Dat zoiets pijn kan doen is mij na deze ervaring met Quincy ook helemaal duidelijk!! En ik zou er niets aan zalfjes ed opdoen.. Het moet toch weer eelt worden en hoe meer je erop doet aan zalfjes hoe weker je het ook houdt.. Gewoon oppassen met lopen en buiten idd een schoentje aan de eerste dagen en daarna beperkt op asfalt en veel op gras laten lopen.. Je zal echt zien dat het hartstikke snel hersteld!Boukje schreef:Zo is het bij Sara ook, ontveld zeg maar. Ik was een beetje bang dat ze iets aan haar schouder of elleboog had, maar ik mag alles buigen en bewegen en niet aan het kussentje komen. Dus het is me nu wel duidelijk dat dat erge pijn doet.Marieke schreef:Quincy heeft in zwitserland alle vier haar pootjes (de kussentjes dan) helemaal stuk gelopen in de bergen. Ook dat bloedde niet, maar de kussentjes waren ontveld.. Die arme hond kon aan het eind van de dag (eenmaal thuis) niet meer lopen.. We hebben haar met z'n tweeen naar een veldje gedragen en daar strompelde ze rond op zoek naar een plas en poep plekje... We hebben het daar beschermd met verbandjes om naar buiten en zorgen dat ze er niet aan kon likken.. Eenmaal thuis haar schoenen aangedaan en daar liep ze zo op weg! zonder nog echt pijn te hebben.. Wel een paar dagen droog gehouden.. En rekening houden met wandelingen op asfalt.. Het eeltlaagje is eraf dus het is weer zo stuk! Dat moet weer even opbouwen! maar die voetjes genezen vrij snel is mijn ervaring!
Ik heb het net ondanks het niet bloeden in een badje biotex gehouden (onder hevig protest), dat had de DA assistente me aangeraden die had ik even gebeld voor advies, en heb nog precies 1 hondenschoentje liggen die doe ik haar straks aan met het p&p rondje.
Voetzooltje
-
Marieke
- Speurneus

- Contacteer:
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje
Quincy
Noortje
-
Boukje
- Hele grote hondenneus

Ik kom net terug van een P&P rondje. Had haar een schoentje aangedaan. Daar loopt ze niet mee hoorMarieke schreef:Dat zoiets pijn kan doen is mij na deze ervaring met Quincy ook helemaal duidelijk!! En ik zou er niets aan zalfjes ed opdoen.. Het moet toch weer eelt worden en hoe meer je erop doet aan zalfjes hoe weker je het ook houdt.. Gewoon oppassen met lopen en buiten idd een schoentje aan de eerste dagen en daarna beperkt op asfalt en veel op gras laten lopen.. Je zal echt zien dat het hartstikke snel hersteld!Boukje schreef:Zo is het bij Sara ook, ontveld zeg maar. Ik was een beetje bang dat ze iets aan haar schouder of elleboog had, maar ik mag alles buigen en bewegen en niet aan het kussentje komen. Dus het is me nu wel duidelijk dat dat erge pijn doet.Marieke schreef:Quincy heeft in zwitserland alle vier haar pootjes (de kussentjes dan) helemaal stuk gelopen in de bergen. Ook dat bloedde niet, maar de kussentjes waren ontveld.. Die arme hond kon aan het eind van de dag (eenmaal thuis) niet meer lopen.. We hebben haar met z'n tweeen naar een veldje gedragen en daar strompelde ze rond op zoek naar een plas en poep plekje... We hebben het daar beschermd met verbandjes om naar buiten en zorgen dat ze er niet aan kon likken.. Eenmaal thuis haar schoenen aangedaan en daar liep ze zo op weg! zonder nog echt pijn te hebben.. Wel een paar dagen droog gehouden.. En rekening houden met wandelingen op asfalt.. Het eeltlaagje is eraf dus het is weer zo stuk! Dat moet weer even opbouwen! maar die voetjes genezen vrij snel is mijn ervaring!
Ik heb het net ondanks het niet bloeden in een badje biotex gehouden (onder hevig protest), dat had de DA assistente me aangeraden die had ik even gebeld voor advies, en heb nog precies 1 hondenschoentje liggen die doe ik haar straks aan met het p&p rondje.
Ik hoop dat het bij Sara ook snel heelt. Gelukkig lopen we over het algemeen vrij weinig op asfalt. Korte stukjes maar.