Zoveelste oorontsteking & rode achterpootjes van het likken

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
yosca
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door yosca »

rimanime schreef:Een verwijzing moet je DA geven als je daar om vraagt. Klant is Koning. Voedselallergie kan maar inderdaad zijn de meeste labjes allergisch voor pollen, grassen e.d...... Allergie is een kwestie van (uit)zoeken en dat kan tijd in beslag nemen. Ga naar een goede Holistisch Arts of Dermatoloog. Laat je adviseren in deze. Mocht je uit willen zoeken of het een voedsel allergie is, dan zou ik je adviseren 6 weken lang één soort vlees te geven en helemaal niets anders. Ook geen tussendoortjes. Pas dus op als je een straatvreter hebt. Als blijkt dat ze goed reageert en vrij is van jeuk e.d. dan moet je na 6 weken een vleessoort er bij gaan geven. Op één van voer fora kunnen ze je hierin een goed advies geven. Vraagje: Heeft Yosca het hele jaar door jeuk dan zou het heel goed een voedselallergie kunnen zijn. Zijn het bepaalde periode (zoals nu staan verschillende grassen e.d. weer in bloei vanwege het zachte weer) in het jaar, zou het heel goed een gras-, vlooien- en/of pollenallergie kunnen zijn. Succes met het uitzoeken.

Ik doe bij dit bericht een link van de Holistisch arts bij jou in de buurt. Ik weet zeker dat je in de verhalen veel zal herkennen. Kijk onder : Atopie :)
http://www.hellamentjox.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Super! Dank je wel. Ga maandag een afspraak met haar maken, ze zit zowat bij mij om de hoek :wink:
Groetjes van Anneke en een Pootje van Yosca & Zyva.
yosca
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Morgen een afspraak om 9 uur ... Ze wilde heel graag dat ik kwam toen ik vertelde wat de klachten zijn. Dus, hopelijk heeft ze een ander alternatief dan royal canin brokken :wink:.
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Veel succes morgen!!!
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
tamara

zoveelste ooronsterking en rode achterpootjes van het likken

Ongelezen bericht door tamara »

ik heb een duitse herder gehad met allergie en we moesten eerst 6 weken een eleminatie dieet volgen om te kijken of het een voedingsallergie was we hebben toen geitenvlees en macaroni gegeven of koolvis.
in farmfood zit erg veel granen.
als je wil weten of het voedingsallergie is dan moet je totaal iets geven wat die nog nooit heeft gehad.
bij mijn hond was het geen voedingsallergie maar atopie.
hij stond toen daarna op europremium sensitief dit is met reeenvlees
hij deed het er erg goed op. dus misschien kan je het zo proberen
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

yosca schreef:Morgen een afspraak om 9 uur ... Ze wilde heel graag dat ik kwam toen ik vertelde wat de klachten zijn. Dus, hopelijk heeft ze een ander alternatief dan royal canin brokken :wink:.
Ben je wat wijzer geworden ?
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
yosca
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

rimanime schreef:
yosca schreef:Morgen een afspraak om 9 uur ... Ze wilde heel graag dat ik kwam toen ik vertelde wat de klachten zijn. Dus, hopelijk heeft ze een ander alternatief dan royal canin brokken :wink:.
Ben je wat wijzer geworden ?
Jazeker .. althans, dat denk ik. Ze heeft met een boekje laten zien met foto;s van honden met atopie. Daar kon ik Yosca zo naast leggen. Toen ze gesteriliseerd was had ze rode vlekjes op haar kale buik. Volgens de DA was dat irritatie door het scheren. Maar, volgens de holistische DA, is dat hetzelfde als de pootjes en de oren. .. en omdat de haren rond het litteken ook roze zijn teruggekomen, is zij er zeker van.

Wat Yosca heeft, volgens haar en dat weet ik over een 6-tal weken pas zeker, is een gebrek aan 2 enzymen. Die zorgen voor een beschermlaagje op de huid waardoor de huid niet in aanraking kan komen met pollen/huisstofmijt en al die andere dingen waar ze evt. allergisch voor is.
Ik heb nu homeopathische pillen meegekregen die ervoor kunnen zorgen dat de voeding toch omgezet kan worden in de enzymen (het verhaal was geloof ik iets ingewikkelder, maar dat ging me even boven de pet :wink: ). Die pillen moet ik 6 weken lang geven en dan moeten de voeten & anus weer gewoon van kleur worden en de oren schoon blijven. Daarna moet ik de pillen als onderhoudsdosis houden, maar mag ik zelf schommelen met de hoeveelheid. Bij een gewone DA wordt de hond dan op Atopica gezet (antibiotica/prednison).
Mocht het na 6 weken niet uitmaken .. dan moet ik terug.

Dus .. we wachten het rustig af! Ik moet wel zeggen dat ik Yosca de afgelopen 2 dagen niet heb zien krabben ... snel weer afkloppen :D.
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ik hoop dat het je grietje helpt. Hou er echter rekening mee dat ze een terugval kan krijgen (wat ik natuurlijk niet hoop). Zou geweldig zijn als de allergie door deze medicatie beheersbaar is :)

Lola heeft deze week voor het eerste een lage dosering Prednison gekregen voor haar allergie. Ze had zich tot bloedens toe opengekrabt. Heel zielig. Het is vreselijk smerige rotzooi, maar je labje zonder jeuk en dus rustig te zien, is wel heel fijn. Na deze kuur hoop ik dat ze tot het voorjaar weer rust heeft en dan gaan we weer verder borduren met de homeopathie.
Afbeelding

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017

yosca
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

rimanime schreef:Ik hoop dat het je grietje helpt. Hou er echter rekening mee dat ze een terugval kan krijgen (wat ik natuurlijk niet hoop). Zou geweldig zijn als de allergie door deze medicatie beheersbaar is :)

Lola heeft deze week voor het eerste een lage dosering Prednison gekregen voor haar allergie. Ze had zich tot bloedens toe opengekrabt. Heel zielig. Het is vreselijk smerige rotzooi, maar je labje zonder jeuk en dus rustig te zien, is wel heel fijn. Na deze kuur hoop ik dat ze tot het voorjaar weer rust heeft en dan gaan we weer verder borduren met de homeopathie.
Ik houd er rekening mee, ik ga afwachten of dit helpt ... 't zou mooi zijn. Wat heeft Lola dan? Ik vind het ook vreselijk om Yosca tot bloedens toe haar oren te krabben. Nu zijn de oren al niet meer rood, maar roze ... en ik bedacht me dat ik deze kleur de laatste periode nooit heb gezien, ze waren altijd donker. ... Dus voor nu ben ik tevreden over de homeopathie ...hopelijk blijft het zo!
Marieke
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marieke »

Ook Quincy is heel erg gebaat bij Homeopathie... Ze beet steeds haar pootjes tot bloedens toe open in het voorjaar.. Met de behandeling gaat het zo goed!! Quincy krijgt dan accupunctuur en ook een homeopathiesch kruidje... Zodra Quincy last krijgt start ik met de kruiden, maak een afspraak voor de accupunctuur en binnen no time gaat het weer beter! En sinds augustus heeft ze de kruiden al niet meer nodig (Quincy haar jeukseizoen is weer voorbij)

Ik wist alleen niet dat er in Capelle iemand zit... Ik ben via Leida Visee naar iemand verwezen in heemkerk... Ff een stukje rijden... :D
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje

:blondpootje: Quincy
:zwartpootje: Noortje
yosca
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Marieke schreef:Ook Quincy is heel erg gebaat bij Homeopathie... Ze beet steeds haar pootjes tot bloedens toe open in het voorjaar.. Met de behandeling gaat het zo goed!! Quincy krijgt dan accupunctuur en ook een homeopathiesch kruidje... Zodra Quincy last krijgt start ik met de kruiden, maak een afspraak voor de accupunctuur en binnen no time gaat het weer beter! En sinds augustus heeft ze de kruiden al niet meer nodig (Quincy haar jeukseizoen is weer voorbij)

Ik wist alleen niet dat er in Capelle iemand zit... Ik ben via Leida Visee naar iemand verwezen in heemkerk... Ff een stukje rijden... :D
Ik wist ook niet dat er in Capelle zo'n DA zat, maar ze blijkt voor mij op loopafstand te zitten :D. Leuk mens!
miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door miranda »

Heel veel sterkte verder met Yosca,hopelijk heeft de homeopathie resultaat bij haar.
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017
rimanime
Speurneus
Speurneus

yosca schreef:
rimanime schreef:Ik hoop dat het je grietje helpt. Hou er echter rekening mee dat ze een terugval kan krijgen (wat ik natuurlijk niet hoop). Zou geweldig zijn als de allergie door deze medicatie beheersbaar is :)

Ik houd er rekening mee, ik ga afwachten of dit helpt ... 't zou mooi zijn. Wat heeft Lola dan? Ik vind het ook vreselijk om Yosca tot bloedens toe haar oren te krabben. Nu zijn de oren al niet meer rood, maar roze ... en ik bedacht me dat ik deze kleur de laatste periode nooit heb gezien, ze waren altijd donker. ... Dus voor nu ben ik tevreden over de homeopathie ...hopelijk blijft het zo!
Lola heeft (ook) Atopie. Is rond haar 3e levensjaar begonnen, althans toen begon het op te vallen. Al die tijd kunnen redden met homeopathie. Helaas was de aanval dit x te hevig. Zoals ik als schreef hoop ik dat we het "straks" weer kunnen redden met homeopathie. Ik merk echter dat het ieder jaar heviger wordt en de perioden langer.
Afbeelding

Plaats reactie