poep...waar er mee heen?

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
stanis40

Ongelezen bericht door stanis40 »

Borris poept altijd in het vrije veld en soms in de tuin. In het veld daar waar de mensen niet lopen, dus bemest hij ook de boel en als hij t in de tuin doet, gaat t de draad over het veld in. Ook weer mest.:):)
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Ol eet ook rauw en poept ook erg weinig (1x/dag gemiddeld). Ze drolt gemiddeld 1x/week eens in haar hondentoilet hier thuis; dat gooi ik zo in de groene container (groente/tuinafval). Dat stinkt gelukkig niet (toen ze brokte, stonk dat overigens nog wel hard!). En onderweg laat ik het gewoon liggen; mevrouwtje drolt ergens ver weg tussen de struiken, in het bos oid. Ik doe 's morgens meestal mijn boswandelingen zodat ik zeker weet dat ze gedrold heeft; dan kan ik in de namiddag en 's avonds gerust in de wijk/in het dorp lopen zodat ze nergens in een tuin gaat poepen ofzo. Sowieso is ze wel heel netjes in het kiezen van haar poepplaats, gelukkig maar :)!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Sascha
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sascha »

Gaat gewoon van alle vijf in de grijze kliko, we hebben wel zakjes van de gemeente maar in ons dorp geen bakken waar het in kan :(
Afbeelding
kristies
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door kristies »

wij hebben hier verschillende legale poepveldjes waar je het mag laten liggen. Komt 1 x in de zoveel tijd een poep-ruim-machine overheen.. Ideaal. Ver in de bosjes en bijna in of in de sloot laat ik ook liggen. Een enkele keer toch iets wat opgeruimd moet worden. Dat gaat in een boterhamzakje in de is tie weer... dichtsbijzijnde prullebak of thuis in de kliko. Wel in zakje dus....
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

doen jullie altijd een knoop in het zakje? ik krijg dat soms echt niet voor elkaar als het een grote drol en een klein zakje is.. dan mik ik het maar open in de prullenbak :oops:
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Sascha
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sascha »

sbientje schreef:doen jullie altijd een knoop in het zakje? ik krijg dat soms echt niet voor elkaar als het een grote drol en een klein zakje is.. dan mik ik het maar open in de prullenbak :oops:
Nee ik doe nooit een knoop in het zakje maar draai het aan de bovenkant een beetje rond en gooi het dan weg, wel zo dat de poep er niet uit kan rollen :wink:
Afbeelding
Mariska+Noa

Ongelezen bericht door Mariska+Noa »

sbientje schreef:doen jullie altijd een knoop in het zakje? ik krijg dat soms echt niet voor elkaar als het een grote drol en een klein zakje is.. dan mik ik het maar open in de prullenbak :oops:
Jawel :) Ik heb zakjes van de Hema.. KNALroze :D Maar lekker groot en dus kun je er netjes een knoop in maken :) wel zo lekker voor wie het op moet ruimen!
kristies
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door kristies »

haha ... daar moet ik serieus over nadenken.. uhm als de groote van de drol het toe laat wel, anders i.d. maar wat in elkaar gedraaid de prullebak in of nog een zakje er over heen
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

kristies schreef:haha ... daar moet ik serieus over nadenken.. uhm als de groote van de drol het toe laat wel, anders i.d. maar wat in elkaar gedraaid de prullebak in of nog een zakje er over heen
dure business, dubbele zakjes ;) :lol:
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Martine.jolie

Ongelezen bericht door Martine.jolie »

Hier worden pedaalemmerzakjes van de Aldi gebruikt, altijd groot genoeg :D
Maar ik gebruik ze omdat ik het zakje dan wat om de drol heen kan rollen als het in mijn jaszak moet, ze lekken trouwens ook niet, dat is ook wel een fijne wetenschap :wink:
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Hier zitten ze beide op NRV, dus weinig poep.

En we wonen tegenover het bos, waar ze sowieso voor de korte uitlaatrondes lopen. En daar laat ik het liggen, ze poepen altijd zover in de struiken, dat er niemand er last van heeft.

Heb wel altijd zakjes bij me, en leg er een knoop in als ze het ergens op een grasveld zouden doen bij hoge nood, de drollen zijn echt klein.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Joni

Ongelezen bericht door Joni »

Sem poept ook twee keer daags een klein drolletje. :)
Honden die brokken eten poepen toch vaak meer en vaker.
Brokken hebben meer afvalstoffen ( overbodige vul-stoffen ) en daar poepen ze meer en vaker van.
Vers vlees is puurder en wordt bijna helemaal opgenomen. :)
Als Sem verder dan 1 meter uit het pad poept laat ik het liggen ( boete riskerend dat wel, maar het ligt daar niemand in de weg, dus..principe.. ) :wink:
Anders raap ik het op met een zakje en deponeer ik het in de speciaal geplaatste honden-poep-bakken hier.
We hebben er in een straal van 100 meter 4 staan, toch netjes wat ze kunnen kopen van de hondenblasting.. :twisted:
Maar uitlaatplekken? Nee hoor, dat niet. :evil:
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

In het bos en aan de waterkant laat ik het liggen.
Inmiddels is Bram zover dat hij het nooit op het gras/stoep/weg doet, dus dat scheelt heel veel opruimen. Zelfs bij hoge nood rent ie naar een plek waar hij het ongestoord kan en mag doen :D

Daarvoor altijd in de dichtsbijzijnde prullenbak gedumpt en zo min mogelijk in de eigen vuilcontainer.
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
mariska1972

Ongelezen bericht door mariska1972 »

hier in de kliko als ze het in de tuin doen en ik pak alles waar mensen lopen en dus een kans is dat andere erin trappen op met een biologisch afbreekbaar poepzakje dit zijn gewoon plastic zakjes koop ik bij de Hachiko (hulphonden belgie) dus ook nog steun ik een goed doel :)
en die gooi ik of in een bak die ik tegen kom of op een plek waar het kan afbreken en er niemand last van heeft

gr mariska
Quasar
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Quasar »

Hier is een heel leuk systeem, sorry To gaat niet over je vraag :oops: , Maar als je in het aangelijnd gebied loopt hoef je het niet op te ruimen (staat er ook bij "geen opruimplicht") Maar loop je op de vrije uitlaatstrook heb je OPRUIMPLICHT :? Of je dus elke keer als je hond de andere kant oprent weet waar hij zijn drol legt... Niemand anders heeft daar last van alleen dus de hondeneigenaren...
Het ligt aan de buitenkant van de wijk dus ook de geur (stel) ruik je niet..

Maar hier doet hij het dus in het gebied waar het mag, aan de dijk richting een sloot
:blondpootje: Creekwater King Quasar (16-06-2006)
Groetjes van Suzanne en een lik van Quasar
Plaats reactie