Hoog Adrealine gehalte door onze Harley

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Carla
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Carla »

kimmeding schreef:Ai niet zo best dus.

Maar dan kom ik met een misschien botte vraag hoor....
Als jij weet dat je hond uit kan vallen en dus zo er op kan duiken waarom dat geen muilkorf ofzo om?

Ik wil het loslopen van de honden enzo niet goed praten hoor maar ook een hond aan de lijn kan ontglippen of wat ook en dan heb je het zelfde probleem.

Wil je niet tegen je schenen schoppen hoor maar vraag me dit gewoon af
Nou vind ik niet een botte vraag hoor... Als hij het inderdaad altijd bij elke hond zou doen zou ik het wel overwegen, maar dat is niet zo... Gelukkig maar.... Ik denk dat bij de 100 honden hij misschien bij 5 honden kan uitvallen en dan meestal alleen met een brul geven om ze weg te jagen.. Als mensen toch even blijven staan dan is er niets aan de hand.... en kan hij aan ze wennen.. en is er niets aan de hand met hem.

Gr. Carla
Jarco: 12-5-2007 (in huis sinds 21-1-17)

Bo: 5-3-2004 (overleden 6-2-17)
Harley: 5-3-2004 (overleden 13-12-13)
liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door liesjeb »

Carla schreef:
liesjeb schreef:Ik begrijp wel van die mensen dat ze zijn gaan schoppen en slaan. Hoewel ik dit niet goedpraat hoor! Maar begrijp wel dat dit een reactie kan zijn van mensen....
Ja ik begrijp het ook wel hoor dat ze het deden... ook omdat Harley niet op los reageerde... maar het is zo makkelijk te voorkomen door je hond of aan te lijnen of bij je te houden als je achter een andere hond aan loopt die aangelijnd is.... Het was overigens ook gewoon langs een drukke doorgaande weg.. Dus ja dan ben je helemaal niet voorbereid op loslopende honden.

Bedankt voor de tips zover.... (ook die van dat hout)

gr. Carla
Ik vind ook zeker dat zij fout zijn hoor! Zoals ik al zei, lijn ik Dizzy altijd aan als andere honden aangelijnd zijn. Ook als dit in het losloopgebied is.
Sowieso onverantwoord, in mijn ogen, om langs een drukke doorgaande weg je hond los te laten lopen...
Hopelijk maak je zoiets nooit meer mee!
Marlotte
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marlotte »

Carla schreef:
Marlotte schreef:Jeetje dat is heftig. Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent!

Als je wilt dat een hond loslaat moet je vooral niet gaan gillen of schreeuwen. Dat moedigt de hond vaak juist aan. Wat wel goed helpt is om iets over de kop van de hond te gooien (bijv. een jas) Wanneer honden niets meer zien laten ze namelijk meteen los.
Ja gillen heb ik gelukkig niet gedaan... wel een goede tip van iets over de kop gooien... Mag ik vragen hoe je weet dat dit helpt?

Gr. Carla
Tuurlijk mag je dat vragen :wink: Mijn opa en oma hadden vroeger twee Dobermannen en die vlogen elkaar nog wel eens aan. Iets over de kop gooien hielp dan altijd goed, en dat is ook nog het meest veilig voor jezelf :wink:
Afbeelding
Carla
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Carla »

ok... altijd handig de tip van iets over het hoofd gooien..

thanks.

carla
Jarco: 12-5-2007 (in huis sinds 21-1-17)

Bo: 5-3-2004 (overleden 6-2-17)
Harley: 5-3-2004 (overleden 13-12-13)
kimmeding

Ongelezen bericht door kimmeding »

Carla schreef:
kimmeding schreef:Ai niet zo best dus.

Maar dan kom ik met een misschien botte vraag hoor....
Als jij weet dat je hond uit kan vallen en dus zo er op kan duiken waarom dat geen muilkorf ofzo om?

Ik wil het loslopen van de honden enzo niet goed praten hoor maar ook een hond aan de lijn kan ontglippen of wat ook en dan heb je het zelfde probleem.

Wil je niet tegen je schenen schoppen hoor maar vraag me dit gewoon af
Nou vind ik niet een botte vraag hoor... Als hij het inderdaad altijd bij elke hond zou doen zou ik het wel overwegen, maar dat is niet zo... Gelukkig maar.... Ik denk dat bij de 100 honden hij misschien bij 5 honden kan uitvallen en dan meestal alleen met een brul geven om ze weg te jagen.. Als mensen toch even blijven staan dan is er niets aan de hand.... en kan hij aan ze wennen.. en is er niets aan de hand met hem.

Gr. Carla
Oke dan zou ik idd ook niet snel naar een muilkorf grijpen.
:D Ben blij dat je het niet een nare vraag vind
Plaats reactie