Pup van 4 mnd

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Aldinne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Aldinne »

Die 3 x anderhalf uur wandelen met je 9 maanden oude hond is echt te gek, mag hopen dat je dat met de 4 maanden oude pup ook niet gaat doen.. :( Als je goed consequent blijft en de puppen hun rust krijgen, moet het kunnen.. Fokkers brengen immers ook vaak genoeg meerdere puppen groot.. Succes ermee..
Groetjes Marloes, lebbers van Kai, Zepp, Jula & Pleun :bruinpootje: :zwartpootje: :bruinpootje: :zwartpootje:
Afbeelding
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Hier heb ik ook twee honden met een leeftijdsverschil dat niet zo groot is (1 jaar) en hoewel Juna een rustig en stabiele brave hond is (en was toen ook al) was het een flinke kluif! Beide hebben nog geen remming met betrekking tot spelen, en we hielden ze dan ook grotendeels gescheiden van elkaar. Dat betekent concreet: dubbel uitlaten, dubbel spelen, dubbel opvoeden enzovoorts. Je doet elke dag alles twee keer met elke hond apart. Als je daar de tijd voor hebt is dat geen enkel probleem natuurlijk. Als je er goed over nagedacht hebt en erbij stilstaat hoeveel werk het is en het houdt je nog niet tegen: lekker doen, heel veel plezier :wink:
Persoonlijk zou ik het niet herhalen, 2 pups tegelijk is anders vind ik, maar 1 jaar ertussen (of iets minder) is zo'n groot verschil in gewicht en opvoeding, dat het veel lastiger is dan twee pups of twee volwassen honden, of 1 volwassen hond (van 3 jaar bijvoorbeeld) en een pup...
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
ester01

Ongelezen bericht door ester01 »

tja Dorine en jij bent dan inderdaad nog consequent en let goed op aandacht voor beiden en dat ze gefocust blijven op jou/jullie maar eerlijk gezegd ben ik bang (misschien zie ik het helemaal verkeerd 8) ) dat het hier niet het geval is aangezien de hond van 9 maanden andere honden nodig heeft om zich te vermaken....
rvgroenewoud

Ongelezen bericht door rvgroenewoud »

Even een update: gisteren de pup opgehaald toen we thuis moesten ze natuurlijk even de kat uit de boom kijken.
De oudste (Choco 9mnd) wilde alleen maar snuffelen en spelen en de jongste (Max 4mnd) moest er weinig van hebben wat grommen, blaffen en natuurlijk de lip op trekken, nu bijna 24 uur later zijn ze de grootste vrienden.
rvgroenewoud

Ongelezen bericht door rvgroenewoud »

En trouwens ik heb nooit gezegd dat onze hond andere honden nodig heeft om zich te vermaken hij krijgt van ons alle aandacht en welke hond speelt er nou niet graag met andere honden.
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

rvgroenewoud schreef:En trouwens ik heb nooit gezegd dat onze hond andere honden nodig heeft om zich te vermaken hij krijgt van ons alle aandacht en welke hond speelt er nou niet graag met andere honden.
en daar moet je dus mee uitkijken de pup van 4mnd is nog te fragiel in zijn bot opbouw dus houd het scherp in de gaten en een gewaarschuwd mend telt voor 2
verders wens ik je veel succes en plezier met je nieuwe aanwinst
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
ester01

Ongelezen bericht door ester01 »

rvgroenewoud schreef:En trouwens ik heb nooit gezegd dat onze hond andere honden nodig heeft om zich te vermaken hij krijgt van ons alle aandacht en welke hond speelt er nou niet graag met andere honden.
kan er genoeg opnoemen die het leuker vinden om volledig aandacht te hebben voor de baas en dus die altijd verkiezen boven het spelen met andere honden 8) . Daarnaast is het voor de honden op die leeftijd helemaal niet goed om veel te spelen met andere honden en zoveel te lopen zoals je doet maar he, het is jullie beslissing :wink: .

veel plezier en vooral succes met de opvoeding!
Jitske-Esther

Ongelezen bericht door Jitske-Esther »

waarom mag een pup van 4 maand niet even met een iets oudere pup spelen ?
je hoeft ze echt niet in een glazen kooi te stoppen hoor ! de jonkies moeten toch ergens hun spieropbouw halen ?
het moet natuurlijk gecontroleerd gebeuren allemaal ...

iemand al eens natuurdocu's gezien van bv wolven, leeuwen, apen ?
daar speelt elke leeftijd met elke leeftijd ... goed voor lijf en leden ...
Zelf zou ik ook niet 2 pups in huis halen, het is erg veel werk, meestal alles dubbel.
langs de andere kant leren ze veel van elkaar, bv de échte honden-lichaamstaal ...
én een hond is een roedeldier, ook andere honden horen tot de roedel ...
Plaats reactie