prikband geadviseerd

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

speurneus carola schreef:jouw hondje heeft geen geduld dus waar je zeker aan moet werken is het geduld en tot rust brengen van je hondje. als ze hyper zijn en dit gedrag vertonen hebben ze dus geestelijk nix te doen en gaan ze klieren.

probeer eerst eens te gaan werken aan het geduld bewaren, dus hou um bezig terwijl je instructeur bezig is en steeds korter besteed je daar aandacht aan terwijl het wachten steeds langer wordt.

en prikkettng leuk
, maar dat helpt niet tegen het probleem
Nee Carola - prikketting is niet leuk :wink:
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

haha zo bedoelde ik het niet, maar een prikketting adviseren voor dit probleem vind ik onzin en onnodig, zoals ik al zei dat helpt ut probleem niet
al me kinders uitgevlogen
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

brigitte064 schreef:Persoonlijk ben ik er ernstig op tegen, want ik vind het een hulpmiddel dat kant nog wal raakt.
Als je hard moet corrigeren, en ik neem nu maar eens aan dat dit het geval is, maar het is een aanname, ik ken jullie en je hondje verder niet, om de hond een drukbevel te laten uitvoeren...dan is lichaamstaal veel effectiever.

Want, wat doe je als jouw hond niet aangelijnd is en dit gedrag vertoont?
Kijk, het gaat uiteindelijk altijd maar om 1 ding he...jouw hond moet jou accepteren als baas, en vertrouwen op jouw oordeel.

Ik zie regelmatig raketjes voorbij komen in deze leeftijd, met baaskes die het ook niet meer zo goed weten, en snel resultaat willen zien.
In 99% van de gevallen is het in de vroege opvoeding toch niet helemaal goed gegaan, en dan zul je toch weer vanaf de basis moeten beginnen.

En ook op de basis, dus in huis, maak opnieuw de grenzen duidelijk, en schuw hierbij het gebruik van de bench niet, de gang is een leuke strafplaats voor kinderen...maar een hond begrijpt dat niet, je plaats hem enkel in een andere ruimte zodat je zelf rust hebt :wink:

Maar goed, dit zijn algemene tips, ik ken jullie en jullie hond niet, dus eigenlijk kan ik er weinig over zeggen verder.
Ik sluit me helemaal bij Brigitte aan.
Niet alleen is het een zwaar middel, maar ook nog totaal overbodig, het doet niet wat jij wil dat het doet.
Ga idd terug naar de basis, laat zien dat jullie de baas zijn, zoals hierboven gezegd, en ga aan de slag met aandacht/rust oefeningen.
Zoek iets wat jou hond interessant vind, wat lekkers of een favo speeltje, doe dan de let op oefening, je zegt let op en houd het lekkers/speeltje onder je neus, zodat je hond je aankijkt... doet hij dit 2 sec, helemaal geweldig, belonen met hetgeen je vast hebt, dit breid je steeds langer uit, 5 sec, 10 sec, enz enz.... zo leer je de aandacht op je vestigen.

Doe ook andere leuke oefeningen met hem, waar hij geduld bij moet tonen, zet hem ergens neer, blijf! loop een paar stappen weg en verstop wederom wat lekkers/speeltje in eerste instantie in zicht, later kan je dat weer uitbouwen en het steeds moeilijker maken. Hiermee ben je en leuk met hem bezig en hij leert geduldig zijn, want immers, als hij geduldig wacht, dan mag hij als beloning het verstopte leuks/lekkers zoeken... dit hebben ze vrij snel door hoor, dat wachten wat oplevert :wink:

En in de tussentijd doe je op cursus gewoon wat extra oefeningen met hem als je instructeur dingen uitlegt, dat deed ik met Max ook, die was niet vervelend gelukkig, maar hij verveelde zich te pletter met al dat wachten, dus gewoon wat extra dingen doen tijdens het wachten, voor hij begint te vervelen en je hebt geen kind aan hem.
Succes 8)
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
ester01

Ongelezen bericht door ester01 »

Lunatic schreef: dat deed ik met Max ook, die was niet vervelend gelukkig, maar hij verveelde zich te pletter met al dat wachten, dus gewoon wat extra dingen doen tijdens het wachten, voor hij begint te vervelen en je hebt geen kind aan hem. Succes 8)
nee die ging vast liggen of niet :wink:
Lunatic
Speurneus
Speurneus

ester en max schreef:
Lunatic schreef: dat deed ik met Max ook, die was niet vervelend gelukkig, maar hij verveelde zich te pletter met al dat wachten, dus gewoon wat extra dingen doen tijdens het wachten, voor hij begint te vervelen en je hebt geen kind aan hem. Succes 8)
nee die ging vast liggen of niet :wink:
Ja en dan gras eten :lol:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Tess
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Tess »

Een prikband is toch wel het laatste middel denk ik wat je zou kunnen gebruiken.
Al gedacht aan een halti of gentle leader? Ik heb zelf lang de gentle leader gebruikt en nu een halti, is toch wat milder als de gentle denk ik. Werkt hier heel goed!
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Tess schreef:Een prikband is toch wel het laatste middel denk ik wat je zou kunnen gebruiken.
Al gedacht aan een halti of gentle leader? Ik heb zelf lang de gentle leader gebruikt en nu een halti, is toch wat milder als de gentle denk ik. Werkt hier heel goed!
Nou, niet bij honden die springerig zijn, dan ook geen halti of gentle leader gebruiken!! 8)
miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door miranda »

Nino&Toosje schreef:
Tess schreef:Een prikband is toch wel het laatste middel denk ik wat je zou kunnen gebruiken.
Nou, niet bij honden die springerig zijn, dan ook geen halti of gentle leader gebruiken!! 8)
Zou dit ook niet gebruiken verbee dan kun je ze een nekhernia of erger geven.
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017
LoveLab

Ongelezen bericht door LoveLab »

Ik heb ( nog ) niet alle reacties gelezen, maar ik val bijna van mijn stoel af dat een instructeur op een KC adviseert om dan maar een prikband te gebruiken!

Dit is toch echt één van de laatste dingen die je doet, als je hond echt niet handelbaar is. Daar tussen in zitten zoveel andere oplossingen en ik ben er van overtuigd dat er voor jullie echt een andere oplossing moet en kan zijn dan het gebruik van een prikband!!

Verder sluit ik me aan bij Brigitte, terug naar de basis, soms is dat even nodig en helemaal niet erg, als je er daarna een leuke hond aan overhoud..
Tess
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Tess »

miranda schreef:
Nino&Toosje schreef:
Bij ons op de hondenschool loper ze er mee weg, met die dingen en worden ze heel vaak geadviseerd. Maar ik zal dit eens voorleggen....
LoveLab

Ongelezen bericht door LoveLab »

Tess schreef:
miranda schreef:
Nino&Toosje schreef:Nou, niet bij honden die springerig zijn, dan ook geen halti of gentle leader gebruiken!! 8)
Bij ons op de hondenschool loper ze er mee weg, met die dingen en worden ze heel vaak geadviseerd. Maar ik zal dit eens voorleggen....
Bij ons wordt dit ten zeerste afgeraden, bij verkeerd gebruik kun je idd de nek beschadigen met alle gevolgen van dien!! Mensen denken hun hond te corrigeren met dit ding, mijn haren gaan er recht van overeind staan als ik dat zie!
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

wat jammer dat de trainer aan symptoom bestrijding doet en niet aan het aanpakken van de oorzaak :(
Ik ga met de anderen mee: dit is niet de oplossing voor het probleem "verveling en aandacht trekken". Ik zou zeggen: pak een clicker erbij en leer je hondje hoe hij moet wachten. Dan hoeft hij geen straf te krijgen maar wordt prettig opgebouwd 8)
Hoewel er op veel scholen anders wordt gekeken naar labradors: een labrador behoort rustig op post te blijven (steady) en dient dit lange tijd te kunnen volhouden. Als je dit rustig opbouwt, dan kan dit ook zeker!
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Ik ga mee met de meeste van m'n voorgangers hoor; je kan het echt anders oplossen dan met een prikband!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
chantal-77

Ongelezen bericht door chantal-77 »

LoveLab schreef:
Tess schreef:
miranda schreef: Zou dit ook niet gebruiken verbee dan kun je ze een nekhernia of erger geven.
Bij ons wordt dit ten zeerste afgeraden, bij verkeerd gebruik kun je idd de nek beschadigen met alle gevolgen van dien!! Mensen denken hun hond te corrigeren met dit ding, mijn haren gaan er recht van overeind staan als ik dat zie!
Dana heeft ook een aantal maanden met een gentle leader gelopen, dit op advies van de hondenschool. Ik was er heel tevreden over. Binnen 3 maanden heeft zij geleerd netjes naast te lopen en sindsdien loopt ze aan een gewone halsband. Wij hebben het gezien als hulpmiddel om te leren hoe ik wilde dat ze aan de riem loopt en dus niet al proestend en snakkend naar adem zoals voorheen.
Met een prikband ben ik niet bekend, het klonkt wel heftig vind ik.
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Tess schreef:
miranda schreef:
Nino&Toosje schreef:Nou, niet bij honden die springerig zijn, dan ook geen halti of gentle leader gebruiken!! 8)
MG school zeker?

Edit:
Zo jammer dat er überhaupt naar hulpmiddelen gegrepen word, het is gewoon een kwestie van trainen... en ja daar gaat tijd en energie in zitten, maar het is echt mogelijk om een brave "puber" te hebben hoor :applaus:
Plaats reactie