagen jullie vast met vlag en wimpel ;)
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

Erg jammer dat je het niet gehaald hebt. :(

Natuurlijk ben je trots wanneer je een examen goed afsluit, maar ik vind het bezig zijn met je hond veel belangrijker dan een papiertje in de kast.
Niemand weet beter dan jijzelf, hoe de band baas-hond is. Zo te lezen is die perfect!! :) Wees trots op je Kanjer!!

Veel succes met het frisbeeën.
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
Jess&Max

Ongelezen bericht door Jess&Max »

Ooo wat L******.
Dat zou ook wat voor mij zijn.
Misschien ligt het aan de naam??? :oops: :D
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Voor mij is de examinator gezakt, niet jij.
Als je met honden en met mensen werkt ( en dat doet een examinator) , zou ze moeten weten dat opbouwende kritiek vaak meer effect heeft dan iemand zo af te kraken.
Als je iemand anders had gehad, die dat wel had gekund, was je nu waarschijnlijk geslaagd.
Het is maar te hopen dat de examinator in het dagelijks leven niet de leiding heeft over mensen, want dan zou de firma waar zij in werkt wel eens failliet kunnen gaan omdat niemand meer gemotiveerd is om iets te doen.

Wees maar lekker trots op je hond hoor ! Je bent toch al een kanjer omdat je op cursus bent gegaan en examens zijn echt niet bepalend van hoe je hond het in werkelijkheid doet. Hangt van zoveel factoren af. Als jij op een examen iets zenuwachtig bent ( wat te begrijpen is) voelt je hond het ook haarscherp aan.

:)
Jess

Jess&Max schreef:Ooo wat L******.
Dat zou ook wat voor mij zijn.
Misschien ligt het aan de naam??? :oops: :D
:D

Bedankt nog voor de reacties allemaal.
Ik heb laatst nog de man gesproken met wie ik altijd mee kon rijden naar training, hij had voor mij nl mijn certificaat opgehaald. Daar had ik zelf echt geen zin in.
Hij belde me op om even persoonlijk nog uitleg te geven, want hij had met het ophalen toch nog even mijn trainers aangesproken.
Ook zij waren niet blij met de uitslag en wisten ook goed dat ik eigenlijk gewoon geslaagd zou moeten zijn, maar ze konden er niks aan veranderen. :roll:
Verder is het volgens hem een mooi rapport en gewoon belachelijk dat we op dat ene puntje gezakt zijn.

Maar goed, ik vind t best. Ik krijg regelmatig complimentjes als mensen mij en Brego buiten zien lopen en ookal begint meneer een beetje te puberen, het blijft een heerlijke hond die toch echt wel luistert naar me.

En wat jullie ook zeggen, het gaat niet om het examen, maar om de cursus zelf. Leren en bezig zijn met je hond. Daar deed ik het ook voor.
Greetje

Ongelezen bericht door Greetje »

Was het een officiele examen of..... Weet je nog welke keurmeester je had?? Wij hebben er namelijk ook zo een gehad die dingen die goed gingen zag ze niet en de dingen die fout gingen zag ze echt oer vervelend is dat.
Plaats reactie