Ja dat is ook heel irritant.Terra5 schreef:Even voor de duidelijkheid; ik vind het zelf ook irritant hè?![]()
Tegen mij springen ook regelmatig, vaak kleine hondjes, op. En bij die hondjes zeggen de baasjes meestal niets.
Een losloopgebied wil niet zeggen dat je hond niet onder appel hoeft te staan, helemaal mee eens
Ik doe heel hard mijn best om het haar af te leren. Als ik mensen aan zie komen, dan roep ik Danouk ook bij mij en dat gaat dus meestal goed. Ook als ik met mensen meeloop, dan corrigeer ik Danouk of ik vraag aan die mensen (als ik niet bij Danouk kan) of zij willen helpen en dat gaat steeds beterNogmaals, het gaat dus meestal ook gewoon goed..
Des te irritanter dat als je daar zelf druk mee bent en Danouk doet het dus best goed, dat mensen dan zo tekeer gaan. Dan voel ik me helemaal rot
Vanmiddag ook; Danouk sprong 1 keer op (was ook nauwelijks raak), maar ze kwam direct toen ik haar riep en toen hield ik haar vast. Dus de mensen konden echt wel zien dat ik mijn best deed..
Het gebeurt ook heel vaak, dat ik dan aan het trainen ben met dit probleem. Dan zit Danouk keurig naast me, één en al aandacht voor mij en dan gaan de mensen die langslopen tegen Danouk praten.. Jaaa.. dat is dan wel erg lastig voor de dame.. Of dat mensen haar bijna uitnodigen en zeggen dat ZIJ het niet erg vinden dat een hond opspringt. Ik zeg dan iedere keer; nee u misschien niet, maar IK vind het wel erg.
Ik hoor dat ook wel hoor: "ach ik heb toch een oude broek aan"