Iemand hier ervaring mee?

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
dabbertje

Ongelezen bericht door dabbertje »

Ik heb ook een tijdje ingeschreven gestaan bij de NLV en de retrieverrescuesite in de gaten gehouden. Maar zonder resultaat.

Stichting hulphond had alleen maar afgekeurde Herders te koop. Labradors die met pensioen mogen blijven meestal bij de baas waar ze voor gewerkt hebben, en de afgekeurde Labradors blijven vaak bij de gastgezinnen waar ze al die tijd hebben gezeten.

Wij hebben Jara, een zwarte lab, via MP. Ook daar vragen veel baasjes een nieuw thuis voor hun hond.
De vorige baasjes van Jara zijn zeer zorgvuldig te werk gegaan en zijn op huisbezoek geweest alvorens ze een keuze voor een nieuw huis hebben gemaakt. Wij zijn heel blij met Jara en zij zijn blij dat Jara weer een goed thuis heeft waar ze veel liefde en weer de aandacht krijgt die ze verdient.
sedeka

Ongelezen bericht door sedeka »

Ik wil graag alvast iedereen bedanken,die met tips en ideen is gekomen.
Fijn om te weten dat jullie met ons meedenken.
En Carola,op zich willen wij best een uitdaging aangaan,maar ik wil niet dat mijn honden of die hond waar jij het over had de dupe er van word,dus ik zou toch wel iets meer hierover willen weten.
We gaan onze zoektocht dus weer beginnen!,ik hou jullie op de hoogte.
Groetjes Sas en een poot van Demi en Kaya
sedeka

Zo we zijn weer een poosje verder,ik heb een hoop tips van jullie en suggesties bekeken en nagebeld,maar we blijven doorzoeken.
Wel iets 'raars'meegemaakt,via via kreeg ik een tip over een zwarte lab.
Ik die mensen gebeld,leuk gesprek gehad en aan die mensen gevraagd of ze eens bij ons thuis wilden langskomen,om kennis te maken en dan konden ze kijken hoe onze honden zijn en waar hun hond eventueel terecht zou komen.
Nou dat heb ik geweten! ze waren amper binnen of ik kreeg als commentaar,dat het bij ons te klein zou zijn voor 3 labbies!.
Ik vind het erg vreemd en was boos en teleurgesteld!!.
Wij hebben een ruim hoekhuis met grote tuin en vlakbij plenty ruimte om de honden uit te laten.
Gelukkig gingen ze gauw weg,ik was woest!.
Ben dus de volgende keer wel dubbel zo voorzichtig!
Maar we blijven rondkijken.
Groetjes Sas en een poot van Demi en Kaya
donna
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door donna »

Wat naar dat mensen zo reageren. Je kunt ruim wonen en je hond nooit uitlaten en krapper (wat heet krapper) wonen en je hond(en) alles bieden wat een hond maar kan wensen. Rare mensen heb je toch. Ik hoop dat je toch een leuke herplaatser gaat vinden.
Chica

Ongelezen bericht door Chica »

Ik werd afgelopen week gebeld door onze trainster en die vroeg mij of ik nog plaats had voor een 16 weken jonge bruine labradorpup. De pup was aangeschaft voor hun autistische kind, maar dat bleek niet goed te gaan. Ik weet verder niet of het een reu of teef is, maar als jullie intersesse hebben, kan ik jullie wel het nummer van mijn trainster geven.

Groet,

J&C
Barney2008

Ongelezen bericht door Barney2008 »

Sowieso is het plaatsen van een kleurvoorkeur niet zo slim, goede fokkers wijzen je hier immers ook op af. Verder zou ik gewoon bij de plaatselijke asiels snuffelen, zo zijn wij ook aan ons inmiddels [herplaatste] bakbeest gekomen.

edit: ook met de nodige mazzel, we hadden de keus tussen Barney van toen nog net geen 1 en een Golden Retriever van drie [die we nooit gezien hebben aangezien de keus bij het zien van Barney al geen keus meer was....]
De Geijsjes
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door De Geijsjes »

Ik weet een zwart labradorreutje die een nieuw huisje zoekt. Gefokt via de NLV! Heb het bericht net ontvangen. Hij is alleen nog geen jaar en je hebt aangegeven te zoeken vanaf 1 jaar. Het reutje is zo rond de 10 maanden. Als je interesse hebt dan mag je me een berichtje sturen :wink:
Mike ♂ (Tricky Mike v.d. Mediaan/herplaatser(08-09-1990 tot 24-12-1996))
Beagle ♂ (Grienwolder Clownesque Beagle (15-09-1994 tot 12-06-2005)
De Geijsjes
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door De Geijsjes »

De Geijsjes schreef:Ik weet een zwart labradorreutje die een nieuw huisje zoekt. Gefokt via de NLV! Heb het bericht net ontvangen. Hij is alleen nog geen jaar en je hebt aangegeven te zoeken vanaf 1 jaar. Het reutje is zo rond de 10 maanden. Als je interesse hebt dan mag je me een berichtje sturen :wink:
Edit: het hondje is 8 maanden oud ipv 10 maanden :oops:
Mike ♂ (Tricky Mike v.d. Mediaan/herplaatser(08-09-1990 tot 24-12-1996))
Beagle ♂ (Grienwolder Clownesque Beagle (15-09-1994 tot 12-06-2005)
Cor
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cor »

Heb je al op mijn Labrador Paginamarkt gekeken? Er staan met enige regelmaat herplaatsers op, veelal zonder stamboom, maar op dit moment staat er ook eentje van 4 maanden met stamboom...
:!:
Labrador Startpagina, alles op een rijtje!
sedeka

Dankjewel cor,ik kijk hier regelmatig.
Het labje waar je het over hebt,is een blonde en ik ben op zoek naar een zwarte.
Maar bedankt voor de tip. :klasse:

Groetjes Sas
Anjess

Ongelezen bericht door Anjess »

Ik zag net op de site van Cor een zwart herplaatsteefje van ik dacht 3 jaar oud.Ik moest gelijk aan je denken.Misschien is het wat?????
Rena
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Rena »

Kijk eens op de site van de Floretty Hof, zoeken met spoed een nieuw baasje voor 2 zwarte reutjes van 4 en 5 jaar oud.
Maarja, zijn er wel 2...

http://vandeflorettyhof.come2me.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Anjess

Zeker het kijken waard,het is een hele goede fokker!!!
sedeka

ik ga gelijk even kijken,bedankt voor de tip (anjess) :klasse:
En Rena,ik had die spoed van die 2 zwarte labjes al gezien,(op Mp,ja ook ik kijk daar toch wel eens rond :oops: ),maar 2 erbij in 1 keer vind ik toch een beetje veel,in ieder geval bedankt!

groetjes Sas en een poot van Demi en Kaya
Laatst gewijzigd door sedeka op 14 apr 2011, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Anjess

Oh ja,schoot me net te binnen.Heb je het ook al eens geprobeerd bij de Labradorkring?Daar kun je je ook opgeven voor een herplaatser. :wink:
Plaats reactie