haar, haar en nog eens haar

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
labbers
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door labbers »

Bij ons krijgen ze de ene dag zalmolie en de andere dag vloeibaar schapenvet..maarre lekker verharen hoor!!
Dawn (Tickled Pink by Ic of Storm's Legacy 06-07-2012)
Hailey (Black Pearls of Mainhatten Ultra Voilet 17-01-2012)
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Vers Schapenvet kun je bij de Jumper halen uit de diepvries, de andere schapenvetten zoals de vloeibare of de bonbons zijn bewerkt en hebben in ieder geval niet mijn voorkeur :wink:
Net als visolie capsules, er is ontzettend veel vis voor nodig om een liter van dit spul te maken en deze vissen worden ook weer gevoerd met vis, dus ik vind dit spul een gebed zonder eind.
irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door irma »

Verkleuringen tijdens de rui bij met name bruine labradors zijn heel gewoon, ze worden gevlekt met lichte en donkere plekken (uiteraard afhankelijk van de normale kleur).
Het verharen duurt meestal 8-10 weken.
Wacht totdat er plukken onderhaar uitgeschoven worden.
Dan kun je de ondervacht beginnen eruit te halen, met een middelgrove kam, een furminator of gewoon met de hand. Als de ondervacht er vrijwel helemaal uit is zijn er sommige Labs die ook nog hun dekharen verliezen, die kun je er met een noppenborstel afhalen of met de hand uittrekken. Je ziet aan het witte bolletje aan de uiteinde(of begin) van de haar dat het een losgelaten (oude, dode)haar is.
Eenmaal de vacht weer begint te groeien: afblijven. Hoe meer je kamt, borstel ja zelfs aait, hoe meer haren loslaten.
cindyjanssen

Ongelezen bericht door cindyjanssen »

Hier ook zo'n haarbal!! Als de zon op Senna schijnt dan is ze haast bruin :shock: (normaal zwart) Ik heb vorig jaar, omdat ze toen huidproblemen had van anti-tekenspul, cojosol olie besteld en dat hielp echt heel erg goed ook tegen het verharen! Ik denk dat ik het maar weer eens bestel. :wink:
roxy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door roxy »

Huh je kan wel van alles kopen tegen het verharen, maar die haren moeten er hoe dan ook toch uit, of zie ik dat verkeerd, het zijn allemaal dooie haren, en de vacht moet van winter naar zomervacht en andersom. Maar misschien zie ik het verkeerd hoor.

Ik heb net de furminator van marktplaats binnen, wow wat een haren haal je van je labje af zeg :D nu lees ik alleen dat het nog niet goed zou zijn voor een lab van 9 maanden, pff moet ik maar eens goed verder informeren of dat zo is Jim is bijna 10 maanden nl. :confused:

Ik heb Bio schapenvet met zeewier schijnt goed te zijn voor de weerstand in bon bon vorm moet zeggen Jim glanst tegen je op :klasse:
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

Bommel heeft witte plukken in zijn vacht net als bij de zwarte en bruine zijn de los zittende plukken anders van kleur :D
Maar ik heb nu een FURminator....die had ik jaren eerder moeten aanschaffen :lol:
Afbeelding
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Als Bommel ook een spinnewiel heeft, kun je zo een mooi truitje breien :D
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

:lol: zo handig is 't vrouwtje niet :lol:
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Hier ook een kudde verharende labs :D Een zwarte met allemaal bruine plukken, een gele met witte plukken, een zwartje dat helemaal grijzig wordt... en een vrouwtje dat minstens drie keer per dag met de rubberen bezem alle haren bij elkaar veegt :? Het lijkt hier wel een kapperszaak :)
Mijn ervaring is dat het 6 tot 8 weken duurt.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Hier ook elke dag veel zwarte haren. Vind dat het ook errug lang duurt, of zou het door het weer komen?? Hoor veel mensen erover.Heb gister onze Golden gekamt en geborsteld. Dat waren wel 3 konijntjes :D En de kat blijft ook maar ruien.

Sterkte allemaal met het vele stofzuigen en wissen 8)
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
Nienke
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nienke »

Haar..haar..en nog eens haar..
Ach we nemen het maar voor lief :? , dat hoort er nu eenmaal bij als je een labje hebt..
SaskiaL.

Ongelezen bericht door SaskiaL. »

En toen was er de dag dat het zomaar minder leek te worden. :feest3: 1 cavia i.p.v.3 :D
Plaats reactie