hellup asta heeft een teek

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Mandy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Mandy »

Weet iemand toevallig of het ook hoort dat er op de plek waar de teek zat nu een kaal plekje zit....?!
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Sam heeft dit altijd wel, op het moment dat het bultje weg is getrokken bij hem is de kale plek ook weg.
riwka
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door riwka »

Nou zeg, we hadden het er zaterdag nog over! Nou ben je weer een ervaring rijker...
Don't always keep your dog on a leash if you want him to be attached to you
A.Willametz
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Dat noemen ze nou "De goden verzoeken" ... Zeggen dat je nog nooit een teek hebt gehad. Ik denk dat Bram deze aan z'n vriendinnetje heeft gegeven om het eens te ervaren. :wink:

Maare zonder gekheid. Maak je niet teveel zorgen. Een bultje is normaal nadat je de teek hebt verwijderd. Trekt vanzelf weer weg. En de kans dat er direct ziekte van Lyme ontstaat is ook minimaal. Natuurlijk moet je het goed in de gaten houden als Asta afwijkende verschijnselen krijgt, maar op zich is een teek nou ook weer niet zo erg. Inderdaad even op de link kijken voor alle teken informatie.

Zowel Bram als Max hebben toch al heel wat teken weerstaan. En het is niet prettig, maar als je ze er goed uitdraait is er verder niets aan het handje. Wij doen het ook met een tangetje want onze ervaring met je vingers eruit halen is niet positief. Hierdoor heeft bij Max namelijk vanaf z'n puppytijd z'n leven lang met een lelijk bultje rondgelopen. Ook toen niet goed gehandeld in de paniek van een teek en die er gewoon niet goed uitgehaald.

Knuffel voor Asta :groteknuffel:
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

Nou inderdaad hahaa maar goed het bultje is alweer weg :) de tekentang ligt dus bij haar hondenpaspoort zodat ik op vakantie ook niet zonder zit :D
EricaM
Speurneus
Speurneus

AnP schreef:Nou inderdaad hahaa maar goed het bultje is alweer weg :) de tekentang ligt dus bij haar hondenpaspoort zodat ik op vakantie ook niet zonder zit :D
Heel verstandig :wink: En hoe is het verder met Asta? Is ze weer helemaal opgeknapt?
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

Hoi Erica, yep asta heeft weer praatjes zoals ze nu extreem zielig is dat ze neit op de bank mag omdat ik ff met de was bezig ben :D

Sinds vandaag ook niet meer zo ingevallen nadat ik haar wat extra gevoerd heb en nog dag of 2 antibiotica en dan ff aankijken. Het is sowieso even afwachten wat het was, maar fingers crossed waren het de brokken en niet weer giardia ofzo.

Ik moet zeggen dat ik wel het idee heb dat het sneller over was omdat ze niks op hoefde te houden omdat de deur snachts ook los stond :oops: of ligt dat aan mij? geen gehijg en gepiep maar ze kon gewoon naar buiten wanneer ze wilde
EricaM
Speurneus
Speurneus

Gelukkig maar. Houden zo :)
Plaats reactie