Dat klopt denk ik wel, ze zijn slim genoeg om te weten dat na het volgen dat stomme onderdeel weer komtPandora schreef:Pandora trapt er gewoon niet meer in. Ik oefen het uitsturen meestal apart van het los/vast volgen, ik zorg dat ze altijd succes heeft. In de trainingen gaat ze altijd vooruit, ook al heb ik van te voren een dummie gelegd wat ze echt niet gezien heeft.Lunatic schreef:Mooie lijst hoor, erg jammer van de 0.
Ik vind het ook een belabberde oefening, ondanks dat Luna het gelukkig wel doet. Het eerste wat je van een goede trainer leert is, zorg dat je hond altijd succes heeft, zo bouw je het vertrouwen op, dus om ze voor niks vooruit te sturen, waarna ze leeg weer terug moeten komen is echt een onzin oefening![]()
Bij de KNJV zeggen ze dan, het is een voorloper op het dirigeren, maar ook dat klopt niet helemaal natuurlijk, want dan stuur je je hond wel ver van je weg, maar wel met een doel.
Ik zou de afstanden gewoon oefenen in de toekomst door een dummy op een steeds grotere afstand te leggen, zo bouw je haar vertrouwen tenminste op, dan heb je volgende keer fluitend de B binnen
Pandora linkt de sfeer van zo'n proef waarschijnlijk aan 'deze keer ligt er niks', bijdehandjeZe gaat wel maar niet na 'die blik' en op snuffeltempo
Gelukkig dat ze nog wel gaat, al is het dan niet van harte.