Sinds dit jaar hebben wij onze honden ook laten titeren, Kay was nog voldoende bescherm en Daan had wel zijn volledige enting nodig (had allen zijn puppenentingen gehad)
Weil krijgen ze hier ook elk jaar en rabies om de zoveel jaar (3 uit mijn hoofd?)
Verder dus titer en mijn holistische dierenarts raadde ons idd aan om als er entingen gegeven moesten worden dit niet allemaal tegelijk te doen ivm de belasting zoals Rimanime al zegt
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
rimanime schreef:Dit is voor alle honden een te grote trigger Brigitte. Het zou de DA sieren dit voor te leggen aan de eigenaar van de betreffende hond en de entingen te spreiden. Ook enten en gelijktijdig ontwormen is een grote chemische aanval op het gestel van de hond. Ik begrijp dat het gezien wordt vanuit het standpunt 1 malig consult te betalen en dus goed voor de portemonnee , maar voor het dier is het alles behalve dat
Voor wormpilletjes hoef je toch geen consult te betalen Die haal ik hier gewoon bij de balie. Je kunt ook de wormpillen bij de enting alvast meenemen en pas een week later geven
rimanime schreef:Dit is voor alle honden een te grote trigger Brigitte. Het zou de DA sieren dit voor te leggen aan de eigenaar van de betreffende hond en de entingen te spreiden. Ook enten en gelijktijdig ontwormen is een grote chemische aanval op het gestel van de hond. Ik begrijp dat het gezien wordt vanuit het standpunt 1 malig consult te betalen en dus goed voor de portemonnee , maar voor het dier is het alles behalve dat
Voor wormpilletjes hoef je toch geen consult te betalen Die haal ik hier gewoon bij de balie. Je kunt ook de wormpillen bij de enting alvast meenemen en pas een week later geven
Hanneke
Dat doe ik ook altijd want dat zeggen ze wel, dat dit niet tegelijkertijd mag omdat dit een te grote belasting voor het immuunsysteem van de hond is ook ontvlooien mag niet in de zelfde week als de entingen.
Pandora kreeg altijd zonder problemen de entingen tegelijk maar voor Ramses is dit te veel. Omdat hij vaker heel gevoelig reageert op medicatie of voeding moet ik met hem voorzichtiger zijn.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Bedankt Marjolein, hij is top!
Hanneke
Dat is waar Hanneke. Maar je leest het toch regelmatig dat de hond gelijk bij de entingen ook een wormenkuurtje heeft gekregen...vandaar
Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017 Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012 Cooper; Rembrandt 18-6-2008
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)