Ziekte van Cushing?!

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

lastige symptomen voor de ouder wordende hond.. als ik weer bij de dierenarts kom, ga ik het toch eens vragen..
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Dushi
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dushi »

sbientje schreef:lastige symptomen voor de ouder wordende hond.. als ik weer bij de dierenarts kom, ga ik het toch eens vragen..
In jouw geval is het vrij gemakkelijk te achterhalen of Maup geïndiceerde Cushing heeft. Je dierenarts kan wat bloed afnemen en het natrium en kalium gehalte bekijken. Op die uitslag kan je wachten, dat is zo bekeken. Mochten deze waarden verhoogd zijn kan je urine opvangen dat naar Utrecht gestuurd wordt. Zij kunnen dan met zekerheid zeggen of er sprake van Cushing is.
Ik ben met Rens een behandeling begonnen om te proberen van de prednison af te komen.
Groetjes van Monique

Maylo ♂ (Flower Child's Born on Easter Monday) 09-04-2007
Jan&Sanne

Ongelezen bericht door Jan&Sanne »

Pfff.....wat een ingewikkeld verhaal zeg......ga het nog een paar keer op mijn gemak doorlezen. In ieder geval bedankt!
joyca
Snuffelneus
Snuffelneus
Contacteer:

ziekte van cushing

Ongelezen bericht door joyca »

Hoi,

In augustus 2008 is bij onze Parson Russell cushing geconstateerd, hij was toen al 14, met het medicijn vetoryl heeft hij nog anderhalf jaar goed en vrolijk geleefd.
Het begon met veel plassen, veel meer eten, haaruitval op de flanken. Als de medicijnen aanslaan kan een hond met cushing nog een leuk leven hebben, onze hond was bijna 16 toen hij overleed, veel sterkte, Joyca
Jan&Sanne

Ondertussen zijn we er achter dat het om Centrale Diabetes Insipidus gaat. De oogdruppels die het hormoon bevatten dat Bob zelf niet meer aanmaakt slaan goed aan dus we hebben er ondanks alles een goed gevoel bij.
Annette
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annette »

Jan&Sanne schreef:Ondertussen zijn we er achter dat het om Centrale Diabetes Insipidus gaat. De oogdruppels die het hormoon bevatten dat Bob zelf niet meer aanmaakt slaan goed aan dus we hebben er ondanks alles een goed gevoel bij.
Die druppels (minrin) hebben wij ook geprobeerd maar die werkten niet, het bleek bij Yuma om de andere vorm te gaan.
Wel schreeuwend duur he die druppels, ik hoop dat je verzekerd bent!

In ieder geval kan Bob nu nog jaaaaaren mee! :)
Afbeelding Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Afbeelding Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007
Jan&Sanne

Bij Bob is het inderdaad gelukkig de Centrale versie en niet de Nefrogene waarbij het probleem in de nieren ligt.
De druppels zijn inderdaad heel duur en wij hebben geen verzekering maar........ik ben er achter gekomen dat als ik ze gewoon bij de apotheek koop ze stukken goedkoper zijn. Hoe meer flesjes je afneemt hoe goedkoper ze worden! Ik heb nu 3 flesjes gekocht en betaal dan 19 euro per flesje. Terwijl als ik ze dus per stuk moet kopen bij de dierenkliniek ik al snel op zo`n €45,- per flesje zit.
En hoe meer ik dus afneem.........des te goedkoper ze worden.
Plaats reactie