Pasja kent het commando: Zoek apport!!!

Plaats hier je foto's van Labradors. Maximale maat 800x640 pixels.
Kristel

Ongelezen bericht door Kristel »

Lupos schreef:
Lunatic schreef:
Kristel schreef:Dan gaan we inderdaad voor de puppy dummy!
Maar hoe kan je dan het beste zon konijnenbontje erom doen?
Van een kale dummy loopt ze niet warm namelijk. :oops:
Dan zou ik juist het bontje achterwegen laten, ze moet het spelletje leuk gaan vinden, dus het eerste jaar eigenlijk puur en alleen dummy's, daarna kan je steeds spannedere dingen gaan toevoegen.
mijn gedachte :wink:
Juist door een dummy steeds spannender te maken is het moeilijk om dan een keer een gewone dummy wedstrijd te lopen, omdat je hond gaat zoeken naar dat gave wild...

Wel hele schattige foto's trouwens :verliefd1:

Bedankt voor jullie tips!
Jammer dat dit op de cursus niet besproken word... Maar goed, deze dummy heb ik nog maar pas dus ik hoop dat met druppels de gewone dummy ook spannend wordt!
kate
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door kate »

Wat een mooi hondje!!
Afbeelding
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Kristel schreef:
Lupos schreef:
Lunatic schreef: Dan zou ik juist het bontje achterwegen laten, ze moet het spelletje leuk gaan vinden, dus het eerste jaar eigenlijk puur en alleen dummy's, daarna kan je steeds spannedere dingen gaan toevoegen.
mijn gedachte :wink:
Juist door een dummy steeds spannender te maken is het moeilijk om dan een keer een gewone dummy wedstrijd te lopen, omdat je hond gaat zoeken naar dat gave wild...

Wel hele schattige foto's trouwens :verliefd1:

Bedankt voor jullie tips!
Jammer dat dit op de cursus niet besproken word... Maar goed, deze dummy heb ik nog maar pas dus ik hoop dat met druppels de gewone dummy ook spannend wordt!
Sorry, wil niet zeuren :oops: maar ook géén druppels erop doen :wink:
Die druppels zijn eigenlijk om een sleepspoor te trekken, niet om een gewone dummy te zoeken.

Train je bij de knjv? daar is het namelijk heel normaal dat ze zo vroeg bontjes en wild introduceren, maar zoals je in de uitleg van Lupos kan lezen, geeft dat vaak problemen als je later een wedstrijd wil lopen en er "alleen maar" dummy's liggen, aangezien ze die dan niet spannend vinden.

Gooi de dummy eens weg met een leuk prrrrt geluidje, laat haar maar inspringen dat boeit in het begin niet zo, ga op je hurken zitten en doe lekker gek om haar aan te moedigen naar je toe te komen met de dummy.
Pas als ze de dummy helemaal geweldig vind, ga je trainen met wachten als je de dummy weglegt (niet meer gooien dan) je zal zien dat ze het spelletje binnen no time erg leuk vind :wink:
Succes :D
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Plaats reactie