rimanime schreef:yosca schreef:Morgen een afspraak om 9 uur ... Ze wilde heel graag dat ik kwam toen ik vertelde wat de klachten zijn. Dus, hopelijk heeft ze een ander alternatief dan royal canin brokken

.
Ben je wat wijzer geworden ?
Jazeker .. althans, dat denk ik. Ze heeft met een boekje laten zien met foto;s van honden met atopie. Daar kon ik Yosca zo naast leggen. Toen ze gesteriliseerd was had ze rode vlekjes op haar kale buik. Volgens de DA was dat irritatie door het scheren. Maar, volgens de holistische DA, is dat hetzelfde als de pootjes en de oren. .. en omdat de haren rond het litteken ook roze zijn teruggekomen, is zij er zeker van.
Wat Yosca heeft, volgens haar en dat weet ik over een 6-tal weken pas zeker, is een gebrek aan 2 enzymen. Die zorgen voor een beschermlaagje op de huid waardoor de huid niet in aanraking kan komen met pollen/huisstofmijt en al die andere dingen waar ze evt. allergisch voor is.
Ik heb nu homeopathische pillen meegekregen die ervoor kunnen zorgen dat de voeding toch omgezet kan worden in de enzymen (het verhaal was geloof ik iets ingewikkelder, maar dat ging me even boven de pet

). Die pillen moet ik 6 weken lang geven en dan moeten de voeten & anus weer gewoon van kleur worden en de oren schoon blijven. Daarna moet ik de pillen als onderhoudsdosis houden, maar mag ik zelf schommelen met de hoeveelheid. Bij een gewone DA wordt de hond dan op Atopica gezet (antibiotica/prednison).
Mocht het na 6 weken niet uitmaken .. dan moet ik terug.
Dus .. we wachten het rustig af! Ik moet wel zeggen dat ik Yosca de afgelopen 2 dagen niet heb zien krabben ... snel weer afkloppen

.
Groetjes van Anneke en een Pootje van Yosca & Zyva.