Reu of teef

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Becky&Nero
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Becky&Nero »

Ik heb een reu en een teef. En het zijn allebei lieverds met een hart van goud. Ze hebben ook allebei een rustig en gemoedelijk karakter. Asha is wat meer op zich zelf en is een echte tante, ze wil haar rust ( is ook al bijna 13 ) maar komt toch zo af en toe even aandacht vragen aan ons. En Nero word in nov 4 jaar en is het tegenovergestelde van Asha, hij wilt constant bij je in de buurt zijn en heeft een heel hoog knuffelgehalte :verliefd1:

Asha heb ik als herplaatser gekregen vorig jaar. En Nero heb ik al sinds hij 7 weken is. Nero was wel een pittige pup. Maar door consequente opvoeding is dat helemaal goed gekomen.
Ik merk wel dat ik meer een reuenmens ben. Maar het karakter hangt dus echt van de hond af, reu of teef ze kunnen allebei de verkeerde kant opschieten als je ze niet goed opvoed en begeleid.

Zoals Petra ook al zij, met een puppytest kom je echt al een heel eind. :)
Groetjes Becky&Nero
LabraDora

Ongelezen bericht door LabraDora »

Wat leuk zeg, zoveel reacties! Het verhaaltje over Rover is wel echt om te smelten hoor, mijn middelste van 5 is ook zo'n hondengek. Ik dacht laatst: waarom lopen al die honden buiten toch steeds op hem af/om hem heen? Had hij allemaal hondenkoekjes in zn jas gepropt :lol: Nou ja, kon er beter toen achterkomen dan nadat ik die jas in de wasmachine had gegooid zonderchecken haha. Jullie hebben helemaal gelijk, reu of teef moet ik me mss niet op blindstaren en gewoon puur kijken naar het karakter van puppedup. Thnx!
Debthe

Ongelezen bericht door Debthe »

Sorry om eventjes off topic te gaan..
Ik laat me even leiden door beroepsmisvorming, maar is een zoon met een verstandelijke beperking niet mooier gezegd? :) De gasten uit m'n groep zouden een moord doen om zo geheten te worden.

Naast dit, veel succes met je keuze. Wij hebben nu een reu en een teef en ik geniet van beiden! maar door de leeftijd kan je ze niet vergelijken met elkaar, Copain hebben we al van puppie af en is superdruk, Beau hebben we nog maar net als volwassen hond en is de rust zelve :)
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

ik heb 2 reuen. De ene is gek op kinderen en de andere moet er niks van weten. Basco doet kinderen niks maar negeert ze want hij vind er niks aan en weet zijn eigen geen houding ( dit heeft hij ook tegen over puppies ).
Ghost daarin tegen is er helemaal weg van en kinderen kunnen bij hem alles doen ( in zo verre ik dat toelaat natuurlijk ).
Dus tja het zegt niks dat reuen goed met kinderen kunnen dat is echt afhankelijk van opvoeding en karakter.
En dat is met reu en teef zo.

Je kan beter naar een goede fokker gaan die je kan helpen met het kiezen op een geschikt karakter van de pup wat bij jullie gezin past.

En het loslopen betreft in een losloopgebied dat is ook weer helemaal afhankelijk van opvoeding en karakter.
Plaats reactie