Saskia.Bernadette schreef:Zou er dan toch een gen voor bruin in onze zwartjes zitten?
Ik kan me wel herinneren dat Carola eens gezegd heeft dat ze allemaal wat bruinigs hadden, (nooit gezien bij Pip tot nu) dus wellicht??
Ik zal hem morgen eens ff goed onderhanden nemen met de furminator. Heb altijd het idee dat ie daar extra van gaat ruien, maar dat zien we dan wel weer!
chantal schreef:
nee ik heb 1 diesel,alleen er staan er 2 en ik krijg er er niet 1 weg waardoor er 1 over blijft
Je zal Diesel denk ik 2x ingevoerd hebben.
Je kan dit zien door bovenaan de pagina (boven de 'sterrenhemel') op profiel te klikken.
Vervolgens ga je naar 'labgegevens' (linksboven). Waarschijnlijk heb je daar 2x de gegevens van Diesel neergezet. Verwijder er 1 en je houdt er 1 over.
En wat de bruine kleur betreft. Hier zal ik ook weer een 'bruine' lab krijgen, als de rui begint. Ik gebruik de furminator niet veel, maar dan gebruik ik hem 1x extra. En zie..................Black Beauty komt weer tevoorschijn!!
Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008 Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
chantal schreef:
nee ik heb 1 diesel,alleen er staan er 2 en ik krijg er er niet 1 weg waardoor er 1 over blijft
Je zal Diesel denk ik 2x ingevoerd hebben.
Je kan dit zien door bovenaan de pagina (boven de 'sterrenhemel') op profiel te klikken.
Vervolgens ga je naar 'labgegevens' (linksboven). Waarschijnlijk heb je daar 2x de gegevens van Diesel neergezet. Verwijder er 1 en je houdt er 1 over.
En wat de bruine kleur betreft. Hier zal ik ook weer een 'bruine' lab krijgen, als de rui begint. Ik gebruik de furminator niet veel, maar dan gebruik ik hem 1x extra. En zie..................Black Beauty komt weer tevoorschijn!!
had ff gekeken, en diesel stond maar 1x ingevoerd
dus ik heb hem er nu helemaal uitgehaald, kijken wat er strax onder staat staat er niets meer onder, dan voer ik hem gewoon opnieuw in
maar diesel is zwart, je ziet geen bruine haren, alleen als hij in de zon staat heeft hij een bruine gloed over hem heen
Net mijn "bruine" Sjammai weer gekamt met de furminator.Er komt amper wat af en ze blijft dus bruin!!Het is ook duidelijk de ondervacht niet maar echt de haren bovenop,geen enkele kam helpt Zou het ook door de zon kunnen komen (ja,die schijnt hier zo af en toe eens)?
Heeft inderdaad met het verharen te maken zoals iedereen al opmerkt maar als je zalm brokken geeft dan kan dit ook van invloed zijn op de kleur van een zwarte labrador ook een gele labrador kan niet goed tegen zalmbrokken. Zalm brokken zijn voor een bruine labrador perfect, krijgen ze een mooi pigment van.
Ik ben wel heel benieuwd, (of misschien juist helemaal niet ), wat er dan wel niet in die brokken zit dat het zo'n invloed heeft op de kleur van de vacht.
laika schreef:dan is hij/zij bezig met de rui ga maar eens goed kammen/borstelen
Qiki heeft dat al 2 jaar, en ik borstel haar echt goed met furminator. Dat helpt niks. Volgens mij komt het van de zon, maar waarom het dan alleen op die plekken is: geen idee
tsja van de dutch trackerdogs pups weet ik dat ze meerkleurig kunnen zijn.
macy van henny bv is echt vanaf haar schouders een bruine labrador, wel heel donker bruin maar vergeleken mat jody duidelijk wel te zien, een zus (guusje) in zweden is nog erger, die is helemaal heel donker bruin geworden. maar wel duidelijk bruin.
zo had bumper, die nu bij politie rijnmond explohondje is tussen haar achterpoten duidelijk een blonde vlek. (de enige blonde)
edje (pa van eerste 2 nesten) was blond uit zwart en blonde ouders, simply is zwart uit bruin en zwart ouders, volgens het kleuren staatje konden de pups dus alle kleuren hebben. ze zijn allemaal voor het oog zwart maar door dat soort dingen zie je toch welke er genetisch 2 kleurig zijn.
toen de pups van eerst nest geboren waren waren de pups allemaal gitzwart, als ik nu ff terug denk komen alleen bumper en guusje uit zweden uit dat nest. Het tweede nestje, waaruit pip en macy komen hadden ze bijna allemaal een tijgerpatroontje was het moeilijk te zien wie nu zwart of gekleurd was.
maar dat pip nu pas aan verkleuren zou zijn kan invloeden van buitenaf zijn en niet genetisch, dan had ie dat eerder al gehad denk ik. in pip zijn geval kan het door de zon in zwitserland zijn, mensen kunnen ook sneeuwblind worden van de zon en de sneeuw, en je verbrand ook in de sneeuw, dus denk dat pip toch daarvan de verkleuring heeft.