grrrrr...

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
marions
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door marions »

Terra5 schreef:Even voor de duidelijkheid; ik vind het zelf ook irritant hè? 8)
Tegen mij springen ook regelmatig, vaak kleine hondjes, op. En bij die hondjes zeggen de baasjes meestal niets.
Een losloopgebied wil niet zeggen dat je hond niet onder appel hoeft te staan, helemaal mee eens :-)

Ik doe heel hard mijn best om het haar af te leren. Als ik mensen aan zie komen, dan roep ik Danouk ook bij mij en dat gaat dus meestal goed. Ook als ik met mensen meeloop, dan corrigeer ik Danouk of ik vraag aan die mensen (als ik niet bij Danouk kan) of zij willen helpen en dat gaat steeds beter :-) Nogmaals, het gaat dus meestal ook gewoon goed..

Des te irritanter dat als je daar zelf druk mee bent en Danouk doet het dus best goed, dat mensen dan zo tekeer gaan. Dan voel ik me helemaal rot :-(
Vanmiddag ook; Danouk sprong 1 keer op (was ook nauwelijks raak), maar ze kwam direct toen ik haar riep en toen hield ik haar vast. Dus de mensen konden echt wel zien dat ik mijn best deed..

Het gebeurt ook heel vaak, dat ik dan aan het trainen ben met dit probleem. Dan zit Danouk keurig naast me, één en al aandacht voor mij en dan gaan de mensen die langslopen tegen Danouk praten.. Jaaa.. dat is dan wel erg lastig voor de dame.. Of dat mensen haar bijna uitnodigen en zeggen dat ZIJ het niet erg vinden dat een hond opspringt. Ik zeg dan iedere keer; nee u misschien niet, maar IK vind het wel erg.
Ja dat is ook heel irritant.
Ik hoor dat ook wel hoor: "ach ik heb toch een oude broek aan" :?
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname
kimmeding

Ongelezen bericht door kimmeding »

Nee ik zou het ook niet prettig vinden als een andere hond tegen me op sprong.
Mag Mexx ook niet bij ons of andere dus een vreemde hond ook niet.
Maar ja er zijn honden bij die hardnekkig het lekker niet zo makkelijk afleren.
En om nou te schelden of te roepen dat hij aangelijnt moet worden....nee
Dan moet je inderdaad niet op een losloop gebied gaan lopen.

Heb het zelf met de hond van mijn ouders gehad die een hardloopster stopte omdat hij er voor ging staan.
Ik zag haar kijken maar ze zei niets :D
Tja ga dan niet hier lopen als je geen honden wil tegen komen.
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Boukje »

kimmeding schreef:Nee ik zou het ook niet prettig vinden als een andere hond tegen me op sprong.
Dan moet je inderdaad niet op een losloop gebied gaan lopen.Heb het zelf met de hond van mijn ouders gehad die een hardloopster stopte omdat hij er voor ging staan.
Het losloopgebied betekent toch niet dat je dan maar honden tegen je op moet laten springen?
Ik vind het echt te ver gaan om maar te zeggen dat die mensen die liever geen hond tegen hun jas of broek aanwillen daar niet moeten lopen.
Het losloopgebied waar Tamara loopt is ook nog eens een doorgang voor een NS wandelroute. Dus als je die route loopt, maar toevallig niet tegen springende honden kunt moet je er maar niet gaan lopen? :confused:
Het losloopgebied is er voor iedereen! En toevallig mogen er ook honden los, dat vind ik een bijzaak.

En dan nog even over Danouk, die luisterd perfect. Enige probleempje is dat springen. Erg irritant en lastig, maar het is zeker geen hond die niet getraind is. Komt goed hoor Tamara, gewoon mee bezig blijven.
En oefen volgende keer maar weer op mij :wink: Want ik ben volgens mij haar favoriete slachtoffer om tegenaan te springen :lol:
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Boukje schreef:
kimmeding schreef:Nee ik zou het ook niet prettig vinden als een andere hond tegen me op sprong.
Dan moet je inderdaad niet op een losloop gebied gaan lopen.Heb het zelf met de hond van mijn ouders gehad die een hardloopster stopte omdat hij er voor ging staan.
Het losloopgebied betekent toch niet dat je dan maar honden tegen je op moet laten springen?
Ik vind het echt te ver gaan om maar te zeggen dat die mensen die liever geen hond tegen hun jas of broek aanwillen daar niet moeten lopen.
Nou precies! Ik heb zelf honden en loop dus in losloopgebieden, maar als een flinke hond tegen mij aanknalt, dan kan ik de volgende dag dus NIET lopen met mijn kapotte gewrichten (ja ja slechte fok :lol: ). Moet ik er dan maar niet komen? En ja, als een hond tegen mij opspringt en ik door mijn heupen zak van de pijn, dan wil je niet weten wat voor verwensingen er uit mijn mond kunnen komen :evil: :evil: :evil:
Juna is dan ook weer zo, dat die reageert door de betreffende hond af te snauwen zodat die op afstand blijft, maar ik vind het te zot voor woorden dat het maar "normaal" is dat je hond dit soort dingen uithaalt onder het mom " tja vandaag luistert hij even niet". Nee, daar hebben ze nou ee/n lange lijn voor uitgevonden :wink:
En tuurlijk, als je ermee bezig bent is het vervelend als je iemand tegenkomt die er niet blij mee is, maar dat kan ook een extra stimulans zijn, toch? :klasse:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Terra5
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Terra5 »

Nou nou.. Het zal wel komen omdat ik moe ben etc, maar krijg nu toch beetje het idee dat mensen denken dat Danouk één of ander losgeslagen projectiel is en dat is niet zo ;-) Ze sprong op, maar dat bleef bij 1 keer opspringen en ik betwijfel of dat überhaupt raak was. Toen ik riep kwam ze direct..
Ik praat het nergens goed dat ze dat nog af en toe doet. Ik zeg nergens dat het normaal is dat ze zo'n dag heeft en dan niet luistert (terwijl ze toen niet opsprong, maar vooral wat verder bij mij uit de buurt ging).
Als Danouk wel opspringt, dan is dat niet vol tegen mensen aan.. maar meer "schijn-springen"..

En het is inderdaad een losloopgebied, waar mensen ook een stukje doorheen moeten voor de NS-wandelroute, maar dat was hier niet het geval. Dit was niet bij een doorgang en deze mensen wisten heel goed dat het een hondenlosloopgebied is ;-)
Je hebt ook mensen die in dat gebied gaan fietsen of joggen, met kleine kinderen kastanjes zoeken.. En dan denk ik toch echt; loop 2 meter verder en je hebt een enorm gebied tot je beschikking.

Natuurlijk moet mijn hond onder appel staan, ik zeg nergens dat dat niet zo is of dat ik minder mijn best doe ofzo. Maar ik vind wel zo dat als je doelbewust daar gaat wandelen, dat je het kunt verwachten dat je "begroet" wordt door loslopende honden. Ik praat het gedrag van Danouk niet goed in dit geval, maar je kunt ook overreageren natuurlijk 8)

En voor de laatste keer; dat trainen bij Danouk gaat echt wel goed, ze springt al veel minder op en als ze het doet, dan raakt ze dus amper. Maar goed, ik zal wel niet goed genoeg mijn best doen en een onopgevoed geval hebben. Een extra stimulans heb ik niet nodig hoor, het enige wat dat dan doet bij me, is dat ik idd denk dat ik een "slechte lab" heb en dat ik het niet goed doe... maar bedankt :oops:
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
marions
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door marions »

Niet zo denken en voelen... :wink:
Je bent er toch mee bezig? En met jou vele anderen... :D
Laat je niet ontmoedigen!
Good luck!
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Terra5 schreef:Nou nou.. Het zal wel komen omdat ik moe ben etc, maar krijg nu toch beetje het idee dat mensen denken dat Danouk één of ander losgeslagen projectiel is en dat is niet zo ;-) Ze sprong op, maar dat bleef bij 1 keer opspringen en ik betwijfel of dat überhaupt raak was. Toen ik riep kwam ze direct..
Ik praat het nergens goed dat ze dat nog af en toe doet. Ik zeg nergens dat het normaal is dat ze zo'n dag heeft en dan niet luistert (terwijl ze toen niet opsprong, maar vooral wat verder bij mij uit de buurt ging).
Als Danouk wel opspringt, dan is dat niet vol tegen mensen aan.. maar meer "schijn-springen"..

En het is inderdaad een losloopgebied, waar mensen ook een stukje doorheen moeten voor de NS-wandelroute, maar dat was hier niet het geval. Dit was niet bij een doorgang en deze mensen wisten heel goed dat het een hondenlosloopgebied is ;-)
Je hebt ook mensen die in dat gebied gaan fietsen of joggen, met kleine kinderen kastanjes zoeken.. En dan denk ik toch echt; loop 2 meter verder en je hebt een enorm gebied tot je beschikking.

Natuurlijk moet mijn hond onder appel staan, ik zeg nergens dat dat niet zo is of dat ik minder mijn best doe ofzo. Maar ik vind wel zo dat als je doelbewust daar gaat wandelen, dat je het kunt verwachten dat je "begroet" wordt door loslopende honden. Ik praat het gedrag van Danouk niet goed in dit geval, maar je kunt ook overreageren natuurlijk 8)

En voor de laatste keer; dat trainen bij Danouk gaat echt wel goed, ze springt al veel minder op en als ze het doet, dan raakt ze dus amper. Maar goed, ik zal wel niet goed genoeg mijn best doen en een onopgevoed geval hebben. Een extra stimulans heb ik niet nodig hoor, het enige wat dat dan doet bij me, is dat ik idd denk dat ik een "slechte lab" heb en dat ik het niet goed doe... maar bedankt :oops:
zo was het van mijn kant niet bedoeld hoor, ik weet echt wel dat je ermee bezig bent, en dat is ook prima. Maar in je eerste post (en hier zeg je het eigenlijk weer) lijkt het zo te zijn alsof je vindt dat mensen die geen honden tegen zich op willen hebben, maar niet in het losloopgebied moeten gaan lopen. Denk je echt dat mensen die geen hond hebben, kijken wat losloopgebied is en wat niet? Die mensen willen gewoon lekker in het bos wandelen.
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Boukje »

Ah meis.... ik bedoel het ook niet rot :wink:

Even een voorbeeldje.
Waar mijn ouders wonen is tussen de 2 dorpen in slechts 1 groot park. Hier mogen honden toevallig ook los.
Maar het is dus ook een favoriete plek voor mensen om naar toe te gaan die geen honden hebben. Mijn ouders bijvoorbeeld :wink:
Mijn vader gaat er veel joggen, is het een prima plek voor, maar hij is al een paar keer achterna gezeten door loslopende honden en dat wekt veel irritatie op bij hem. En ik kan me dat helemaal voorstellen. Ondanks dat ik zelf een hond heb wil ik ook geen last van andere honden hebben. Maar moet hij daar dan maar niet gaan lopen, omdat het ook voor honden toegankelijk is? Dat kan toch niet?
En in Dieren is het gewoon de bosrand die losloopgebied is, ik kan me voorstellen dat mensen met hele kleine kinderen of ouderen die een ommetje willen maken daar ook gewoon willen kunnen lopen.
Een losloopgebied betekent dat honden er los mogen lopen ja, maar het is echt niet verboden er zonder hond te lopen, fietsen of wat dan ook. En dan wil je geen last hebben van honden die je "begroeten".
En dat Danouk geen ongeleid projectiel is weet ik meis :wink: Ze luisterd keurig.
En iedereen maakt wel eens iets met zijn of haar hond mee waar andere mensen kritiek op hebben. Zolang we eraan werken en proberen dat te voorkomen is het prima toch?
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

sbientje schreef:zo was het van mijn kant niet bedoeld hoor, ik weet echt wel dat je ermee bezig bent, en dat is ook prima. Maar in je eerste post (en hier zeg je het eigenlijk weer) lijkt het zo te zijn alsof je vindt dat mensen die geen honden tegen zich op willen hebben, maar niet in het losloopgebied moeten gaan lopen. Denk je echt dat mensen die geen hond hebben, kijken wat losloopgebied is en wat niet? Die mensen willen gewoon lekker in het bos wandelen.
Zo heb ik het ook bedoeld, ik weet ook niet of het op mijn post gericht was?
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Terra5
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Terra5 »

Nee, dat zeg ik niet ;-) Ik zeg dat je er rekening mee kunt houden dat je honden kunt tegen komen en dat het dan ook KAN gebeuren dat er een pup/jonge hond tegen je opspringt. Ik zeg dus NIET dat mensen daar niet mogen wandelen, ik vind ook dat je je hond onder controle moet houden. Dus als ik mensen zie roep ik Danouk bij me, ik houd er wel rekening mee.

Er staat hier in het bos duidelijk aangegeven dat je een losloopgebied in loopt en nogmaals, als je 2 meter verder loopt, dan loop je een veel mooier en heel groot gebied in en zonder loslopende honden. Je zit hier wel in een andere situatie denk ik dan op andere plekken in Nederland. Midden op de Veluwe, met aan de rand een strookje losloopgebied.
Dus wat dat betreft snap ik het inderdaad niet zo goed als mensen dan persé in dat strookje willen wandelen/fietsen/joggen etc. Fietsen mag hier trouwens helemaal niet, maar goed daar hebben we het maar niet over ;)
Maar dat neemt niet weg dat ze het recht natuurlijk wel hebben om daar te wandelen en dat ik moet zorgen dat ik mijn hond onder appel heb :-)

Dus natuurlijk mogen mensen daar wandelen, moet ik zorgen dat mijn honden geen overlast veroorzaken, helemaal mee eens. Maar je weet ook dat loslopende honden wel eens kunnen springen of zich naast je uitschudden, nadat ze een modderbad hebben genomen, ook al mag dat niet.. Ik doe mijn best en het is rekening houden met elkaar zeg maar. En ik denk ook dat het wel te maken heeft met hoe dit gebied is opgesteld. Als je nu verder geen wandellocaties zou hebben, zonder het risico honden tegen te komen, dan vind ik dat echt heeel anders. Maar hier loop je dus echt 2 meter verder en je bent hond-vrij ;-) Iedereen mag hier dus wandelen en mensen met honden moeten zorgen dat ze hun hond onder controle hebben, uiteraard :-)
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Weet je Tamara, mensen kunnen ook uit schrik heel boos reageren. Zoals ik al als voorbeeld gaf: als er een hond op mij knalt op de verkeerde manier, kan ik de volgende dag niet lopen (of moet ik op dat moment al zien hoe ik bij de auto kom) ik kan dan ook bijzonder fel reageren (uit pijn) als een flinke hond zich in mij lanceert. En natuurlijk kan het wel eens misgaan, dat zal iedereen wel meemaken. Fust heeft het bijvoorbeeld eens gepresteerd om in een modderbad te rollen, en rustig om een wandelaar (met witte broek :? ) langs te lopen, waarbij ze hevig kwispelde... de broek kon je daarna herkennen als dalmatiër :roll: Heel balen, en ik kan begrijpen dat iemand er niet blij mee is, het kan gewoon gebeuren helaas... We zullen als honden eigenaren gewoon extra alert moeten zijn, en soms ontglipt dat wel eens. Maar een excuses, zoals ik wel eens hoor, maar ook hier (niet door jou) in het topic wordt geopperd "dan moet je daar niet gaan lopen" dat argument gaat er bij mij niet in...
Afbeelding

kimmeding

Ongelezen bericht door kimmeding »

Ik schrijf het ook niet goed neer.

Ik bedoel dat je er als wandelaar ook rekening mee kan houden dat er een hond op je af kan komen als je je wandel route op een los loop gebied verkiest.
Tuurlijk moet je hond luisteren en Danouk doet ook haar best maar een hond kan soms bananen in zijn/haar oren hebben of jij reageerd te laat.
Spijtig maar helaas dan kan er zoiets gebeuren.

Je bent je er van bewust dat Danouk het af moet leren en dat is al super.
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Ik ben het ermee eens dat je altijd met elkaar rekening moet houden, ook in een losloopgebied, maar ik kan het baasje van Danoek (Tamara?) goed begrijpen. Ze is al extra hard aan het trainen met Danoek en dan gaat het eens een keer mis en dan krijgt ze kritiek (van de wandelaars). Ik ben van mening dat je iedere hond moet opvoeden en dat mensen zonder hond vaak het idee hebben dat dit in handomdraai gedaan is. Ze reageren vaak daarom ook onbegripvol als het mis gaat. Het baasje van Danoek geeft in haar topic niet aan dat ze vind dat de mensen ongelijk hebben, als ik het goed begrijp :oops: . Hoe ik haar begrijp is, dat je toch ergens moet oefenen met je hond en dat een losloopgebied daar het meest geschikt voor is, omdat het in eerste instantie bedoeld is voor mensen met honden. En ik ben het eigenlijk met haar eens, dat als je bang bent voor honden of honden vies vindt ofzo, je niet perse het losloopgebied moet kiezen als wandelplek (vooral als er op 2 meter afstand een prachtig gebied is waar honden niet los mogen lopen). Dus in het kort vind ik dat mensen zonder honden begrip moeten hebben voor het feit dat een hond heel veel opvoeding nodig heeft en dat je dit niet allemaal binnen kunt doen ,maar dat je ook moet uitwijken naar losloopgebieden. Je kunt het ook vergelijken met woonerven. In een woonerf moet je rustig rijden omdat kinderen op straat spelen of achter een bal aan kunnen rennen. Dan pas je je als kinderloze hier toch ook op aan met in het achterhoofd de gedachte dat er ieder moment een kind voor de auto kan rennen?
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Berdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Berdien »

He Tamara, ikik vind juist dat je heel goed bezig bent met Danouk. Ik heb vorig jaar een wandeling gemaakt met jou en nog wat forummers op de rozendaalse hei en ik kan niet zeggen dat Danouk ongeleid is dus maak jezelf niet gek hoor. Hondjes luisteren nu eenmaal niet altijd even perfect maar jij doet er alles aan om haar goed op te voeden.

Geef je Terra een dfikke knuffel van Brent? Hij hoopt nog steeds eens een wandeling met haar te maken en dan weer lekker samen te genieten op de hei onder een struik :wink:
Mijn labje is meer dan een hond alleen..... ook mijn beste maatje
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Ik kan me helemaal in je verhaal vinden. Ik heb met bram precies hetzelfde. Het gaat vaak echt heel erg goed, maar soms :twisted:

Jammer dat die mensen dan zo reageren. Maar begrijpen doe ik het wel als je in je zondagse goed even lekker een wandelingetje gaat maken en eigenlijk niet echt van honden houdt. Zelf heb ik er nooit problemen mee, want ik ben voorbereid en doe eigenlijk altijd kleren aan die vies mogen worden. Ga ik een keer in m'n nette pak wandelen en er springt een andere hond tegen me aan, baal ik wel maar daar houdt het dan ook mee op.

We zullen maar moeten blijven oefenen denk ik zo :) :wink: Uiteindelijk gaat het vast en zeker over :)
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
Plaats reactie