zwemmen hond

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

ik sluit me ook bij mijn voorgangers aan :D
roef komt in de winter vaak met ijs in zijn vacht het water uit :shock:
alleen als er ijs ligt is het water een no-go area :wink:

deze man had mischien wel ruzie met zijn vrouw gehad joh dat hij effe lekker te keer ging,verstand van labjes heeft hij in ieder geval niet 8)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Brellow
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Brellow »

Als Mellow t kon, zou die een wak uit t ijs snijden en gaan zwemmen.....temperatuur is geen issue voor hem.
Afbeelding

Met heel veel dank aan Sarah!
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Als het water bevriest houdt ik ze er weg. 1 keer meegemaakt dat Missy (als pup) achter een meerkoet aan rende en er in het midden doorheen ging. Zij kon er toen niet meer zelf uit komen!!!!! Ben toen met gevaar voor eigen leven mijn pup moeten gaan redden.

Daar heb ik wel van geleerd: Nooit op/in het ijs hier. :?
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Aileen
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aileen »

Ik durf digger straks niet zo goed om in een heel koud water te laten badderen door mijn ervaring met Buddy.

Het was in de winter en Budje moest en zou persé het water in gaan. Voor ik het wist was hij al aan het rond zwemmen. Het duurde maar iets van 5 minuten toen wilde hij wel weer mee lopen. We liepen er 15minuten over om thuis te komen. Hij was nat en liep op een normale tempo mee (dus niet rond rennen, gekke sprongen maken enz want dat kon hij niet meer zo goed op die leeftijd).

Toen we op de helft waren van de terugrit kwispelde buddy niet meer en liep slomer. Ik dacht nog zou hij een CWT hebben??? Zijn staart deed niets meer. Dus toch doorgelopen, en op een gegeven moment kon hij niet meer verder lopen en besloot te gaan liggen. Hij ging helemaal plat liggen en raakte even een halve minuut buitenbewustzijn. Uit paniekheid had ik direct om hulp gebeld want ik dacht dat Budje dood ging. Hij kwam na een halve minuut weer bij en stond weer op. Ik besloot om zsm met hem thuis te komen.

Hij bleek onderkoeld te zijn. Hij kon zichzelf niet meer goed warm houden. Hij was toen 11,5 jaar en dus niet meer de jongste. Hij rende ook niet als een gek rond enz. Dus doordat hij niet zo heel actief bleef kon hij zich ook niet goed opwarmen.

Sindsdien heb ik hem niet meer laten zwemmen als het zo koud was.

Dus als je hond met het koude weer zwemt, zorg er dan voor dat je hond heel actief blijft (lekker rond rennen, apporteren enz) zodat hij/zij zichzelf warm kan houden.
Afbeelding
Het is hier nog steeds zo stil zonder jou...
Ik heb 14 jaar en 8 maanden lang zo intens van je genoten.
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

In de winter krijgt Max na het zwemmen wel een jas aan tegen de ergste kou. Goed afgdrogen en dan zn jas aan voorkomt stijfheid en pijn leert hier de ervaring. :)
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
francis v
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door francis v »

Dank jullie wel voor jullie reacties!! :bloem:

Eneh wat die schreeuwlelijk betreft....nu denk ik ...je hebt altijd nog meer eikels dan kastanjes of beukenootjes :wink:

Ik laat Bundels voorlopig lekker zijn ding doen qua waterspetteren. :D
Labradorliefde was een groot geluk in mijn leven
kiaora

Ongelezen bericht door kiaora »

Roos schreef: Ik gooi nu geen balletjes of stokken meer, maar als ze zelf willen gaan dan mogen ze :)
Hier idem dito. Zo gauw de temperatuur rond het vriespunt ligt,gaan ze er uit zich zichzelf niet meer in. Maar o wee als het dan weer een graad of 5-6 is... :D
Ze regelen het zelf wel en als je bedenkt waar ze eigenlijk vandaan komen...Daar is het in de winter ook echt koud,dus nee,daar hoef je je geen zorgen over te maken. Daarna gewoon even lekker stappen zodat de spieren niet te snel af koelen.
sophia
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door sophia »

Hier ook hele jaar door zwemmen, behalve bij ijs op het water.
Daarna idd flink bewegen en niet stil laten staan/liggen.
Ik heb er ook al eens opmerkingen over gekregen hoor. Maar dat zijn mensen die niks van labradors weten.
marronaimee

Ongelezen bericht door marronaimee »

ik heb ook weer wat geleerd :)...was er ook bang voor dat het water te koud zou zijn op een gegeven moment, maar dat blijkt voor de labjes niets uit te maken ;)
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

afgelopen jaar ging Chester er in de winter niet in maar misschien was die nog te jong. Nu, ook al is het fris buiten gaat hij zodra hij maar iets ziet wat op water lijkt hup erin. Lekker drinken want dat kraanwater van thuis is toch niks. Ben benieuwd hoe dat in deze winter is maar ik denk met ijs ben ik toch ook wat voorzichtiger, denk aan het verhaal van Bram en Frank. Dat wil ik toch echt niet meemaken.
Afbeelding

bedankt Sharon !
roxy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door roxy »

Vroeg het me vandaag toevallig ook af, gisteren was Jim heerlijk aan het zwemmen kwam er een vrouw met een dobberman langs hoofdschuddend dat het veelste koud was, nou Jim leek er helemaal geen last van te hebben. Vandaag dook Meneer weer een giga prutsloot in stinken wow :? zooo goor, dus hij moest wel zwemmen want met de tuinslang is bij hem geen optie. Als ik Jim niet nat wil hebben dan moet ik hem echt aangelijnd houden, van water word hij doof en blind, gaaaaaaaaaaan met die banaan....
francis v
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door francis v »

Bundels dacht vandaag dat het woord nee!!! betekent ja ga maar gauw die vieze baggersloot in en daarna uitgebreid rollen in het gras vol afstervende bladeren...zucht. Ach ik kan me er wel druk :evil: om maken maar als ik dan weer die grijns op zijn gezicht zie als hij komt aanrennen laat ik mijn 'boosheid' maar weer snel wegwaaien.... :wink:

Tis nou eenmaal een raslab al is het met wat langere haren.

Ik moet nog steeds lachen als ik Banjer en Bundels los zie lopen. Banjer doet vaak alles zo beheerst althans snuffelt rustig, botst niet tegen mensen, dieren op, zal lang zal zijn leven niet zomaar in een baggersloot springen etc...
Bundels daarintegen :twisted: ....tja do I need to say more :wink:
Labradorliefde was een groot geluk in mijn leven
ana
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door ana »

Donna zwemt ook het hele jaar door. :D ik vind het prima als zij er zelf in gaat !
Nica doet alleen an pootje baden :wink:

Groetjes ana
RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door RaymondC »

Lupos schreef:Nou voornamelijk als het water zo hard is dat ze er overheen kunnen lopen 8)
Voor de rest vind ik het geen probleem hoor :)
Als je praktische jacht doet dan kan je niet anders of je hond moet zwemmen.

Bij mij dus ook het hele jaar, tot het water hard is.
Buuf
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Buuf »

Bruut is nu 12 weken en heeft wel het water ontdekt maar alleen met z'n voorpoten..... :D

Is hij niet te jong om (mocht hij toch een duik nemen) om al in het water te gaan? (ik las in het begin iets over een dikke vacht, vandaar)
Groetjes Gonnie, Bruut en Storm
Plaats reactie