Hoeveel uren per dag alleen?

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Berdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Berdien »

ester01 schreef:
Berdien schreef:
Brellow schreef:Mellow is van 8:00 tot 17:30 alleen , elke werkdag.
Hij zit niet in een bench, gewoon op zn kussen, en dat al vanaf dat ie een maand of 4 was.

Is dat ideaal zo lang alleen: nee
Is Mellow er aan gewend: ja
compenseer ik t in t weekend en doordeweeks 's avonds: ja

Ik hou met elke cel van mn lichaam van Mellow, hij krijgt voor de rest alles altijd van mij.

Dus ondaNks dat Mellow elke dag alleen is, denk ik toch dat ie een fijn leven heeft.
Word hij dan tussendoor niet uitgelaten? Ik laat Brent niet langer dan zo.n 6 uurtjes alleen thuis...

Per hondje moet je denk ik bekijken wat de mogelijkheden zijn.
honden zijn roedeldieren en er zijn meer dan genoeg honden die hier niet tegen kunnen maar er zijn ook honden die het prima vinden! Als er maar genoeg gedaan wordt buiten deze uren om. Max was ook vaker een hele dag alleen, Cooper kan hooguit een uur of 5,5 maximaal. Ik heb er geen problemen mee honden die het kunnen als er maar genoeg compensatie is toch?!
Dat is waar. Als de hond naast het hele dag thuis zitten verder ook niet bezig gehouden wordt dan is dat niet fijn...
Maar als er daarbuiten nog genoeg quality time is dan is iedereen gelukkig. Zoals ik al eerder zei je zult dit per hond moeten bekijken wat hij/zij aan kan....
Mijn labje is meer dan een hond alleen..... ook mijn beste maatje
Anita Straalman

Ongelezen bericht door Anita Straalman »

Hij zit niet in een bench, gewoon op zn kussen, en dat al vanaf dat ie een maand of 4 was.

Ik hou met elke cel van mn lichaam van Mellow, hij krijgt voor de rest alles altijd van mij.

Dus ondaNks dat Mellow elke dag alleen is, denk ik toch dat ie een fijn leven heeft.
Hoe doe je dat met uitlaten etc.?
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Ik vind 4uur in de bench best lang voor zo'n kleintje. En zou gewoon proberen regels af te spreken met je medebewoners, en proberen er ook de goede kanten van te zien :)

Maar ik ben dan ook geen held in het alleen laten van mijn hondjes, en vaak zijn ze hier niet alleen want ze gaan mee werken. Maar sowieso blijven ze niet langer als 5 uurtjes alleen. Als ik weet dat het langer word regel ik iets voor ze.

Een hond is er in mijn ogen niet voor lang alleen te laten, het is een roedeldier ik ben er dan ook niet voor om fulltime te werken en je hond alle uren alleen thuis te hebben, dan zou ik een oppas of uitlaatservice zoeken.
En 8 uur in een bench vind ik echt "not done"
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
SaskiaL.

Ongelezen bericht door SaskiaL. »

Jussi zit gemiddeld 3 dagen per week 5 uur in de bench. Tussendoor wordt ze wel een keertje uitgelaten. Gaat heel goed!
Brellow
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Brellow »

Anita Straalman schreef:

Vlak voor 8:00, 20 minuutjes, dan om 17:20 minstens 45 minuten, en dan om 19:45 minstens 45 minuten.
Wat ik ook wel es wil doen is om 17:20 anderhalf uur gaan en dan laat ik em ff voor t slapen nog een paar keer plassen.

En hij krijgt dan nog vaak de Kong met Rodi worst waar ie een half uur mee bezig is, en ik speel nog wat met em.
Ben dr stiekum toch echt wel meer dan 2 uur mee bezig per dag, in t weekend meestal langer.

Maar als ik werken ben wordt Mellow dus niet uitgelaten
Afbeelding

Met heel veel dank aan Sarah!
Anita Straalman

Ongelezen bericht door Anita Straalman »

Brellow schreef:
Anita Straalman schreef:

Vlak voor 8:00, 20 minuutjes, dan om 17:20 minstens 45 minuten, en dan om 19:45 minstens 45 minuten.
Wat ik ook wel es wil doen is om 17:20 anderhalf uur gaan en dan laat ik em ff voor t slapen nog een paar keer plassen.

En hij krijgt dan nog vaak de Kong met Rodi worst waar ie een half uur mee bezig is, en ik speel nog wat met em.
Ben dr stiekum toch echt wel meer dan 2 uur mee bezig per dag, in t weekend meestal langer.

Maar als ik werken ben wordt Mellow dus niet uitgelaten
Ik wil je niet tegen het been schoppen maar hier gaan mijn nekharen van overeind staan. Is er werkelijk niets anders op te bedenken? Je hebt geen vriend(in) die overdag lekker bij Mellow wil zijn/wandelen? En een uitlaatservice?
Brellow
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Brellow »

Ik zei al, t is niet ideaal, maar van de andere kant, Mellow weet niet beter(beetje zwaktebod, maar wel een feit).

Mellow is ook een hele fijne hond in de omgang, vernielt nooits wat, en is getraint met meer dan 20 commando's. Dus ik kan nergens uit concluderen dat dit echt zn leven dwarszit zeg maar.

Dus je nekharen mogen weer omlaag haha ;-).

Nee ben sinds kort alleen, daarvoor werkte mn vrouw ook full time.
Uitlaatservice is niet mn ding.
Afbeelding

Met heel veel dank aan Sarah!
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Ieder zo zijn keuzes. Persoonlijk heb ik ook niet voor een hond gekozen om hem daarna de hele dag alleen thuis te laten. Als he tniet anders is dan zoek ik een andere oplossing met oppas idd (of mischien wel mee naar het werk :) ), want ook een uitlaatservice is niet geheel mijn ding. Maargoed. Wij zijn nog aan eht trainen met langer alleen laten (momenteel nl nog maar 3,5 uurtjes), ik wil dit hooguit rekken tot 6 uurtjes (voor een enkele keer), maar verder... Ik denk dat Tabor in de toekomst ws 5 uurtjes alleen zal zijn op dagen waarop het werk van mij en mijn vriend zich overlapt..
Merle
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Merle »

Tja, wat is het beste? Ik denk dat iedereen dit zelf het beste kan beslissen...en iedereen zal er wel een mening over hebben maar als je er zelf achter staat en het belang van de hond voorop staat.
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Leentje is 4 dagen in de week 7 uur alleen als ik ga werken. Dat gaat prima.
Ze was 5 maanden toen ik zoveel uur moest gaan werken, en op dat moment zat ze nog in de bench als ze alleen was. Toen heb ik iemand gevraagd om tussendoor een uurtje met haar te wandelen/bij haar te blijven. Dus dan werd het ongeveer 3 uur in de bench, een uur volle aandacht en dan weer 3 uur in de bench. Maar toen ze niet meer in de bench hoefde, ze was toen een maand of 9, bleef ze die 7 uur alleen.
Wel ga ik dan 's ochtends 2 uur voordat ik weg moet mijn bed uit, maak een wandeling van 45 minuten en als ik dan weg ga, gaat ze heerlijk liggen slapen.
Ik denk dat het van de hond afhangt, maar ook van de baas. Als je zelf een rotgevoel hebt bij het alleen laten, dan moet je het ook niet doen denk ik.
Berdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Berdien »

doggie schreef:.
Ik denk dat het van de hond afhangt, maar ook van de baas. Als je zelf een rotgevoel hebt bij het alleen laten, dan moet je het ook niet doen denk ik.

Daar ben ik het helemaal mee eens.... :)
Mijn labje is meer dan een hond alleen..... ook mijn beste maatje
francis v
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door francis v »

Banjer is ook meerdere uren per dag alleen en hij heeft daar nooit een probleem van gemaakt. Ik merk dat als ik thuis ben overdag dat hij soms een blik geeft van ...zeg moet jij niet gaan werken zodat ik lekker kan slapen. De avonden en weekenden staan in het teken van de blonde lobbes. Banjer wordt zo'n 4 keer per dag uitgelaten. Ik voel me niet schuldig want de tijd dat ik thuis ben krijgt hij alle aandacht van mij.

Zoals andere al hadden aangegeven het ligt aan de hond en de baas...

Volg je eigen gevoel als het gaat om je hond..dat is volgens mij ook wel belangrijk.
Labradorliefde was een groot geluk in mijn leven
frits

Ongelezen bericht door frits »

Brellow schreef:Ik zei al, t is niet ideaal, maar van de andere kant, Mellow weet niet beter(beetje zwaktebod, maar wel een feit).

Mellow is ook een hele fijne hond in de omgang, vernielt nooits wat, en is getraint met meer dan 20 commando's. Dus ik kan nergens uit concluderen dat dit echt zn leven dwarszit zeg maar.

Dus je nekharen mogen weer omlaag haha ;-).

Nee ben sinds kort alleen, daarvoor werkte mn vrouw ook full time.
Uitlaatservice is niet mn ding.

uitlaat service is mischien niet jou ding..maar je hond moet er toch uit.. 20 min uitlaten en vervolgens de hele dag in de bench.

maar kom op.. hier heb je toch geen hond voor..

om hem de hele dag alleen te laten!!

mijn honden zijn max 4 uur alleen en dat misschien 1 keer per week..
anders zorg ik voor oppas. en al zeker geen 4 uur in de bench.
en als ik ze dan ga uitlaten ga ik met de grote zeker 2 uur. en de kleine nog niet natuurlijk.

vind het niet kunnen.. hij zal inderdaad niet ongelukkig zijn.. maar dit omdat hij niet beter weet..

en dat vind ik spijtig voor het beestje..

sorry maar het blijft een dier.. en die stop je niet weg tot dat jij tijd heb..

sorry als ik fel reageer. maar vind het gewoon niet kunnen..
frits

Ongelezen bericht door frits »

daantjuh85 schreef:Ieder zo zijn keuzes. Persoonlijk heb ik ook niet voor een hond gekozen om hem daarna de hele dag alleen thuis te laten. Als he tniet anders is dan zoek ik een andere oplossing met oppas idd (of mischien wel mee naar het werk :) ), want ook een uitlaatservice is niet geheel mijn ding. Maargoed. Wij zijn nog aan eht trainen met langer alleen laten (momenteel nl nog maar 3,5 uurtjes), ik wil dit hooguit rekken tot 6 uurtjes (voor een enkele keer), maar verder... Ik denk dat Tabor in de toekomst ws 5 uurtjes alleen zal zijn op dagen waarop het werk van mij en mijn vriend zich overlapt..

ben het helemaal met je eens!!!
Anna&Milow
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Anna&Milow »

Hoe weten wij nou of een hond gelukkig is of niet? Een hond die commando's uitvoert hoeft niet per sé gelukkig te zijn....of ongelukkig. Ik vind dat altijd zo moeilijk he.

Wij verkeren in de luxe positie dat ik maar 12 uur werk en ook nog vanuit huis. Ik ben dus veel thuis. Daarnaast, als ik wel wat langer weg moet ga ik van te voren een uur naar het bos en krijgt hij thuis (onder toezicht) een kluif en dan laat ik hem een uur kluiven. Na een uur renne/spelen een uur kluiven is hij zo moe...dat hij de vier uur dat hij alleen moet zijn slapend doorbrengt. Hij mist me dan helemaal niet heb ik het idee.

Als ik hele dagen buitens huis zou moeten gaan werken, dan zou ik zo'n kong apparaat kopen. Dat is een apparaatje waar je vier grote kongs in kunt stoppen die rollen elke paar uur uit het apparaat. Tijd kun je zelf instellen. De hond heeft elke paar uur iets te doen, te spelen en te eten. Je kunt dit vullen met fruit, voer, brood...etc
Plaats reactie