Lupos schreef:Om nog maar te zwijgen van "verantwoorde fok" waarbij de pups bij hun nieuwe baasje aankomen met een "prachtige" giardia infectie, een fijne parvo of andere puppenziekte die flink in de papieren gaat lopenTika Trails schreef:Ik ben gelukkig dus niet de enige met deze menig....ppff..Lupos schreef:Beste AngelaLuuk,
Hoe leuk een silverlab ook is, hoe mooi en exclusief ze ook zijn... NIET DOEN!! Kies dan voor een Weimaraner als je graag een zilverkleurige hond wilt, of een "normale" labrador. Dit is niet om je op de vingers te tikken, maar de silver lab bestaat namelijk niet. Er wordt grof geld betaald voor een labrador met een zilveren kleur, maar dit zijn eigenlijk gewoon dure kruisingen. Gezondheid laat te wensen over, en over karakter kun je helemaal niets zeggen bij een dergelijke kruising: wat bevalt je meer een staander of een retriever? Het zijn totaal ander type honden namelijk!
De fabel dat zilveren labradors een soort verkapte bruine zijn is onwaar, want ze komen NOOIT voor in de bloedlijnen van labradors. Er is dus altijd ingekruist en dat klopt ook, want ze zijn stamboomloos. Zouden ze voortkomen uit bruine labradors, dan was het een stamboomhond geweest die als aantekening op de papieren heeft "NEK" Niet Erkende Kleur. Ook dat bestaat niet, oftewel: de zilveren labrador bestaat niet.
Wees verstandig en blijf weg van geldklopperij omwille van kleur, het zal je zoveel leed besparen!
Een zilverlab, bestaat niet het is een gewone kruising waar zilveren pups uit komen, naar wat in mijn mening zeker geen Labrador is. Daar naast kan je niet zeker zijn van de gezondheid en het karakter want tussen weimaners en Labradors zit een groot verschil.
Ik kan me best voorstellen dat je voorkeur hebt voor een bepaalde kleur, maar belangrijker is inderdaad de gezondheid, dus Heupen ogen, ellebogen enzovoort moeten van de ouderdieren in orde zijn.
Je wilt immers je pup een goede start geven en een zo gezond mogelijk leventje geven.
echt triest! En een prijzen die ze ervoor vragen? Niet te geloven, want het blijft een kruising, niet meer en niet minder!