Eisen pup versus herplaatser

Respecteer elkaars mening.
ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door ilseF »

Pandora schreef: Ik ben wel voor de uitspraak van Cesar Millan: "Je krijgt niet altijd de hond die je graag zou willen, je krijgt de hond die je nodig hebt".

mooi geschreven!
groetjes, Ilse en een lik van Qajo
Karlien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Karlien »

Pandora schreef:Ik ben wel voor de uitspraak van Cesar Millan: "Je krijgt niet altijd de hond die je graag zou willen, je krijgt de hond die je nodig hebt".
Die vind ik goed, want dat is nou net mijn vraag, nieuwsgierigheid ...
Je kan dan wel een hondje uitkiezen als pup, maar niemand die je kan garanderen dat die aan al je verwachtingen voldoet.
Terwijl ik het gevoel heb dat als je voor een herplaatser gaat, die blijkbaar wel aan de verwachtingen moet voldoen.
:blondpootje: Quan en Rumi
:zwartpootje: Caillou en Roeba
:pootje: Skye, Phlyn, Rhuna en Ramses
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Karlien schreef:
Pandora schreef:Ik ben wel voor de uitspraak van Cesar Millan: "Je krijgt niet altijd de hond die je graag zou willen, je krijgt de hond die je nodig hebt".
Die vind ik goed, want dat is nou net mijn vraag, nieuwsgierigheid ...
Je kan dan wel een hondje uitkiezen als pup, maar niemand die je kan garanderen dat die aan al je verwachtingen voldoet.
Terwijl ik het gevoel heb dat als je voor een herplaatser gaat, die blijkbaar wel aan de verwachtingen moet voldoen.
De enige verwachting waar een eventuele herplaatser bij mij aan zou moeten voldoen is dat ik er een 'klik' mee heb. Ik heb juist meer verwachtingen van een pup want daar wil ik eventueel nog een doel mee bereiken, een herplaatser zou ik alleen al in huis nemen omdat ik hem/haar leuk vind en denk dat hij/zij in mijn roedeltje zou passen.
Om Belle nog maar eens als voorbeeld te nemen (Wie Belle is doet er even niet toe): Het is dat Belle naar een ander adres is vertrokken waar ze helemaal op haar plaats is, anders had ik haar met liefde willen opnemen en dan alleen al omdat ik dol was op dat eigenwijze smoelwerk van d'r :verliefd1:
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
helga hendriks
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door helga hendriks »

als een pup niet aan je eisen voldoet dan kun je de schuld bij jezelf gaan zoeken dat je misschien iets niet goed hebt gedaan in de opvoeding :roll: (al ben ik er van overtuigd dat een gedeelte van het karakter al van te voren gevormt is)
Bij een herplaatser kun je zeggen" ja we kunnen er niets aan doen hij was al zo toen we hem kregen.... " Ik denk dat het eisen pakket bij een herplaatser gewoon totaal anders is als bij een pup. Denk dat de insteek van de aanschaf van een pup of herplaatser ook vaak anders is.
Groetjes Helga en een poot van Kaja en Whoopi

Afbeelding
donna
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door donna »

Donna werd door de fokker voor mij uigezocht. Ik heb altijd het gevoel gehad dat je altijd de hond krijgt die bij je past. De uitspraak van Cesar vind ik helemaal op het lijf geschreven. Donna heeft mij door een moeilijk fase in mijn leven gesleept en daarom is zij voor mij heel bijzonder.
Faye en mijn man hebben elkaar uitgezocht. Het was iedere keer weer een feest om te zien hoe die twee elkaar steeds opzochten. Ik had een klik met een ander teefje, maar het werd zijn hond. Hij gaat er mee trainen en het is echt twee handen en vier poten op een buik.
Volgens mij kan dit ook met een herplaatser. Soms komt er een hond op je pad die perfect bij je past.
ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door ilseF »

donna schreef: Soms komt er een hond op je pad die perfect bij je past.
Daar geloof ik dus ook sterk in... dingen komen je toe op een moment dat je er ook echt aan toe bent...
Waarschijnlijk dus ook met een herplaatser, je gaat er naar op zoek..of niet...maar ineens staat er dan een waarvan je meteen denkt: daar zat ik op te wachten!

oeps...heeft eigenlijk niks met t topic de maken :oops:
groetjes, Ilse en een lik van Qajo
pat

Ongelezen bericht door pat »

Wat een leuke vraag.
Wij hebben bewust voor een herplaatser gekozen omdat vanwege mijn handicap het lastig zou worden om een pup op te voeden.
We hadden een voorkeur voor een teef en het liefst een Lab (uit ervaring met diverse oppashondjes), maar verder dan dat kwam het niet. Toen hebben we bij diverse stichtingen geinformeerd naar een afgekeurde hulphond en er kwam een Pointer op ons pad. Wij ernaar toe en de klik tussen mijn man en dochter met de Pointer was er, maar ik had hem niet, tjee wat was dat een moeilijke beslissing. We zijn toen voor nee gegaan en verder gaan kijken.
Toen volgde een iets oudere pup (7 maanden) super goede klik, maar na veel tranen besloten dat een pup van 7 maanden ook niet voor ons geschikt was. Toen kwam Lara op ons pad en met recht werd zij ons grote KADO met hoofdletters.
Het was er meteen dat gevoel en tot nu toe hebben we er geen seconde spijt van gehad :verliefd1:. Stiekum denken we zelfs soms aan een tweede :D
pebi
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door pebi »

We gingen kijken voor een pup maar we kwamen met een herplaatser thuis . Helemmaal verliefd was ik en ben op deze dame. Ik zag en was verkocht. We hebben wel even bedenktijd genomen over de voor en na van een oudere hond versus pup maar het is een superhond voor ons en heeft zich heel goed aangepast. Ik kon met haar gelijk alles doen,
heerlijke wandelingen enz. Inmiddels hebben we er een jonkie bij dus we hebben beide herplaatser en pup . ben wel soepeler met de oudere hond , de jonge moet echt luisteren, de oude hobbelt wel mee .
Afbeelding

met dank aan Pauline
charly
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door charly »

Wij wilde een pup erbij (hebben een hond van 12), liefst zwart en een reu, stonden op de lijst.
Zagen op de site van een andere fokker een herplaatser staan, een blonde teef van 14 maanden en daar ik twee dagen per week werk, leek ons dat eigenlijk beter dan een pupje.
Wij kijken en met haar lopen en we waren meteen weg van haar. Hadden we wel de mazzel dat ze van de fokster zelf was, dus die kende haar van voor naar achter.
Pup afgemeld en hond gehaald.
We hebben haar nu 2 maanden in huis en hebben nog geen moment spijt en ik zou eigenlijk tegen de tijd dat zijn alleen over is er zo weer een herplaatser bij willen
Plaats reactie