hoe vaak bestrijd jij de vlooien bij je hond?

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Iig niet met chemische middelen, als dat echt niet anders kan dan hooguit 1x per jaar.

Max eet volledig vers en door de knoflook in zn groenteprut blijft het ongedierte goed weg. En desnoods krijgt hij een knoflookkuurtje. vers uiteraard. :D
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

De mensen die knoflook geven aan hun hond tegen de vlooien/teken, geef je dagelijks/ wekelijks en hoeveel knoflook? Komen jullie honden ook veel buiten, overal en nergens (bos strand etc)?
Els
Speurneus
Speurneus

Mijn hond gaat overal mee naar toe. Bos, strand, we wonen in de randstad.
Ik geef 4x per week groenteprut waar dus knoflook ( 1 of 2 teentjes afhankelijk van de groote) doorheen zit.

En dit is het recept voor het kuurtje wat hij krijgt indien noodzakelijk:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 799.0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes,
Els

daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Els schreef:Mijn hond gaat overal mee naar toe. Bos, strand, we wonen in de randstad.
Ik geef 4x per week groenteprut waar dus knoflook ( 1 of 2 teentjes afhankelijk van de groote) doorheen zit.

En dit is het recept voor het kuurtje wat hij krijgt indien noodzakelijk:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 799.0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik copieer het recept ffies :wink:
Het originele recept komt van Dr. Eric Vanden Eynde een Belgisch homeopatisch da. en hevig voorstander van versvoeding.

5cl olijfolie
5 tenen knoflook erin persen
24 uur laten trekken en gedurende 3 à 4 dagen2 koffielepels per dag.

Dit wordt dus ook als wormenkuurtje gebruikt zo'n 2 keer per jaar.

Mag ik nog wel vragen wat voor groenteprutje je geeft en waarom? (ik ben niet nieuwsgierig hoor, maar wil gewoon alles weten :eusashhh: :wink: )
Els
Speurneus
Speurneus

Max barft en in deze voedingsleer word groente en fruit als essentieel onderdeel van het menu gezien.

Ik pureer eens in de 2 weken een flink aantal groente en fruit door elkaar heen en vries dat in in ijsblokjes. Dat ontdooi ik dan in porties wat ik die dag nodig heb en de rest blijft in de vriezer.
-------------------------------------------------------------------------------------
Dit staat erover op barfplaats:
Alle groentes moeten in 'n blender of keukenmachine gepureerd worden omdat de hond het anders niet kan opnemen. Groenten kunnen ook geblanceerd of gekookt worden, zodat de hond er voedingsstoffen uit kan opnemen.

Hier is wat voor groentes ik gebruik. Niet alles in 1 keer hoor, meestal 'n combinatie van 8-10 groentes door elkaar en van de een misschien 'n beetje meer dan de andere. Ik doe wel altijd knoflook, alfalfa spruiten en gemberwortel erbij.

Boven de grond groeiende groentes:
Andijvie
Spinazie (niet TE veel aangezien spinazie zich met calcium bindt)
Postelijn
Broccoli
Bloemkool
Boerenkool
Rode Kool
Groene Kool
Chinese Kool (niet teveel kool in 1 mix verwerken aangezien teveel kool geen gunstige werking op de schildklier heeft)
Paksoi
Selderie stelen + blad
Sla ,4 verschillende soorten met donkergroen of rood blad, (ijsbergsla heeft geen voedingswaardes)
Komkommer
Mosterd blad
Paardenbloemblad
Sperziebonen
Snijbonen
Courgette
Spruitjes
Witlof
Knoflook
Gemberwortel
Alfalfa Sprouts
Peterselie
Pompoen
Waterkers

Onder de grond groeiende groentes:
Wortels + ook wat loof erbij
Koolraap met blad
Bietjes met blad
Selderie knol met blad
Zoete aardappel/bataat

Het is niet echt noodzakelijk om precies 50% van onder de grond en 50% van boven de grond groentes te gebruiken.
Je kan b.v ook 60% - 75% bladgroente/boven de grond groentes geven,en 25% - 40% onder de grond groeiende groentes.
Zolang er maar wat knolgroentes door de mix zit.
Denk er wel aan dat bladgroentes 'n laxerende werking hebben,en dat knolgroentes de onlasting harder maakt.
Dus zelf even kijken welke verhouding het beste is voor je eigen hond.

De hoeveelheid groentemix die je geeft is ook verschillend voor elke hond.
Vind je hond het lekker?? Geef iets meer....vind hij groente niet om te eten??? geef minder.
Je kunt ergens tussen de 5% en 15% groenten geven.

Blijkt dat daar 'n nieuw mening over is en volgens Mary Straus hoeven de "green beans" of sperziebonen NIET meer gekookt te worden om de phasin onschadelijk te maken.
Maar de (grotere)volwassen bonen, zoals nier, lima en tuinboon bonen, bevatten hogere gehaltes van de phasin, en daarbij is het WEL nodig om ze te koken.

Bron: http://www.barfplaats.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 685.0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes,
Els

Marlyn
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Marlyn »

Dan is knoflook dus wel goed voor honden?

geven jullie per dag of om de week? en hoe dan gewoon zo'n vers teentje en dan laten kauwen, of eerst kapot maken en moet je het dan nog ergens in stoppen? vlees? of eten ze het ook zo?
Jazzy (L)
Els
Speurneus
Speurneus

Knoflook is zowiezo gezond! Een keer of 4 a 5 per week knoflook geven en dan niet meer als 1/4 teentje per hond. Je moet niet teveel knoflook geven want als je echt teveel geeft (teveel en te lang achter elkaar) dan is er een kans op bloedarmoede. VERSE knoflook heeft alle goede eigenschappen nog en de knoflookpoeder/granules of capsules hebben minder goeie waardes dan de rauwe verse knoflook.

En ja, het beste geef je verse knoflook, uitgeknepen. En nee, ze gaan niet stinken. 8) Je kunt het door vlees mengen, met een beetje smeerkaas erop proberen te voeren of gewoon zo proberen te voeren. De meeste honden geven voorkeur voor een mengsel. (groenteprut, vlees, ect.)
Groetjes,
Els

renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Ik geef ook knoflook en verder niks.
Ik doe de knoflook in kleine stukjes snijden, op een lepel leggen, appelmoes erbij en het gaat er zo in :D
Daarna een lekker yoghurtje of koekje of eten.
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Goede tips. Ik ga het recept uitproberen.
Afbeelding

bedankt Sharon !
Iefke

Ongelezen bericht door Iefke »

nu in de zomer iedere maand een pipetje tegen teken, die zijn er zoveel bij ons in het bos. En iedere maand wordt ze otnwormd. Vida wordt volgende maand een half jaar.
Buddy007
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Buddy007 »

Niets.
Vroeger wel, maar toen had Buddy altijd rare plekken in zijn vacht en had hij last van hotspots, sinds we geen pipetten meer geven, heeft hij daar ook geen last meer van. En ook al gaven we pipetten, evengoed nog last van teken. Hij krijgt nu schapenvet met knoflook en ik kijk hem elke dag na op teken.
Groetjes Lisanne
Plaats reactie