NIEUWE PUPY

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Een stamboom kost maar 50 euro...............

Dat kan geen zuivere koffie zijn Willeke. :cry: Straks heb je een puppie die later allelei gezondheidsproblemen krijgt. Dan heb je al snel meer uitgegeven dan het prijsverschil van 600 euro hoor. :(

Laat je ouders hier maar eens lezen, dat zou heel verstandig zijn.
Zou de koop nog geannuleerd kunnen worden???
Want dat zou echt beter zijn hoor.

En ik kan me voorstellen dat je graag een pupje wilt, maar je wilt toch geen hondje bij mensen vandaan die alleen voor het geld fokken en niet goed voor de moederhonden zorgen? Die krijgen 2 nesten per jaar tot ze te oud zijn en dan worden ze afgedankt.

De pupjes zijn meestal in een schuur en daardoor leren ze niet met mensen om te gaan zoals het hoort. Dat maakt het later moeilijker om ze tot een gezellig hondje op te voeden.

Dat wil je (verstandig meisje als bent) toch allemaal niet? :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Martine.jolie

Ongelezen bericht door Martine.jolie »

Saskia.Bernadette schreef:Een stamboom kost maar 50 euro...............

Dat kan geen zuivere koffie zijn Willeke. :cry: Straks heb je een puppie die later allelei gezondheidsproblemen krijgt. Dan heb je al snel meer uitgegeven dan het prijsverschil van 600 euro hoor. :(

En ik kan me voorstellen dat je graag een pupje wilt, maar je wilt toch geen hondje bij mensen vandaan die alleen voor het geld fokken en niet goed voor de moederhonden zorgen? Die krijgen 2 nesten per jaar tot ze te oud zijn en dan worden ze afgedankt.

De pupjes zijn meestal in een schuur en daardoor leren ze niet met mensen om te gaan zoals het hoort. Dat maakt het later moeilijker om ze tot een gezellig hondje op te voeden.

Op de twee nesten per jaar na (kunnen we hopelijk van uit gaan) is een stamboom geen garantie dat het met de rest van wat jij noemt wel goed zit.
Ook met een stamboompup kun je net zo lelijk de mist ingaan qua gezondheid als met een pup uit ongeteste ouderdieren van marktplaats bv.
Niet dat ik een advies heb voor de to, behalve dan veel informatie opzoeken over fokkers, ik vind het ook na heel lang (mee) gelezen te hebben nog steeds een heel groot probleem waar nu mijn eventuele volgende pup vandaan te halen :(
LoveLab

Ongelezen bericht door LoveLab »

Ik ben ook een 'verstandig' meisje en Jones heeft iets meer gekost en is absoluut niet opgegroeid in een schuur!!!
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Martine.jolie schreef:

Op de twee nesten per jaar na (kunnen we hopelijk van uit gaan) is een stamboom geen garantie dat het met de rest van wat jij noemt wel goed zit.
Ook met een stamboompup kun je net zo lelijk de mist ingaan qua gezondheid als met een pup uit ongeteste ouderdieren van marktplaats bv.
Niet dat ik een advies heb voor de to, behalve dan veel informatie opzoeken over fokkers, ik vind het ook na heel lang (mee) gelezen te hebben nog steeds een heel groot probleem waar nu mijn eventuele volgende pup vandaan te halen :(
Jouw advies helpt TO (die blijkbaar niet helemaal op de hoogte is) niet verder en is een geheel andere discussie.
Martine.jolie

Ongelezen bericht door Martine.jolie »

Saskia.Bernadette schreef:
Martine.jolie schreef:

Jouw advies helpt TO (die blijkbaar niet helemaal op de hoogte is) niet verder en is een geheel andere discussie.
Het zou prettig zijn als jij mij uit wilt leggen waarom dit een geheel andere discussie is.
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Re: nieuwe

Ongelezen bericht door Boukje »

willeke02022003 schreef:goede avond alle maal ik ben van daag al wezen kijken bij de pupys en het waren 8 liefe schatjes
als ik een foto heb dan zet hier op het forum
zijn er nog mensen die pupy willen kopen ?
de fokster zoekt nog mensen die pupy vanhaar willen kopen ze kosten 250.00 en ze vraagt borg om zeker te weten dat de pupys gekocht worden
groetjes willeke02022003
p.s het zijn blonde pupys
Is dit een serieus berichtje? (sorry, maar vraag ik me echt af).
Ze heeft ongetwijfeld 8 bloedmooie lieve pupjes op de wereld gezet. Maar hoe vaak heeft ze dat al moeten doen? Heb je daar enig idee van? :confused:
En vind het niet echt gepast hier min of meer te adverteren voor haar pups, tis hier geen marktplaats. :?
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Hoewel ik begrijp dat je heel blij bent Willeke, vind ik het een onverstandige keuze als ik het zo lees. De prijs die jij voor je pupje betaald kan onmogelijk een hondje zijn uit gedegen geteste ouders. Ik zie dat je veel gelezen hebt, en dat is natuurlijk mooi. Zo weet je waarschijnlijk ook dat het ras kampt met diverse erfelijke aandoeningen en het dus heel erg belangrijk is dat de fokker hiernaar gekeken heeft en dit heeft laten onderzoeken. Ik twijfel een beetje of de fokker van jouw pupje dat gedaan heeft, omdat onderzoeken best veel geld kosten! Natuurlijk is een stamboom labrador geen garantie voor een gezonde hond, maar je kunt wel iets meer zeggen: de ouderdieren worden goed verzorgd en de moeder werpt niet teveel nestjes om ziek te worden. Honden zonder stamboom weet je helemaal niets van. Niet hoe vaak de moeder gebruikt wordt, maar ook niet of de ouders bijvoorbeeld broer en zus van elkaar zijn... Want dat kan zomaar!
Voor een fokker die het goed probeert te doen en er alles aan doet om gezonde pupjes te fokken, kost het heel erg veel geld om dat te doen! Dat is niet zomaar. Klein voorbeeldje: om de HD en ED te laten testen ben je al E400,- verder. En dat is nog maar het begin. De pupjes moeten straks ook ingeënt worden en ontwormd. Ze moeten eten, en de moeder heeft ook extra voeding nodig. Een nestje pupjes kost al snel zo'n E7000,- en ik kan me niet voorstellen dat jouw fokker E5000,- inlevert om anderen pupjes te verkopen toch? Denk er nog eens heel erg goed over na en maak een verstandige keuze! Het zou toch niet fijn zijn als je weer een hondje moet terugbrengen zoals je mechelse herder...
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Marlotte
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marlotte »

Ik weet niet hoe oud Willeke is maar als haar naam ook haar geboortedatum is 02022003 is ze nog niet heel oud :wink:
Afbeelding
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Marlotte schreef:Ik weet niet hoe oud Willeke is maar als haar naam ook haar geboortedatum is 02022003 is ze nog niet heel oud :wink:
Nou ja als je getrouwd bent en 4 kids hebt ben je in elk geval 18+ :wink:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Marlotte
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marlotte »

Lupos schreef:
Marlotte schreef:Ik weet niet hoe oud Willeke is maar als haar naam ook haar geboortedatum is 02022003 is ze nog niet heel oud :wink:
Nou ja als je getrouwd bent en 4 kids hebt ben je in elk geval 18+ :wink:
Ja, inderdaad ik heb wat gemist...sorry :oops:

Dan vind ik dat je helemaal gelijk hebt :wink: Ene anders natuurlijk ook wel :wink:
Afbeelding
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

is dit serieus?
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
ester01

Ongelezen bericht door ester01 »

ach joh, een pupy is natuurlijk goedkoper dan een puppy.... misschien zit daar het prijsverschil in??

:imsorry: kon het niet laten :oops: :oops:
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

ester en max schreef:ach joh, een pupy is natuurlijk goedkoper dan een puppy.... misschien zit daar het prijsverschil in??

:imsorry: kon het niet laten :oops: :oops:
:lol:
marielle75
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marielle75 »

Ja, ik denk dat dat het is :lol:
Ik begreep het ook al niet helemaal :shock:

off topic, ons puppy komt 23 december (ouder Hd en Ed vrij, ogen ook getest ) :wink:
Joni

Ongelezen bericht door Joni »

Hahahahahahahahahahaha :lol: :lol: :lol: :lol:
(sorry... ) :oops:
Plaats reactie