Zo dik heb ik ze nog nooit gezien!!

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Fallyn

Ongelezen bericht door Fallyn »

tjah je weet het verhaal erachter iet voor hetzelfde geld heeft de hond een schildklier afwijking, of is het voor de mensen de eerste hond en weten ze niet dat dit ongezond is misschien kun je er eens naar vragen.
Maar ik weet van labradrs dat ze graag eten en zo'n zielig kijkend kopje als je aan het eten bent is moeilijk te weigeren.
Het hoeft dus niet perse bewust gedaan te zijn maar de hond word er niet beter op ik zeg ga 4x per dag met de hond wandelen (fietsen is ook goed voor ze)
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

nou dan lopen er in nederland heel veel honden rond met een schildklier afwijking :wink:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Fallyn

Ongelezen bericht door Fallyn »

Ik neem het niet op voor het baasje maar ik vind niet dat ik van dierenmishandeling mag spreken zonder dat ik het verhaal er achter weet als een kind veel blauwe plekken heeft roep ik ook niet meteen dat de ouders mishandelen voor het zelfde geld heeft het kind leukemie (snel blauwe plekken krijgen) of is het een echte ravotter waardoor het veel blauwe plekken heeft.
Je houd het dan natuurlijk wel in de gaten
Guus

Ongelezen bericht door Guus »

@ Fallyn;
ik begrijp wat je bedoelt, maar ik geloof niet dat (ook al is het hun eerste hond) je niet ziet dat je hond te dik is, met een beetje gezond verstand van het baasje ziet hij zelf ook wel dat hij te dik is.
het beessie kan zich amper bewegen...
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Verschrikkelijk! Naast Olly's pleegmama woont iemand die ook een labje had van dezelfde leeftijd als Olly; zijn dus samen opgegroeid. Die hond is ook tonnetje rondje geweest, en jawel, die is dus ook enkele maandjes geleden overleden. Had iets aan de longen. Maar sowieso kon die hond ook nit veel meer dan een kort rondje lopen omdat die zo vetgemest was :(. Ol daarentegen kan er gelukkig denk ik nog wel even tegenaan!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Mijn DA roept al gelijk afvallen :evil: als ze een paar ons zijn aangekomen............ :oops: en die van mij zijn niet te zwaar hoor. 8)

Dus zo tonrond is echt erg vind ik. Soms doen mensen het uit onwetendheid. Ik vraag wel eens of de hond ziek is. En als ze dan niet begrijpend nee zeggen wijs ik op die van mij en leg uit dat zij het normale model hebben, dus dat hun hond dan wel veel te zwaar is. Slecht voor de gewrichten en het hart zeg ik dan bezorgd.
Sommigen willen er niets van weten (heel raar, maar die zijn vaak zelf ook mollig :roll:) en soms komt er een leuk gesprek van. Ik verwijs ook altijd naar dit forum trouwens. :wink: Voor tips en info. :D
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Guus

Ongelezen bericht door Guus »

UPDATE!!!!

Gister die arme ziel weer gezien, en ook zijn vrouwtje zei tegen mij dat
ze zo gauw moe ik. Dus ik dacht dit is mijn kans :wink: en ik zeg misschien moet ze wat afvallen, dan zal ze wel wat fitter zijn :( ....
ze keek me aan van waar bemoei je je mee :evil: en ze ging meteen weg. :confused:

Die heeft een bord voor kop!!! Die arme hond keek zo zielig!!! :(
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

tja de waardheid is vaak hard en niet prettig om te horen 8)
had die hond een schildklier afwijking dan denk ik dat die vrouw dat wel zou zeggen :wink:
sneu voor de hond :(
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
floor
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door floor »

Zou er inderdaad ook wat van zeggen.
Afbeelding
:bruinpootje: Floor 05 09 2003......10 11 2014
:zwartpootje: Tosca 31 01 2013
mawo
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door mawo »

Bij ons in de buurt woont ook een labradorteefje van 4 jaar. Ik weet niet precies hoe zwaar ze is, maar de rug van haar is zeker 1 1/2 x zo breed als die van Mylan, bijna 7 jaar en 32 kg. Ik kom haar wel eens tegen met de hond en dan zegt ze dat Mylan veel te mager is. Een labrador hoort heel stevig te zijn.
Zij geeft hem tenminste genoeg te eten, en dat krijg je een hele lijst met wat hij allemaal eet. Vreselijk!!!! Tegen deze mensen kun je niet zeggen dat hun hond te dik is want dat snappen ze niet. Deze hond is echt veel te dik en wij hebben moeite om Mylan op gewicht te houden (hij krijgt bijna 3 pond AHV per dag)
poot van Mylan en groetjes van Marian

:zwartpootje: Mylan (Precious Mylan of Naiadsmanor)22-12-2003 - (overleden 26-06-2015)
:blondpootje: Yosta *15-01-1995 -(overleden 04-07-2003)
Plaats reactie