Ze loopt zoooo stijf...
-
- Speurneus
- Contacteer:
wel herkenbaar. Maupie kano ok zo lopen te sjokken op de terugweg. Zo erg dat ik haar af en toe bijna zou willen dragen. En zo ver lopen we niet. In het bos heeft ze nergens last van,denk dat het aan de ondergrond ligt ofzo. Het is niet echt stijfheid trouwens, het schiet gewoon helemaal niet op.
Maupie heeft wel met opstaan dat ze echt ff moet staan voordat ze in beweging komt. Maar ja, ze wordt 15. Ik denk dat het er ook wel een beetje bijhoort allemaal (in beperkte mate dan, ik zou niet willen dat ze heel de tijd pijn had ofzo)
Maupie heeft wel met opstaan dat ze echt ff moet staan voordat ze in beweging komt. Maar ja, ze wordt 15. Ik denk dat het er ook wel een beetje bijhoort allemaal (in beperkte mate dan, ik zou niet willen dat ze heel de tijd pijn had ofzo)

Tessa heeft er goede en slechte dagen. Op een slechte dag is ze niet vooruit te branden en lijkt elke stap bijna teveel. Bij het volgende rondje is ze daarna wel in staat een sprintje te trekken en "sprongetjes" te maken over stoepranden en zo.. Ziet er erg grappig uit.
Maar lange stukken hoef ik echt niet meer met haar te lopen, ze loopt het wel mee als ze een goede dag heeft, maar daarna is ze helemaal nergens meer. Dus dat doen we niet meer.
Opstaan en gaan liggen kosten haar wel veel moeite. Gaat allemaal niet zo soepel meer.
Maar lange stukken hoef ik echt niet meer met haar te lopen, ze loopt het wel mee als ze een goede dag heeft, maar daarna is ze helemaal nergens meer. Dus dat doen we niet meer.
Opstaan en gaan liggen kosten haar wel veel moeite. Gaat allemaal niet zo soepel meer.
-
- Speurneus
- Contacteer:
-
- Hele grote hondenneus
Voor alle oudjes hier...zet hem op! Ikzelf heb ook een lief oudje mogen hebben en tot het laatst toe mogen verzorgen. Ik voel me echt bevoorrecht dat Youri zo oud heeft mogen worden. Je kan met ze lezen en schrijven. Wat zijn ze lief en....wat hou je veel van ze!!!
Ik denk aan jullie allemaal!
lieve groetjes van Alice.
Ik denk aan jullie allemaal!
lieve groetjes van Alice.

trocoxil
Mijn Kaatje heeft ook artrose, en krijgt daarvoor Trocoxil, voor haar is dit een wondermiddel. Dit is iedere maand 1 pil, en om de 6 maanden 1 maand overslaan.
In die oversla maand merken we hoe hard Kaatje achteruit gaat, veel moeilijker lopen en opstaan, niet meer springen etc
Als ze haar pil dan weer gehad heeft, is ze naar 2 dagen weer helemaal fit.
Wel duur, maar zeker de moeite waard. ( per pil 35 euro )
Marijke
In die oversla maand merken we hoe hard Kaatje achteruit gaat, veel moeilijker lopen en opstaan, niet meer springen etc
Als ze haar pil dan weer gehad heeft, is ze naar 2 dagen weer helemaal fit.
Wel duur, maar zeker de moeite waard. ( per pil 35 euro )
Marijke
Onze Zippo (net 12 geworden) krijgt ook al bijna 2 jaar Troxocil, omdat hij ernstig versleten heupen heeft en daar doet hij het naar omstandigheden heel goed op.
Hij loopt ook langzaam en geen lange stukken meer, maar in huis en de tuin beweegt hij zich best wel goed. Hij heeft in ieder geval geen zichtbare pijn. Opstaan en gaan liggen gaat nog best goed.
Trocoxil is echt een aanrader voor honden met artrose.
Wij slaan trouwens na 6 maanden geen pil over, omdat ik het niet nodig vindt dat hij weer pijn lijdt. Wel checken we elk half jaar zijn bloed en de waarden zijn steeds uitsekend. Dus voor zover heeft Trocoxil helemaal geen bijwerkingen bij Zippo.
Hij loopt ook langzaam en geen lange stukken meer, maar in huis en de tuin beweegt hij zich best wel goed. Hij heeft in ieder geval geen zichtbare pijn. Opstaan en gaan liggen gaat nog best goed.
Trocoxil is echt een aanrader voor honden met artrose.
Wij slaan trouwens na 6 maanden geen pil over, omdat ik het niet nodig vindt dat hij weer pijn lijdt. Wel checken we elk half jaar zijn bloed en de waarden zijn steeds uitsekend. Dus voor zover heeft Trocoxil helemaal geen bijwerkingen bij Zippo.
-
- Kleine hondenneus
Omdat het met Saar niet beter gaat met 2 pijnstillers (integendeel zefls
) heb ik een afspraak gemaakt voor Saar bij de dierenarts, morgenmiddag om 16 uur.
Gisteren was ze erg lusteloos
en het leek of ze zich niet happy voelde, en ze keek ook anders uit de ogen....Sinds vorige week vrijdag mocht ze dus 2 Carporal pijnstillers, maar sinds vandaag geven we er weer 1. Ik denk dat 2 veel te heftig voor d´r is. Het lopen is er ook niet op verbeterd, ze blijft sjokken en de voetzooltjes van d´r achterpoten slepen nog hetzelfde over de grond....In huis beweegt ze zich redelijk.
Omdat ze morgen sowieso een nageltje geknipt moet hebben, laat ik de dierenarts eens even goed kijken. Ik hou jullie op de hoogte.
Jolanda

Gisteren was ze erg lusteloos

Omdat ze morgen sowieso een nageltje geknipt moet hebben, laat ik de dierenarts eens even goed kijken. Ik hou jullie op de hoogte.
Jolanda
-
- Kleine hondenneus
Dank je. Ik ga dit middel sowieso eens bespreken met de dierenarts. Op Carporal gaat het niet beter, dus iets anders proberen is denk ik de moeite waard.Bowie schreef:Sterkte met Saar.
Wie weet kan zij net als in de bovenstaande berichten ook baat hebben bij Trocoxil, ik ben benieuwd naar wat de DA morgen te vertellen heeft.
-
- Kleine hondenneus
Gisteren met Saar bij de dierenarts geweest. De weg er naartoe (5 minuten lopen) ging redelijk en toen mevrouw de wachtruimte in kwam, bloeide ze helemaal op
, gezellig allemaal hondevriendjes
. Zeker de balie waar de koekjes op staan blijft interesstant, en Saar sprong zowaar vanuit haar achterlijf met haar voorpoten tegen de balie-rand
, en werd natuurlijk ruim beloond
.
Ik heb uitgebreid met de DA gesproken. Hij heeft hart en longen geluisterd en dit was beiden goed. We hebben besloten over te stappen op de pijnstiller Novacam. Dit is vloeibaar en trek je in een spuitje omhoog. Handig, want het aantal kilogrammen staat op de spuit aangegeven, dus je trekt het medicijn op tot het aantal kilogram dat je hond weegt. Je kunt het in de bek spuiten, maar aangezien dat bij Saar niet gaat werken, heb ik het vanmorgen over het voer gespoten. En zoals het een echte lab betaamt
, ging het erin als koek.
We kijken hoe ze op de Novacam gaat reageren. Mocht dit niet voldoende effect hebben, gaan we wellicht over op Previcox.
De DA vond dat Saar er goed uitzag en dat haar oogjes glansden. Als de Novacam nu zijn werk goed doet, heb ik hopelijk nog een tijdje een blije lab
Groetjes,
Jolanda

Ik heb uitgebreid met de DA gesproken. Hij heeft hart en longen geluisterd en dit was beiden goed. We hebben besloten over te stappen op de pijnstiller Novacam. Dit is vloeibaar en trek je in een spuitje omhoog. Handig, want het aantal kilogrammen staat op de spuit aangegeven, dus je trekt het medicijn op tot het aantal kilogram dat je hond weegt. Je kunt het in de bek spuiten, maar aangezien dat bij Saar niet gaat werken, heb ik het vanmorgen over het voer gespoten. En zoals het een echte lab betaamt

We kijken hoe ze op de Novacam gaat reageren. Mocht dit niet voldoende effect hebben, gaan we wellicht over op Previcox.
De DA vond dat Saar er goed uitzag en dat haar oogjes glansden. Als de Novacam nu zijn werk goed doet, heb ik hopelijk nog een tijdje een blije lab

Groetjes,
Jolanda
-
- Erelid
Wij gaan duimen dat dit medicijn verlichting gaat geven aan je meissie
.
Het is wat als ze ouder worden. Sting zit op het ogenblik ook aan behoorlijk wat pijnstillers, 2x carprodyl en 3x tramadol op een dag. Het moeilijke is dat zijn koppie nog heel graag wil.
As maandag hebben wij weer een afspraak bij de da
Gisteravond is hij weer even lekker meegeweest naar het park, en daar geniet hij nog zovan. Alleen als je hem dan later op ziet staan, dan heb je zoiets van ppffff...

Het is wat als ze ouder worden. Sting zit op het ogenblik ook aan behoorlijk wat pijnstillers, 2x carprodyl en 3x tramadol op een dag. Het moeilijke is dat zijn koppie nog heel graag wil.
As maandag hebben wij weer een afspraak bij de da

Gisteravond is hij weer even lekker meegeweest naar het park, en daar geniet hij nog zovan. Alleen als je hem dan later op ziet staan, dan heb je zoiets van ppffff...
groetjes gerritte

bedankt monika!
:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)

bedankt monika!
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)
-
- Speurneus
-
- Kleine hondenneus
Dat is het ´m juist hè Gerritte... dat het koppie van onze labjes nog zo graag willen. Daarom probeer je ook van alles om ze zich zo lang mogelijk goed te laten voelen, dáár gaat het mij om, dat Saar zich happy en nog goed voelt.Gerritte schreef:Wij gaan duimen dat dit medicijn verlichting gaat geven aan je meissie.
As maandag hebben wij weer een afspraak bij de da![]()
Vanochtend hebben wij in onze straat met een paar man een 'kunstwerk' van de gemeente dat daar al jaren staat geverfd. Alle kids van de straat buiten en Saar als een blije pupperd ertussen

Hopelijk voelt jou lieve Sting zich ook nog een héle tijd fijn!
groetjes, Jolanda
-
- Erelid
Jol schreef:Dat is het ´m juist hè Gerritte... dat het koppie van onze labjes nog zo graag willen. Daarom probeer je ook van alles om ze zich zo lang mogelijk goed te laten voelen, dáár gaat het mij om, dat Saar zich happy en nog goed voelt.Gerritte schreef:Wij gaan duimen dat dit medicijn verlichting gaat geven aan je meissie.
As maandag hebben wij weer een afspraak bij de da![]()
Vanochtend hebben wij in onze straat met een paar man een 'kunstwerk' van de gemeente dat daar al jaren staat geverfd. Alle kids van de straat buiten en Saar als een blije pupperd ertussen, op d'r kont in de zandbak
. Als je haar dan zo ziet....dáár doe ik het voor
![]()
Hopelijk voelt jou lieve Sting zich ook nog een héle tijd fijn!
groetjes, Jolanda

groetjes gerritte

bedankt monika!

bedankt monika!