De P geldt als je hond links van je loopt (wat de meeste honden wel doen, maar er zijn ook mensen die de hond rechts hebben lopen).RaymondC schreef:Met snoepjes kan je rustig afbouwen.
Niet elke keer hij een oefening goed doet een snoep geven.
Je moet daar in variëren, een keer wel een keer niet, twee keer goed dan pas snoep.
En zo langzaam afbouwen tot je geen snoep meer nodig hebt.
@roxy,
een slipketting moet je op de volgende manier aan doen:
zit voor je hond, als je de slipketting pakt moet je een P maken (het losse gedeelte waaraan de riem wordt vast gemaakt hangt naar beneden, de ring zit onderaan)
Als je nu een correctie geeft, dan moet de slipketting terug los komen (originele stand).
trekken aan de riem tijdens het uitlaten
-
Bowie
- Speurneus

-
Roos
Dat dacht ik dus ook, maar wist het niet zeker.esmoezie schreef:de Ulead is geen halti!Roxy11 schreef:Roxy trekt ook heel erg, maar nadat ik berichten had gelezen over de U-lead heb ik ervan af gezien. De neus van de hond en het deel tussen ogen en neus is heel gevoelig.
Ik heb diverse topics en artikelen gelezen dat de U-lead toch echt pijn doet als de hond trekt.
Ik zal het nog eens opzoeken.
De U-lead is een tuigje wat je vastklikt op de borst van de hond en dus niet om zijn neus bevestigd zit.
Ik heb hem voor Keo ook een tijd gebruikt. Als hij trok dan trekt hij zichzelf uit balans waardoor hij vanzelf een stapje terug deed.
Zo'n halti is inderdaad een misselijk ding, in de buurt hier lijkt het wel mode die ondingen zoveel mensen hebben het om bij hun hond:mad:
-
Debby
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
De U-lead gebruik ik nog steeds, omdat ik weinig kacht in mijn armen heb, het doet geen pijn en is zeer dier vriendelijk en werkt super goed.esmoezie schreef:de Ulead is geen halti!Roxy11 schreef:Roxy trekt ook heel erg, maar nadat ik berichten had gelezen over de U-lead heb ik ervan af gezien. De neus van de hond en het deel tussen ogen en neus is heel gevoelig.
Ik heb diverse topics en artikelen gelezen dat de U-lead toch echt pijn doet als de hond trekt.
De U-lead is een tuigje wat je vastklikt op de borst van de hond en dus niet om zijn neus bevestigd zit.
Ik heb hem voor Keo ook een tijd gebruikt. Als hij trok dan trekt hij zichzelf uit balans waardoor hij vanzelf een stapje terug deed.
Ik ben zeer tevrede over de U-lead en zal het ook iedereen aanraden.
Groetjes Debby en een poot van Fayth
-
Liejannn
Wij hebben een tijdje terug ook de u-lead aangeschaft. Maar op de een of andere manier vinden wij het tuigje niet zo prettig, het schuift van links naar rechts. Of gebruiken wij het tuig dan verkeerd? Wanneer Pip iets interessants ziet, en dus probeert te trekken, dan moet ik telkens het tuig weer op zijn plaats doen.
Ook had Pip in het begin schuurplekken onder haar oksels, toen we dit zagen zijn we meteen met het u-lead gestopt. maar dit bleek doordat het te strak zat.
Ook had Pip in het begin schuurplekken onder haar oksels, toen we dit zagen zijn we meteen met het u-lead gestopt. maar dit bleek doordat het te strak zat.
-
esmoezie
- Speurneus

oei, die schuurplekken is niet zo mooi... daar heeft Keo geen last van gehad gelukkig!Liejannn schreef:Wij hebben een tijdje terug ook de u-lead aangeschaft. Maar op de een of andere manier vinden wij het tuigje niet zo prettig, het schuift van links naar rechts. Of gebruiken wij het tuig dan verkeerd? Wanneer Pip iets interessants ziet, en dus probeert te trekken, dan moet ik telkens het tuig weer op zijn plaats doen.
groetjes Juliette
Keo 26-03-2009
Harvey 30-07-2015
-
Debby
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
Schuurplekkenesmoezie schreef:oei, die schuurplekken is niet zo mooi... daar heeft Keo geen last van gehad gelukkig!Liejannn schreef:Wij hebben een tijdje terug ook de u-lead aangeschaft. Maar op de een of andere manier vinden wij het tuigje niet zo prettig, het schuift van links naar rechts. Of gebruiken wij het tuig dan verkeerd? Wanneer Pip iets interessants ziet, en dus probeert te trekken, dan moet ik telkens het tuig weer op zijn plaats doen.
Groetjes Debby en een poot van Fayth
-
Roxy11
- Hele grote hondenneus

Stom van mij, je hebt helemaal gelijk. Ik vergis me enorm, sorry hiervoor ik heb ze door elkaar gehaaldesmoezie schreef:de Ulead is geen halti!Roxy11 schreef:Roxy trekt ook heel erg, maar nadat ik berichten had gelezen over de U-lead heb ik ervan af gezien. De neus van de hond en het deel tussen ogen en neus is heel gevoelig.
Nou dan kan ik nog maar 1 ding zeggen....hopen dat het werkt en dat het trekken stopt.
- roxy
- Middelgrote hondenneus

Idd, je bent in de war Roxy11 met iets anders. Ik moet wel zeggen dat ik hem zeer waarschijnlijk terug ga sturen omdat ik vind dat hij toch niet helemaal goed lijkt te zitten. Hij zakt erg omlaag bij 1 poot, en ik krijg dat niet goed gesteld. Een hondentrainster in het park heeft het ook geprobeerd maar kon het ook niet helemaal naar wens krijgen. Zij had het over de Mekuti, due had haar eigen hond om en zag er heel vriendelijk uit, zat ook erg mooi om de hond en je kon hem op verschillende manieren gebruiken, ga eens goed kijken of dat wat is.......
-
Roxy11
- Hele grote hondenneus

Die Mekuti is wel aardig aan de prijs. Bij de beschrijving staat dat je de riem op meerdere plekken kunt vastklikken, maar op de foto's zie ik niet dat hij ook aan de voorkant vast gemaakt kan worden??
Gisteren waren we bij het water (en daar is Roxy helemaal gek van), toen trok ze zo hard dat mijn zoontje viel en over de grond werd meegesleurd
Ik nam haar over en kon haar ook bijna niet houden, terwijl ik toch best sterk ben.
Ik hou het topic in de gaten of er nog goede tips komen, over de ULead is dus ook niet iedereen tevreden.
Gisteren waren we bij het water (en daar is Roxy helemaal gek van), toen trok ze zo hard dat mijn zoontje viel en over de grond werd meegesleurd
Ik hou het topic in de gaten of er nog goede tips komen, over de ULead is dus ook niet iedereen tevreden.
- roxy
- Middelgrote hondenneus

Nja Rox11 op zich trok Jim niet meer maar net als ik hier ook las hij blijft niet echt op de plek zitten bij Jim, Hangt anders langs zijn ene poot dan zijn andere
dus ik blijf maar kijken naar de poot waar hij toch ietwat vreemd zit. Misschien ligt het ook aan de bouw van je lab
geen idee.
De Mekuti heb ik gezien en klik je ook aan de voorkant vast, het hoeft niet maar als je niet wilt laten trekken dan moet hij ook vooraan geklikt worden, daarmee brengt je lab zich uit balans en stopt het trekken, ik vond hem er wel erg vriendelijk in gebruik uitzien.
Overigens zit er voor dat geld ook een riem bij de Ulead S/M is 20 euro de riem die ik erop had was te zwaar dus moest ik eventueel een nieuwe kopen dat zou er dan ook bij komen....
dus ik blijf maar kijken naar de poot waar hij toch ietwat vreemd zit. Misschien ligt het ook aan de bouw van je lab
De Mekuti heb ik gezien en klik je ook aan de voorkant vast, het hoeft niet maar als je niet wilt laten trekken dan moet hij ook vooraan geklikt worden, daarmee brengt je lab zich uit balans en stopt het trekken, ik vond hem er wel erg vriendelijk in gebruik uitzien.
Overigens zit er voor dat geld ook een riem bij de Ulead S/M is 20 euro de riem die ik erop had was te zwaar dus moest ik eventueel een nieuwe kopen dat zou er dan ook bij komen....
-
Roxy11
- Hele grote hondenneus

Ik zal na de vakantie eens aan mijn trainster vragen van de hondenschool, wat zj van deze tuigjes vindt.
Nu hebben wij een Julius K9 Powertuig. Ook duur, maar super goed. Zit als gegoten en makkelijk aandoen. Maar de riem zit gewoon bovenop, dus madam kan er lekker op los trekken
Nu hebben wij een Julius K9 Powertuig. Ook duur, maar super goed. Zit als gegoten en makkelijk aandoen. Maar de riem zit gewoon bovenop, dus madam kan er lekker op los trekken
- RaymondC
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Ik werk met een jachtlijn, heb nooit tuigjes, halti of welk ander hulpmiddel gebruikt.Roxy11 schreef:Ik zal na de vakantie eens aan mijn trainster vragen van de hondenschool, wat zj van deze tuigjes vindt.
Wandelen of niet correct wandelen is:
Terug naar de basis gaan.
Snoep in de hand, voor zijn neus en wandelen.
Je hand (arm) hangt naast je been.
Kop van de hond mag voorbij je knie, maar meer ook niet.
Er wordt niet getrokken, gesprongen of gekloot tijden het wandelen aan de riem.
Trekken is omdraaien, of stilstaan.
Tijdens het wandelen heel veel wendingen maken, keertje links/rechts, volledig omdraaien.
Heb hier een 3 jarige Lab reu van 36 kilo, maar die wandelt naast mij, trekt niet, en ik kan met 2 vingers de riem vast houden.
hoef maar 1 commando te geven als hij toch eens mocht voorlopen,
en als die dan toch nog trekt dan is 1 correctie genoeg.
een andere tip:
wandelen met de hond bij een afsluiting, zodra de hond voor loopt, duw je gelijk met je knie hem op zij.
zodat de hond zijn kop/schouder stoot tegen de muur (niet met geweld duwen, maar hij moet goed verschieten)
-
royenmarjolein
- Hele grote hondenneus

Zoals je het hier beschrijft Raymond, ben ik nu ook aan het oefenen met Max en het begint echt goed te werken (op dinsdag na danRaymondC schreef:Ik werk met een jachtlijn, heb nooit tuigjes, halti of welk ander hulpmiddel gebruikt.Roxy11 schreef:Ik zal na de vakantie eens aan mijn trainster vragen van de hondenschool, wat zj van deze tuigjes vindt.
Tijdens het wandelen heel veel wendingen maken, keertje links/rechts, volledig omdraaien.
Heb hier een 3 jarige Lab reu van 36 kilo, maar die wandelt naast mij, trekt niet, en ik kan met 2 vingers de riem vast houden.
een andere tip:
wandelen met de hond bij een afsluiting, zodra de hond voor loopt, duw je gelijk met je knie hem op zij.
zodat de hond zijn kop/schouder stoot tegen de muur (niet met geweld duwen, maar hij moet goed verschieten)
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
- RaymondC
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Wat dan zeer goed werkt zijn Penskluifjes (deze in kleine stukjes knippen).royenmarjolein schreef:Zoals je het hier beschrijft Raymond, ben ik nu ook aan het oefenen met Max en het begint echt goed te werken (op dinsdag na danRaymondC schreef:Ik werk met een jachtlijn, heb nooit tuigjes, halti of welk ander hulpmiddel gebruikt.Roxy11 schreef:Ik zal na de vakantie eens aan mijn trainster vragen van de hondenschool, wat zj van deze tuigjes vindt.
een andere tip:
zodat de hond zijn kop/schouder stoot tegen de muur (niet met geweld duwen, maar hij moet goed verschieten)). Ik probeer hiermee ook Max aan te leren dat hij bij mij moet blijven en niet naar andere honden mag aangezien hij vaak nog enthousiast is.
Gebruik penskluifjes maar eens als beloningssnoep of gerookte kip, zijn ze echt verzot op.
En als je ooit gehoorzaamheidswedstrijden wilt spelen:
een salami of andere wat vette worst langs je broek wrijven (zo net boven je knie)
Ze kleven dan aan je been.
-
Non
Een Gentel Leader?!?!
Wij hebben vroeger voor de hond (Vizsla) van me ouders ook een Gentel Leader gehad! Want dan corrigeer je de hond aan de neus en dus niet aan de nek waar de meeste spieren zitten..
Het nadeel is wel dat je constand mensen moet uit leggen dat het geen muilkorf is, want dat denken ze dan! Maar je weet zelf wel beter en als het resultaat boekt..
Suc6
Het nadeel is wel dat je constand mensen moet uit leggen dat het geen muilkorf is, want dat denken ze dan! Maar je weet zelf wel beter en als het resultaat boekt..
Suc6