De Onderlinge 2010

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Pandora schreef:
Lunatic schreef:Mooie lijst hoor, erg jammer van de 0.
Ik vind het ook een belabberde oefening, ondanks dat Luna het gelukkig wel doet. Het eerste wat je van een goede trainer leert is, zorg dat je hond altijd succes heeft, zo bouw je het vertrouwen op, dus om ze voor niks vooruit te sturen, waarna ze leeg weer terug moeten komen is echt een onzin oefening :?
Bij de KNJV zeggen ze dan, het is een voorloper op het dirigeren, maar ook dat klopt niet helemaal natuurlijk, want dan stuur je je hond wel ver van je weg, maar wel met een doel.

Ik zou de afstanden gewoon oefenen in de toekomst door een dummy op een steeds grotere afstand te leggen, zo bouw je haar vertrouwen tenminste op, dan heb je volgende keer fluitend de B binnen :wink:
Pandora trapt er gewoon niet meer in. Ik oefen het uitsturen meestal apart van het los/vast volgen, ik zorg dat ze altijd succes heeft. In de trainingen gaat ze altijd vooruit, ook al heb ik van te voren een dummie gelegd wat ze echt niet gezien heeft.
Pandora linkt de sfeer van zo'n proef waarschijnlijk aan 'deze keer ligt er niks', bijdehandje :? Ze gaat wel maar niet na 'die blik' en op snuffeltempo :roll:
Dat klopt denk ik wel, ze zijn slim genoeg om te weten dat na het volgen dat stomme onderdeel weer komt :D
Gelukkig dat ze nog wel gaat, al is het dan niet van harte.
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Wat een leuk fotoverslag Tilly!
Heerlijk bezig samen en een prachtige cijferlijst.
Hopelijk pakken jullie de volgende keer voor die 0 wel een mooie voldoende.
donna
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door donna »

Mooie lijst, en jammer van die ene onvoldoende. Ik weet hoe je je voelt. Donna gaat wel weg, maar komt de ene keer wel en de andere keer niet terug. Dus een onvoldoende of een tien. Ik vrees iedere keer deze proef. Je moet gewoon een beetje geluk hebben. Het wordt ook tijd dat ze deze proef eruit halen.
Volgende keer heel veel succes.
Tilly
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tilly »

Dank jullie voor de reactie's.
Volgens mij heb ik je nog zien lopen Dorine. :D
Het blijft gewoon een moment opname en een moeilijk onderdeel.
Soms denk ik wel eens... ze is te slim.. loopt gewoon niet graag bij me weg voor niks.
We blijven oefenen al wordt ik er soms moedeloos van.
Dan zeg ik in de wandelgang .. ja toe maar.. vooruit en loopt ze weg en dan kijkt ze me aan met een blik van... ja meisje... door, lopen maar en dan gaat ze wel.
Ze wordt ook 5 jaar... geen idee of ik het nog in krijg, wat ik wel hoop
Groetjes Tilly
Pootje van Gina & Akka

*Er is op de wereld geen betere psychiatrie, dan een hond die je gezicht aflikt*
Plaats reactie