Ganzenjacht
-
- Speurneus
-
- Speurneus
- Contacteer:
-
- Speurneus
-
- Speurneus
- Contacteer:
-
- Speurneus
- Contacteer:
Ik denk niet dat ik je mee krijgEllenn. schreef:Wat ontzettend gaaf!!! Echt geweldig, dat zou ik ook zo graag eens willen doen!
Maar daar gaan heel wat uren trainen inzitten!
Wat betreft de foto's, die wil ik ook best een keer maken hoor

Het geluk wilde echter dat ik gisteren ook mee mocht een hele dag. We waren maar met 2 honden op verschillende posten en Juna heeft op onze post een leuke score gemaakt: 8 duiven, 2 ganzen en 1 kraai

We hebben weer een geweldige dag beleefd!

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
-
- Speurneus
Super hoor, ik ben stiekum best een beetje jaloers.Lupos schreef:Ik denk niet dat ik je mee krijgEllenn. schreef:Wat ontzettend gaaf!!! Echt geweldig, dat zou ik ook zo graag eens willen doen!
Wat betreft de foto's, die wil ik ook best een keer maken hoorIk ben zelf ook pas mee aan het gaan en soms is het best druk. Bij deze jager staan er veel klaar om mee te gaan dus hij maakt een soort van roosters
![]()
Het geluk wilde echter dat ik gisteren ook mee mocht een hele dag. We waren maar met 2 honden op verschillende posten en Juna heeft op onze post een leuke score gemaakt: 8 duiven, 2 ganzen en 1 kraai![]()
We hebben weer een geweldige dag beleefd!

onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
-
- Speurneus
- Contacteer:
Geloof me, ik voel me echt gezegend dat ik deze jager heb mogen leren kennen via een trainingsmaatje van me. Want vanaf dat Juna een jaar oud is probeer ik al mee te gaan en tot op heden was het nooit gelukt, maar 2 jaar wachten wordt beloond. We hebben in de afgelopen weken best vaak wat kunnen doen: 1 ganzenjacht (de foto), 1x nazoeken aan het eind van de dag, 1x nazoeken met een uurtje op post en nu dan gisteren erbij, waarbij ik voor het eerst een hele dag op post heb gezeten en mogen werken met JunaSaskia.Bernadette schreef:Super hoor, ik ben stiekum best een beetje jaloers.Lupos schreef:Ik denk niet dat ik je mee krijgEllenn. schreef:Wat ontzettend gaaf!!! Echt geweldig, dat zou ik ook zo graag eens willen doen!
Wat betreft de foto's, die wil ik ook best een keer maken hoorIk ben zelf ook pas mee aan het gaan en soms is het best druk. Bij deze jager staan er veel klaar om mee te gaan dus hij maakt een soort van roosters
![]()
Het geluk wilde echter dat ik gisteren ook mee mocht een hele dag. We waren maar met 2 honden op verschillende posten en Juna heeft op onze post een leuke score gemaakt: 8 duiven, 2 ganzen en 1 kraai![]()
We hebben weer een geweldige dag beleefd!![]()

En zo kunnen we ineens al 4 jachten bijschrijven op ons ervaringenboekje

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Speurneus
Ja dat is echt super. Ik ken wel iemand die meegaat met de jacht, maar die heeft een staande hond. Dat soort jachtervaring heb ik dus niks aan met mijn retriever. Ik wil niet in het veld de drijfjacht doen.
Leuk voor je en ik geniet altijd van je verhalen en de foto's!

Leuk voor je en ik geniet altijd van je verhalen en de foto's!

Wat leuk Dorine!
Toevallig kregen wij gister ook 12 ganzen aangeleverd van een collega van Stephan. Hij jaagt ook en kan de ganzen niet kwijt. Dus Stephan heeft hier de filets eruit gesneden en dat ligt nu in de vriezer voor de dames.
De hond van de collega is even oud als Cashew, en ze is zó knap. Zo Steady... echt super!
Op aanraden van collega ga ik voor Cashew ook eens voor jachttraining informeren. Als ze eenmaal zover is, zou ze zo meemogen
Toevallig kregen wij gister ook 12 ganzen aangeleverd van een collega van Stephan. Hij jaagt ook en kan de ganzen niet kwijt. Dus Stephan heeft hier de filets eruit gesneden en dat ligt nu in de vriezer voor de dames.
De hond van de collega is even oud als Cashew, en ze is zó knap. Zo Steady... echt super!
Op aanraden van collega ga ik voor Cashew ook eens voor jachttraining informeren. Als ze eenmaal zover is, zou ze zo meemogen

-
- Speurneus
Nog een bofkont dus. Ik hing al aan de telefoonkirsten&cacao schreef:Wat leuk Dorine!

Ja zeker!Saskia.Bernadette schreef:Nog een bofkont dus. Ik hing al aan de telefoonkirsten&cacao schreef:Wat leuk Dorine!
Op aanraden van collega ga ik voor Cashew ook eens voor jachttraining informeren. Als ze eenmaal zover is, zou ze zo meemogenvoor een jachtopleiding als ik jou was.
Het is trouwens ook zonder daadwerkelijke jacht een super bezigheid met de hond.
Maar moet nog even kijken hoe ik dat ga inpassen tussen 4 dagen werken, een opleiding, sport en andere hobby's

-
- Speurneus
Ik werk ook meer dan 80 % hoor.kirsten&cacao schreef:Ja zeker!Saskia.Bernadette schreef:Nog een bofkont dus. Ik hing al aan de telefoonkirsten&cacao schreef:Wat leuk Dorine!
Op aanraden van collega ga ik voor Cashew ook eens voor jachttraining informeren. Als ze eenmaal zover is, zou ze zo meemogenvoor een jachtopleiding als ik jou was.
Het is trouwens ook zonder daadwerkelijke jacht een super bezigheid met de hond.
Maar moet nog even kijken hoe ik dat ga inpassen tussen 4 dagen werken, een opleiding, sport en andere hobby's

-
- Speurneus
- Contacteer:
Wat leuk joh! Als je de kans hebt, zeker doen! Al is het met ganzen echt zwaar werken voor ze, zeker als het grauwe of canadezen zijn die zijn echt heel erg groot! De laatste keer hadden we 2 nijlganzen, die vallen wel mee. Na villen wogen die zo'n kleine 3 kg. Die canadezen waren na uitbenen nog 3,5kg
Echt knap dat de honden dat ook gewoon meezeulen
Juna moest er wel erg aan wennen hoor, maar nu we 4 jachten verder zijn heeft ze zoiets van "maakt niet uit hoe, maar dat beest gaat mee"