Fallyn schreef:Maria, even voor de duidelijkheid ik train Fallyn zelf maar word hier wel bij begeleid zover dit gedaan word.
Ik heb ook al diverse keren geklaagd over de stichting ze hebben mij en Fallyn sinds ze pup is (10,5 week) niet gezien omdat ze steeds niet kunnen als ik ook kan (of ik krijg geen reactie) ook met het zindelijk maken kreeg ik steeds antwoorden waarop ik niet zat te wachten ik moest het gedrag maar negeren haar in de gang zetten als ik het ging opruimen en belonen als ze het buiten deed met de 4 maanden was Fallyn nog niet zindelijk ben toen een keer boos geworden toen ze binnen ging plassen en sinds dien heeft ze niets meer binnen gedaan (behalve toen ze loops was)
maar aangezien dit mijn eerste hond is, heb ik geen ervaring met hoe een andere stichting hier mee om gaat ik weet wel dat ik veel zelf uitdokter en gelukkig weet ik wel hoe ik haar moet trainen en is het ondanks het blaffen naar andere honden super goed gelukt.
Ik heb geen beugel aan mijn stoel lijkt me ook niet handig omdat je 2 handen nodig hebt om te kunnen rollen.
Bij een rolstoel zitten er 2 stangen die links en rechts omhoog lopen en hier tussen zit dan stof wat de zitting voorstelt.
Omdat Fallyn geleerd is om links van de rolstoel te lopen zit de lus van de riem gewoon om de stang heen, daarna word de stof er om heen geschoven en raakt de riem niet los.
Maar ik en de stoel bij elkaar wegen niet meer dan 60 kilo dus als je een goede ruk aan de stoel geeft kieper je om
De stichting word betaald door de verzekering, ik kan niet over gaan naar een andere stichting want dan ben ik Fallyn kwijt
ik vind het wel een beetje flauw dat als Fallyn alleen maar blaft naar andere honden ze in een keer geen goede hulphond zou zijn.
Ze is 10 maanden en als je toch ziet wat ze allemaal doet, alles wat een opgeleide hulphond ook doet, ze doet het zelf beter dan een hulphond van stichting hulphond die ik ken want die haalt prullenbaken leeg terwijl het baasje dit niet kan opruimen en luistert niet naar de baas als ze buitenhuis zijn.
En als je mensen kent die mij zouden willen helpen, alle hulp is welkom
Zeker als deze stichting door de verzekering wordt betaald mag ze wel eens waar gaan leveren voor dat geld.
Ik kan niet begrijpen dat je zelf maar aan moet rommelen met het opleiden en het aanleren van gewenst gedrag en het afleren van ongewenst gedrag.
Ik zou toch echt op mijn strepen gaan staan bij de stichting.
Ook bij jouw problemen met Fallyn op je werk hadden ze in mijn ogen je bijkunnen staan.
Horen stichtingen voor het opleiden van hulphonden niet aan richtlijnen te voldoen om voor vergoeding door de verzekering in aanmerking te komen?
Ik vind dat ze je behoorlijk in de kou laten staan als ik op jouw verhalen hier op het forum af ga.
Ik vraag me trouwens ook af of je van een hond van 10 maanden kunt verwachten dat 'ie stabiel genoeg is om al als hulphond aan het werk te zijn.