Dagopname kliniek

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door liesjeb »

Interessant onderwerp, maar wat is beter voor een hond die aan LPC is geopereerd?
- glucosamine complex
- glucosamine complex speciaal
Afbeelding
Met dank aan Monika :)
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

liesjeb schreef:Interessant onderwerp, maar wat is beter voor een hond die aan LPC is geopereerd?
- glucosamine complex
Over het algemeen heb ik geen idee maar ik geef Noah de glucosamine complex speciaal juist omdat die ook ontstekingsremmend is. Hiervoor gebruikte ik gewone ( wel van een ander merk ) en die was voor hem niet goed genoeg. Ik moest hem toen best wel regelmatig nog een pijnstilling/ontstekingsremmer geven op aanraden van de orthopeed, hij had dan regelmatig verdikkingen op zijn gewrichten (irritatie)
Met deze glucosamine en dan in combi met de druppels gaat het vrij goed :)
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

sharon66057 schreef:
liesjeb schreef:Interessant onderwerp, maar wat is beter voor een hond die aan LPC is geopereerd?
- glucosamine complex
Over het algemeen heb ik geen idee maar ik geef Noah de glucosamine complex speciaal juist omdat die ook ontstekingsremmend is. Hiervoor gebruikte ik gewone ( wel van een ander merk ) en die was voor hem niet goed genoeg. Ik moest hem toen best wel regelmatig nog een pijnstilling/ontstekingsremmer geven op aanraden van de orthopeed, hij had dan regelmatig verdikkingen op zijn gewrichten (irritatie)
Ik gebruik momenteel de 'gewone' versie, maar misschien toch verstandig over te stappen dan? Dizzy heeft volgens mij op dit moment ook weer een irritatie in het gewricht... :(
sharon66057
Speurneus
Speurneus

liesjeb schreef:
sharon66057 schreef:
- glucosamine complex
Ik gebruik momenteel de 'gewone' versie, maar misschien toch verstandig over te stappen dan? Dizzy heeft volgens mij op dit moment ook weer een irritatie in het gewricht... :(
Je kan het natuurlijk altijd proberen :)
Hij is wel wat duurder dan de gewone maar ik ben er heel tevreden over, ik geef het nu al weer best een tijdje.
Geef je ook de teunisbloemdruppels erbij?
Dat doe ik wel icm met de glucosamine speciaal, die is namelijk ook weer ontstekingsremmend.
Hier een stukje over de teunisbloemolie (overgenomen van de Groene os)

Teunisbloemolie is rijk aan gammalinoleenzuur. Gamma Linoleenzuur gaat ontstekingen in het lichaam tegen en is daarom dé aanvulling op Glucosamine Complex voor de ondersteuning van de gewrichten. Teunisbloemolie wordt dan ook veel gebruikt bij honden met gewrichtsproblemen. Maar is ook zeer geschikt voor gebruik bij ontstekingen, artritis, allergie of huid- en vachtproblemen.
Afbeelding

liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

sharon66057 schreef:
liesjeb schreef:
sharon66057 schreef: Over het algemeen heb ik geen idee maar ik geef Noah de glucosamine complex speciaal juist omdat die ook ontstekingsremmend is. Hiervoor gebruikte ik gewone ( wel van een ander merk ) en die was voor hem niet goed genoeg. Ik moest hem toen best wel regelmatig nog een pijnstilling/ontstekingsremmer geven op aanraden van de orthopeed, hij had dan regelmatig verdikkingen op zijn gewrichten (irritatie)
Hij is wel wat duurder dan de gewone maar ik ben er heel tevreden over, ik geef het nu al weer best een tijdje.
Dat doe ik wel icm met de glucosamine speciaal, die is namelijk ook weer ontstekingsremmend.

Teunisbloemolie is rijk aan gammalinoleenzuur. Gamma Linoleenzuur gaat ontstekingen in het lichaam tegen en is daarom dé aanvulling op Glucosamine Complex voor de ondersteuning van de gewrichten. Teunisbloemolie wordt dan ook veel gebruikt bij honden met gewrichtsproblemen. Maar is ook zeer geschikt voor gebruik bij ontstekingen, artritis, allergie of huid- en vachtproblemen.
Ik geef sinds kort inderdaad ook de druppels erbij en ben ook begonnen om capsules met omega 3 te geven...
Ik zal toch eens overwegen om over te stappen maar de 'speciale' versie. Ze zijn nu bij Dursydog ook in de aanbieding zag ik ;) Scheelt toch weer 10 euro ofzo....
sharon66057
Speurneus
Speurneus

liesjeb schreef:
sharon66057 schreef:
liesjeb schreef: Ik gebruik momenteel de 'gewone' versie, maar misschien toch verstandig over te stappen dan? Dizzy heeft volgens mij op dit moment ook weer een irritatie in het gewricht... :(

Ik geef sinds kort inderdaad ook de druppels erbij en ben ook begonnen om capsules met omega 3 te geven...
Ik zal toch eens overwegen om over te stappen maar de 'speciale' versie. Ze zijn nu bij Dursydog ook in de aanbieding zag ik ;) Scheelt toch weer 10 euro ofzo....
Precies :wink:
Toevallig heb ik laatst weer een pot en druppels gehaald (ook met een actie) anders had ik zeker weer besteld :D
Afbeelding

Marieke
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marieke »

Quincy heeft wat artrose in haar schouder zitten, als gevolg van een trauma, maar dat maakt de klachten natuurlijk niet anders.. Nou heeft Quincy er gelukkig (nog) helemaal geen last van. De orthopeed van Quincy heeft mij toen aangeraden dat als ik haar al wilde ondersteunen met een supplement ik dan het beste kon kiezen voor een supplement waar de groenlipmossel in verwerkt zit, ik heb toen sasha's blend gekozen en hij stond daar volledig achter. Dit is natuurlijk dan wel weer advies gebaseerd op Quincy. Ik weet niet of het advies hetzelfde zou zijn als de artrose al verder gevorderd zou zijn...

vervolgens bij de holistische dierenarts alles besproken, zei had zelf de groene os staan, maar vond de sasha's blend absoluut goed voor Quincy!
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje

:blondpootje: Quincy
:zwartpootje: Noortje
yari
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door yari »

pat schreef:Oh ja vergeet ik nog te vragen krijgen jullie honden daarnaast ook nog onstekkingsremmers?
Geen NSAID's in ieder geval. Dat gebruiken we enkel kortstondig ten tijde van een blessure.
Groetjes: Mariëlle & Yari

~ Wie achter de kudde aanloopt loopt altijd door de stront ~
pat

Ongelezen bericht door pat »

Ok.
Ik heb nu al idd een jaar NSAID gebruikt en dat vind ik eigenlijk nu wel lang genoeg.
Bedankt allemaal voor jullie reacties, ik blijf jullie op de hoogte houden
Plaats reactie