lusteloos, stram en stijf

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Marieke
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marieke »

jolex schreef:zoals ik het begrijp uit bovenstaande berichten doen wij het dus helemaal verkeerd. wat weet ik niet, maar goed..... volgens mij is het bij de mens ook zo dat de ene stijver is dan de ander, maar ik zal het wel allemaal verkeerd hebben.
Wilco, succes met je hond, en ik hoop dat er niks ernstigs aan de hand is.
Uhm ik weet het niet hoor, maar niemand zegt dat jij het verkeerd doet... Alleen geven mensen advies dat het net zo goed kan zijn dat er WEL wat aan de hand is.. Er is toch niets mis mee om dat uit te sluiten...
Niemand spreekt jou ergens op aan dat je het niet goed doet.. Ik heb ook een hond die een hele periode stijver op heeft gestaan... En nu aan het uitzoeken of het artrose of toch een peesblessure is... Mensen spreken uit ervaring.. Dat jij een andere ervaring hebt is prima, blij toe... Maar dat betekend niet dat je andere (medische) zaken uit kunt sluiten.. Dat heb jij ook gedaan! 8)

Wilco, wijs dat je er naar laat kijken, dan zal je zelf ook meer rust hebben! Ik hoop dat er geen gekke dingen te vinden zijn!
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje

:blondpootje: Quincy
:zwartpootje: Noortje
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Marieke schreef:
jolex schreef:zoals ik het begrijp uit bovenstaande berichten doen wij het dus helemaal verkeerd. wat weet ik niet, maar goed..... volgens mij is het bij de mens ook zo dat de ene stijver is dan de ander, maar ik zal het wel allemaal verkeerd hebben.
Wilco, succes met je hond, en ik hoop dat er niks ernstigs aan de hand is.
Uhm ik weet het niet hoor, maar niemand zegt dat jij het verkeerd doet... Alleen geven mensen advies dat het net zo goed kan zijn dat er WEL wat aan de hand is.. Er is toch niets mis mee om dat uit te sluiten...
Niemand spreekt jou ergens op aan dat je het niet goed doet.. Ik heb ook een hond die een hele periode stijver op heeft gestaan... En nu aan het uitzoeken of het artrose of toch een peesblessure is... Mensen spreken uit ervaring.. Dat jij een andere ervaring hebt is prima, blij toe... Maar dat betekend niet dat je andere (medische) zaken uit kunt sluiten.. Dat heb jij ook gedaan! 8)
@ Jolex. Blijkbaar vond je DA het ernstig genoeg om je door te verwijzen naar een orthopeed anders had hij/zij dit niet gedaan.

@ Wilco.......Verstandig hoor :klasse:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Zack en Tiesto

Ongelezen bericht door Zack en Tiesto »

Hier is Tiesto van 6 ook altijd vrij stijf 's morgens en moet echt 1st 'opstarten", maar hij heeft dan ook iets aan zijn spieren, wat is na allerlei onderzoek niet bekend, ze denken aan een soort van dystrofie..hij heeft na lopen en rennen ook altijd wat trilpoten, vooral aan zij achterhand. ik geef m iedere dag spiersupport van groene os door het eten..weet niet of het echt helpt, maar zo ondersteun ik zijn spieren in ieder geval!
Het kan natuurlijk nu het weer wat vochtiger wordt het ook daar mee te maken heeft, maar bij Tiesto begonnen de klachten ook met 3 jaar ongeveer dus ik zou m laten checken! Ze kunnen in zijn bloed zien of het aantal spierenzymen afwijkt bijv..
Sterkte!
wilco

Ongelezen bericht door wilco »

Vanmorgen even bij de DA geweest. En het is de heup waar ze last van heeft. Nu heb ik even tabletten gekregen. Als het niet minder werd dan moeten we even een foto laten maken om te kijken of het misschien atrose zou kunnen zijn. Maar goed we gaan eerst even de tabletjes gebruiken, en even afwachten hoe ze er op reageert. Als dat het niet doet gaan we even weer naar de DA en kijken wat er dan voor wordt geschreven. Ik hoop zelf dat het momenteel gaat lukken met de tabletjes, en met uitlaten kort aangelijnd, en de heup niet overbelasten met rennen, springen of dergelijke.
In ieder geval hopen we dat het dus gaat werken de tabletten en heb ik zelf ook beter gevoel er over.
Lastig voor mij dat het net beetje op verkeerd moment komt maar daar kan t beestje ook niets aan doen dat er over een paar weekjes een baby komt.
Nou in ieder geval gaan we Bo dr verjaardag maar vieren met een bakje koffie en een lekkere koek :)

groetjes marlies wilco gerlize en Bo natuurlijk
Jan&Sanne

Ongelezen bericht door Jan&Sanne »

Hoop dat de tabletjes hun werk gaan doen en dat er niets naars achter weg komt. En inderdaad.....verstandig dat je heen bent gegaan.
wilco

Nog even een berichtje van hier. helaas hebben de medicijnen niet geholpen Bo had een tumor bij dr heup zitten en is afgelopen zaterdag overleden. :cry:
En van het voorjaar of zomer gaan we waarschijnlijk een nieuw labarador pup ergens halen.

Dus bij deze zijn jullie op de hoogte

groetjes wilco, marlies en gerlize
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Jeetje wat een verschrikkelijk nieuws !!
Wil jullie heel veel sterkte wensen met dit verlies :(
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Verschrikkelijk; heel veel sterkte!!!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Terra5
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Terra5 »

Wat een verdrietig nieuws :cry: Wat onverwachts ook :-(
Hoe zijn ze er achter gekomen dat het een tumor was?

Heel veel sterkte de komende tijd!
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
Chica

Ongelezen bericht door Chica »

Wat een vreselijk, maar ook onverwachts bericht!
Je eerste berichtje was van twee weken geleden, vorige week leek het nog mee te vallen en aan de tabletjes en nu al overleden. Dat het zo snel kan gaan met een tumor in de heup..
Is Bo een natuurlijke dood gestorven, of was er niets meer aan te doen en hebben jullie hem in moeten laten slapen..?

Heel veel strekte met het verlies en veel (en meer) geluk met jullie nieuwe hond!

J&C
wilco

Hoi

Donderdags had ik al zo iets van hm er komt ook een bobbel bij het heup. En vrijdagavond vondt ik het echt weg hebben dat het zo hard was als een tennisballetje.
En zaterdagmorgen kom ik beneden en was het dus geknapt, en zo zielig. En 's middags is ze in de bijkeuken overleden. Echt zo zielig bah gewoon.
We denken bijna zeker dat het een tumor moet zijn geweest als het een ontsteking zou zijn geweest zouden de medicijnen ook wel aangeslagen zijn, we konden het ook nog wel na laten kijken of het echt zo is geweest maar hadden zoiets het is nu goed.
Nu zijn we beetje aan het rondkijken waar we een nieuw labje gaan kopen. Maar dat wordt denk ik straks in het voorjaar of zomer dat we een pupje doen, omdat deze maand een baby komt aan de ene kant wel fijn dan hebben we onze afleiding. En dan straks weer zo'n kleine pup kan er nu al naar uitzien zo'n lief schatje met van die leuke flaporen en lieve schattig snoetje

Groetjes maar weer :ellendig:
Buddy007
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Buddy007 »

Wat heftig :shock:
En ook zo acuut in ene allemaal.
Veel stertkte! En in inderdaad eerst maar even genieten van de baby.
Groetjes Lisanne
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

Wat triest zeg :cry:
Heel veel sterkte met het verlies en de verwerking.
:blondpootje:
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
Aileen
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aileen »

Bah wat vreselijk!! En zo snel gegaan ook!! Heel veel sterkte met het verlies van jullie lieve Bo!!
Afbeelding
Het is hier nog steeds zo stil zonder jou...
Ik heb 14 jaar en 8 maanden lang zo intens van je genoten.
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

heel veel sterkte :cry:
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Plaats reactie