Wat moet ik doen??
-
beertje4
-
beertje4
-
Joni
Sem moet links lopen.
En ik heb de riem in mijn linker hand.
Ook al ie gaat trekken.
Hoewel ik hem regelmatig met 2 handen moet vasthouden dan hoor.
Hij is ook zo sterk..
Het vervelende is dat hij thuis helemaal niet zo is.
Alleen op de training is hij zo.
Dus daar denkt iedereen : oe wat een rare hond is dat.
terwijl hij dat gedrag dus thuis niet laat zien.
( toen ik dat aankaartte bij de trainster zei ze : wees blij, anders had je echt een nog groter probleem. Dan moet er ook nog een gedragstrainer aan te pas komen ". )
Daar sta je dan..
En ik heb de riem in mijn linker hand.
Ook al ie gaat trekken.
Hoewel ik hem regelmatig met 2 handen moet vasthouden dan hoor.
Hij is ook zo sterk..
Het vervelende is dat hij thuis helemaal niet zo is.
Alleen op de training is hij zo.
Dus daar denkt iedereen : oe wat een rare hond is dat.
terwijl hij dat gedrag dus thuis niet laat zien.
( toen ik dat aankaartte bij de trainster zei ze : wees blij, anders had je echt een nog groter probleem. Dan moet er ook nog een gedragstrainer aan te pas komen ". )
Daar sta je dan..
-
LoveLab
Ik vind niet dat een instructeur dat zo kan zeggen.. Vooral niet waar andere bij zijn, ik zou me als hondeneigenaar vreselijk voelen.
Kijk, op een training is het voor een hond vaak vele male moeilijker, dan 'gewoon' thuis. Maar juist een instructeur moet weten hoe daar mee om te gaan en hoe daar op in te springen. Thuis en in de omgeving is alles vaak al 'normaal' geworden voor een hond...
Ik zie dat Sem nu 2 is, Jones is pas vanaf zijn 3e jaar echt rustig geworden op het trainingsveld. Ik heb zelfs een gebroken vinger gehad, omdat ie zich lostrok. Gelukkig had ik instructeurs die wel wisten hoe ik hier mee om moest gaan. En die mij hielpen en daarom ben ik doorgegaan.
Met een goede instructeur/trainer kom je er wel! Maar dan moet je wel op je gemak voelen met je hondje. Het gaat er toch om dat je plezier hebt, met je hond, je ergens thuis voelt en er ook nog beide iets van leert..
Kijk, op een training is het voor een hond vaak vele male moeilijker, dan 'gewoon' thuis. Maar juist een instructeur moet weten hoe daar mee om te gaan en hoe daar op in te springen. Thuis en in de omgeving is alles vaak al 'normaal' geworden voor een hond...
Ik zie dat Sem nu 2 is, Jones is pas vanaf zijn 3e jaar echt rustig geworden op het trainingsveld. Ik heb zelfs een gebroken vinger gehad, omdat ie zich lostrok. Gelukkig had ik instructeurs die wel wisten hoe ik hier mee om moest gaan. En die mij hielpen en daarom ben ik doorgegaan.
Met een goede instructeur/trainer kom je er wel! Maar dan moet je wel op je gemak voelen met je hondje. Het gaat er toch om dat je plezier hebt, met je hond, je ergens thuis voelt en er ook nog beide iets van leert..
-
kiaora
Als eerste...als jij je er niet prettig voelt,moet je niet langer blijven.Ik moet een half uur rijden voor mijn lessen (één in Oirschot en 1 in Oss) maar doe dat met plezier,terwijl er hier ook een op 15 min zit.
Op beide plaatsen wordt heel anders les gegeven met een andere insteek,maar dat is ook zo leuk!
Ten tweede...Als ik naar mijn honden kijk,die vinden het helemaal geweldig om naar de training te gaan en zijn dan helemaal hyper de piep! Ik belemmer ze daar zo min mogelijk in. Ze vinden het leuk en moeten het ook leuk blijven vinden!
Ten derde...Pobeer in loze momenten leuke dingen met je hond te doen. Dan gaat hij zich niet vervelen en gaat dus ook niet zo snel aan het vervelen. Doe een paar twistjes,leer hem door je benen lopen,doe samen de funny walk...Nog goed voor aandacht ook en het is zo leuk om samen te doen!
Heel veel succes met het nemen van een beslissing en het verder trainen...Wat train je eigenlijk als ik vragen mag?
Op beide plaatsen wordt heel anders les gegeven met een andere insteek,maar dat is ook zo leuk!
Ten tweede...Als ik naar mijn honden kijk,die vinden het helemaal geweldig om naar de training te gaan en zijn dan helemaal hyper de piep! Ik belemmer ze daar zo min mogelijk in. Ze vinden het leuk en moeten het ook leuk blijven vinden!
Ten derde...Pobeer in loze momenten leuke dingen met je hond te doen. Dan gaat hij zich niet vervelen en gaat dus ook niet zo snel aan het vervelen. Doe een paar twistjes,leer hem door je benen lopen,doe samen de funny walk...Nog goed voor aandacht ook en het is zo leuk om samen te doen!
Heel veel succes met het nemen van een beslissing en het verder trainen...Wat train je eigenlijk als ik vragen mag?
-
EricaM
- Speurneus

Ik sluit me bij alle anderen aan. Als je er geen plezier mee in hebt omdat het niet goed voelt, zo snel mogelijk stoppen. Trainen zou juist zo leuk moeten zijn, omdat je lekker samen aan het werk bent.
Liever iets verder rijden en met veel plezier, dan 5 minuten en alleen maar stress
Bram geniet van de trainingen en sleurt me vanuit de auto naar de kantine.
Maar als we eenmaal aan het werk zijn, is hij de braafste hond die je maar kunt bedenken
En dat komt echt omdat hij het zo ontzettend leuk vindt. En ik uiteindelijk ook. 
Liever iets verder rijden en met veel plezier, dan 5 minuten en alleen maar stress
Bram geniet van de trainingen en sleurt me vanuit de auto naar de kantine.
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
-
Joni
Ik volg jullie raad en advies op.
Ik stop bij mijn huidige trainster.
De vraag om welke school het gaat vind ik, sorry Kiaora, niet relevant.
Ik wil niemand voor het hoofd stoten en zeg ook niet dat het persè aan haar manier van lesgeven gaat.
Wij hebben er gewoon samen geen plezier in daar, en dat gaan we nu aanpakken!
Bedankt allemaal voor jullie adviezen!
Groetjes Joni en Sem
Ik wil niemand voor het hoofd stoten en zeg ook niet dat het persè aan haar manier van lesgeven gaat.
Groetjes Joni en Sem
-
perelaar
- Middelgrote hondenneus

Je hebt groot gelijk, een mens zit al lang genoeg tegen zijn zin op school 
Zelf ben ik vroeger ook bij een hondenschool weggegaan, wegens de erg grote nadruk op competitie en een paar onbeleefde opmerkingen van de trainer.
Zelf ben ik vroeger ook bij een hondenschool weggegaan, wegens de erg grote nadruk op competitie en een paar onbeleefde opmerkingen van de trainer.
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<
Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
Flora (Eyes of the River) °01/07/2006
-
Nino&Toosje
- Speurneus

-
kiaora
Eeehhhhh....sorry,maar waar vraag ik om de naam van de school????Joni schreef:Ik volg jullie raad en advies op.
Groetjes Joni en Sem
Ik vraag WAT je traint...
-
Joni
- miranda
- Hele grote hondenneus

Heel veel succes Joni met Sem en hopelijk heb je bij deze school wel een goed gevoel want dat is toch belangrijk!!!
Ook jij moet plezier erin blijven houden om met je hond te trainen,want dit plezier breng je ook vaak over op Sem.
Ook jij moet plezier erin blijven houden om met je hond te trainen,want dit plezier breng je ook vaak over op Sem.
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
Bowie 16-04-2017
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
-
Jose
Goed dat je de keuze gemaakt hebt om weg te gaan bij deze trainer als jouw gevoelens (en dus ook die van Sem) hier niet goed bij waren.
Wij hebben met de puppy cursus een trainer gehad die wij niet uit konden staan, en hij kon ons ook niet uitstaan. Maggie deed alles verkeerd! Wanneer ik ergens tegen in ging (ja, ik ben ietsje eigenwijs) moest ik mijn smoeltje houden en anders niet meer terugkomen enz. Deze puppy cursus hebben we afgemaakt en nu hebben we bij dezelfde hondenschool een geheel andere trainer die het wél begrepen heeft en het is gelijk leuker om er heen te gaan! Hij is rustiger, geeft complimentjes daar waar de vorige trainer commentaar gaf en zorgt ervoor dat een training leuk blijft voor iedereen!
Maggie is niet meer te houden als ze het terrein op rijden! Zo leuk is het!
Heel veel succes! En ik hoop dat de proefles bij de (misschien wel volgende) hondenschool goed bevalt! Wanneer dit zo is, zal het vast goed komen allemaal en is trainen echt leuk!
Wij hebben met de puppy cursus een trainer gehad die wij niet uit konden staan, en hij kon ons ook niet uitstaan. Maggie deed alles verkeerd! Wanneer ik ergens tegen in ging (ja, ik ben ietsje eigenwijs) moest ik mijn smoeltje houden en anders niet meer terugkomen enz. Deze puppy cursus hebben we afgemaakt en nu hebben we bij dezelfde hondenschool een geheel andere trainer die het wél begrepen heeft en het is gelijk leuker om er heen te gaan! Hij is rustiger, geeft complimentjes daar waar de vorige trainer commentaar gaf en zorgt ervoor dat een training leuk blijft voor iedereen!
Maggie is niet meer te houden als ze het terrein op rijden! Zo leuk is het!
Heel veel succes! En ik hoop dat de proefles bij de (misschien wel volgende) hondenschool goed bevalt! Wanneer dit zo is, zal het vast goed komen allemaal en is trainen echt leuk!