Mank
- roxy
- Middelgrote hondenneus
-
- Speurneus
Als je hem absolute rust geeft en klein P&p rondjes, zou heb met behulp van pijnstillers inderdaad niet zo heftig moeten zijn als je beschrijft, als het inderdaad een verrekking is. Het kan zijn dat er een scheurtje in de band zit. Alleen een foto kan dit uitwijzen. Daarop zou ook te zien kunnen zijn of de meniscus in orde is. Als je het niet vertrouwd........gewoon contact opnemen met de DA en om een doorverwijzing vragen voor een orthopeed. Succes.

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
- Speurneus
- Contacteer:
Wat balen dat de rust en medicatie geen verschil geeft
Wens jullie heel veel sterkte, is niets om je kanjer zo te moeten zien

Banden zie je niet op een foto toch? Ik ben zelf toevallig met mijn eigen knie bezig met artsen maar die zeggen dat (kruis-) banden niet te zien zijn op een foto... Weke delen die de straling niet op kunnen nemen?rimanime schreef: Het kan zijn dat er een scheurtje in de band zit. Alleen een foto kan dit uitwijzen. Daarop zou ook te zien kunnen zijn of de meniscus in orde is. Als je het niet vertrouwd........gewoon contact opnemen met de DA en om een doorverwijzing vragen voor een orthopeed. Succes.
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015

- roxy
- Middelgrote hondenneus
Zei de dierenarts ook idd dat dat niet te zien was op een foto, ik moet wel zeggen dat het alleen s morgens i en de rest van de dag eigenlijk niet. Misschien is de bench wel niet zo handig nu hij kan natuurlijk niet echt strekken.
Overigens lijkt Jim er helemaal geen pijn van te hebben hoor, geeft geen krimp geen piep niks en probeert ook konstant te rennen aan de lijn.
Eneuhhhhhh orthopeed pff sorry maar dat kan ik echt niet betalen denk ik, Jim is wel verzekerd godzijdank, maar niets voor de orthopeed vlgs mij.
En zo heftig kan het toch niet zijn zeg, door het waarschijnlijk iets te heftig duwen tegen de zijkant aan......
Overigens lijkt Jim er helemaal geen pijn van te hebben hoor, geeft geen krimp geen piep niks en probeert ook konstant te rennen aan de lijn.
Eneuhhhhhh orthopeed pff sorry maar dat kan ik echt niet betalen denk ik, Jim is wel verzekerd godzijdank, maar niets voor de orthopeed vlgs mij.
En zo heftig kan het toch niet zijn zeg, door het waarschijnlijk iets te heftig duwen tegen de zijkant aan......
-
- Speurneus
Het is van Lola alweer een tijdje geleden en nu begin ik toch te twijfelen. Wel weet ik dat Crama destijds een bandentest heeft gedaan en foto´s genomen. Tijdens de operatie zag Crama dat haar meniscus was beschadigd. Dit was op de foto niet gezien. Ik twijfel nu dus Monique.....Kay schreef:Wat balen dat de rust en medicatie geen verschil geeft![]()
Banden zie je niet op een foto toch? Ik ben zelf toevallig met mijn eigen knie bezig met artsen maar die zeggen dat (kruis-) banden niet te zien zijn op een foto... Weke delen die de straling niet op kunnen nemen?rimanime schreef: Het kan zijn dat er een scheurtje in de band zit. Alleen een foto kan dit uitwijzen. Daarop zou ook te zien kunnen zijn of de meniscus in orde is. Als je het niet vertrouwd........gewoon contact opnemen met de DA en om een doorverwijzing vragen voor een orthopeed. Succes.

Roxy. Een hond die mank loopt heeft pijn. Als je verzekerd bent, ben je ook verzekerd voor een orthopeed e.d. Alleen HD en ED zit niet bij de verzekering in.

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
- roxy
- Middelgrote hondenneus
Ik zal de voorwaarden eens lezen, overigens loopt Jim vandaag de hele dag goed, ook vanochtend geen probleem misschien een ietsiepietse anders maar dan moet je het ook echt weten.
Gek dat Jim dan helemaal niet aangeeft pijn te hebben, hij rent het liefst overal achteraan, en trekt mij bijna vooruit. Twijfelt geen moment.
Ik blijf erbij dat het door de druk van de dierenarts gebeurd moet zijn, kan gewoon niet anders, misschien is het wel een beurse plek zei iemand al.
Kan zo'n jonge hond eigenlijk al HD hebben??
Ik hoop dat het los zal lopen, heb een wobbler voor Jim gekocht, hij vindt het helemaal geweldig, ik blijf naast hem zitten zodat het ding niet door de kamer vliegt maar hij doet het rustig en springt niet op en neer, in ieder geval een leuk tijd verdrijf want mijn energie bommetje weet niet waar ie het zoeken moet.
Gek dat Jim dan helemaal niet aangeeft pijn te hebben, hij rent het liefst overal achteraan, en trekt mij bijna vooruit. Twijfelt geen moment.
Ik blijf erbij dat het door de druk van de dierenarts gebeurd moet zijn, kan gewoon niet anders, misschien is het wel een beurse plek zei iemand al.
Kan zo'n jonge hond eigenlijk al HD hebben??
Ik hoop dat het los zal lopen, heb een wobbler voor Jim gekocht, hij vindt het helemaal geweldig, ik blijf naast hem zitten zodat het ding niet door de kamer vliegt maar hij doet het rustig en springt niet op en neer, in ieder geval een leuk tijd verdrijf want mijn energie bommetje weet niet waar ie het zoeken moet.
-
- Speurneus
- Contacteer:
- roxy
- Middelgrote hondenneus
-
- Speurneus
Ik vind wel dat ze moeten kunnen strekken in de bench, kun je niet een wat grotere aanschaffen?roxy schreef:Zei de dierenarts ook idd dat dat niet te zien was op een foto, ik moet wel zeggen dat het alleen s morgens i en de rest van de dag eigenlijk niet. Misschien is de bench wel niet zo handig nu hij kan natuurlijk niet echt strekken.
Sterkte met het mannetje morgen.
- roxy
- Middelgrote hondenneus
Vanmorgen dierenarts bezoek snel achter de rug. Conclusie : Het is allemaal weer ok, dierenarts vond niet nodig om foto's te maken. Volgens hem zat zijn rechterknie wel wat losser dan de andere, maar dat kan ook zijn omdat hij nog jong is. Over een half jaartje weer even voor een controle want stel het is wel een beetje broze knie dan liefst zo snel mogelijk iets aan doen dan later. Goed in de gaten houden als hij eens wat veel heeft gedaan en mank is even flink laten rusten en als ik me zorgen maak gewoon komen.
Zeker weten of het kniebanden zijn weten we natuurlijk niet want volgens de fokker kan het door het duwen van de dierenarts ook best gewoon een beurse plek zijn. Jim was door het dolle vanmorgen toen hij weer kon zwemmen en het park zag. Heb wel rustig aan gedaan.
Niet achter balletjes aan maar dat deed hij toch al nooit, dus dat is het probleem ook niet geweest. Nu maar hopen dat het allemaal door zijn jeugdige leeftijd komt en we niet hele toestanden krijgen strx, maar meestal ben ik niet zo lucky hoop Jim wel.......
Zeker weten of het kniebanden zijn weten we natuurlijk niet want volgens de fokker kan het door het duwen van de dierenarts ook best gewoon een beurse plek zijn. Jim was door het dolle vanmorgen toen hij weer kon zwemmen en het park zag. Heb wel rustig aan gedaan.
Niet achter balletjes aan maar dat deed hij toch al nooit, dus dat is het probleem ook niet geweest. Nu maar hopen dat het allemaal door zijn jeugdige leeftijd komt en we niet hele toestanden krijgen strx, maar meestal ben ik niet zo lucky hoop Jim wel.......

-
- Speurneus
- Contacteer:
Probeer hem wel de nodige rust te geven. Zo belangrijk, zeker nu je het nog niet zeker weet of er wat mis is.
Ik deed Akka altijd van 14 - 16 uur naar Bed. Verplicht slapen in de bench en ze sliep met 2 tellen. Zeker als Jim nog niet echt helemaal toppie loopt is rust het beste medicijn. Moeilijk maar niet onmogelijk.
Over een half jaar kan de DA je misschien helemaal geruststellen oa dankzij jou goede zorgen.
Ik deed Akka altijd van 14 - 16 uur naar Bed. Verplicht slapen in de bench en ze sliep met 2 tellen. Zeker als Jim nog niet echt helemaal toppie loopt is rust het beste medicijn. Moeilijk maar niet onmogelijk.
Over een half jaar kan de DA je misschien helemaal geruststellen oa dankzij jou goede zorgen.
Groetjes Tilly
Pootje van Gina & Akka
*Er is op de wereld geen betere psychiatrie, dan een hond die je gezicht aflikt*
Pootje van Gina & Akka
*Er is op de wereld geen betere psychiatrie, dan een hond die je gezicht aflikt*
- roxy
- Middelgrote hondenneus
Tilly, Jim loopt alweer helemaal goed hoor, de dierenarts zei dat hij gewoon lekker los mag rennen spelen met andere honden en zwemmen, niet achter balletjes aan maar dat deden we al niet.
Jim heeft vanmiddag lekker gespeeld en er is niets aan de hand.
Vanmiddag werd hij wel bijna verzopen door een 6 maanden oude labrador pup, schrok me dood stond al klaar om het water in te gaan.
De hond sprong bovenop Jim en was heel dominant Jim rende in paniek het water in pppfff hij er achteraan en bovenop hem Jim is helemaal ontdaan.
Jim kan wel staan in zijn bench hoor, maar ik heb zelf het idee dat het toch niet helemaal lekker is. Ben van plan vandaag de bench in de gang te zetten waar het deurtje open blijft en Jim eventueel zijn benen kan strekken en eventueel in de gang kan gaan liggen als hij dat wil, meestal duikt Jim s avonds zelf zijn bench al in. De mand staat dan alleen in de kamer vanmiddag lag hij er heerlijk in.
Ik speel thuis niet veel met Jim dus Jim krijgt zijn rust momenteel wel.
Jim heeft vanmiddag lekker gespeeld en er is niets aan de hand.
Vanmiddag werd hij wel bijna verzopen door een 6 maanden oude labrador pup, schrok me dood stond al klaar om het water in te gaan.
De hond sprong bovenop Jim en was heel dominant Jim rende in paniek het water in pppfff hij er achteraan en bovenop hem Jim is helemaal ontdaan.
Jim kan wel staan in zijn bench hoor, maar ik heb zelf het idee dat het toch niet helemaal lekker is. Ben van plan vandaag de bench in de gang te zetten waar het deurtje open blijft en Jim eventueel zijn benen kan strekken en eventueel in de gang kan gaan liggen als hij dat wil, meestal duikt Jim s avonds zelf zijn bench al in. De mand staat dan alleen in de kamer vanmiddag lag hij er heerlijk in.
Ik speel thuis niet veel met Jim dus Jim krijgt zijn rust momenteel wel.
-
- Speurneus
- Contacteer: