kind bevelen laten geven aan hond

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Marlyn
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Marlyn »

ik denk dat het prima kan mijn broertje is 6 en die kan heel wat hebben, zou wel even op de reactie van de hond letten, en haar leren om streng te zijn ;).
zou geweldig voor haar zijn
Jazzy (L)
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door milo »

Het neefje van mijn vriend wilde constant mijn hond commando's geven omdat mijn vriend hem geleerd had om 'boks' te doen.
Hoe irritant.. :evil:
Op een gegeven moment (want neefje wilde niet horen dat King geen kunstjes meer hoefte te doen) was ik zó geirriteerd en heb ik King bij me geroepen, kinderen vertelt uit zijn buurt te blijven omdat hij het niet leuk vindt continue bevelen op te moeten volgen en anders zou kunnen bijten :mad: .

Op zich vind ik het geen enkel probleem, mits onder begeleiding. 1, 2 keer een commando en een beloning achteraf. Kinderen moeten inlevingsgevoel en mate van intensiviteit nog leren, ze weten niet uit zichzelf hoelang ze kunnen oefenen met de hond. Ook een goede begeleiding qua leiderschap en belonen is echt een voorwaarde vind ik!
:zwartpootje:Afbeelding:zwartpootje:
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

roef en james luisteren altijd naar de oudste(is nu 16),maar ze luisteren niet altijd naar de jongste (11 jaar) en dat hoeft ook nog niet van me.
ik merk dat er op een gegeven moment een verschuiving plaats vind en de honden een ouder kind als hoger geplaatst zien.
dit was het geval bij roef en de honden van mijn tante in iedergeval.

als de honden nu bv in de bench moeten dan moeten ze direct luisteren naar de oudste(en dat doen ze ook :wink: ) maar de jongste zet ze in de bench met wat lekkers,als het trommeltje open gaat en ze zien dat de jongste wat lekkers pakt dan zitten ze al keurig in de bench te wachten en kan ze de deurtjes dicht doen.
toen roef nog niet naar de oudste luisterde deden we dit ook zo.
maar eerlijk is eerlijk,eten geven dat doen mijn man en ik,dat zal ik mijn kinderen ook nooit laten doen.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Plaats reactie