Twijfel twijfel over glucosamine voor Missy

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

sharon66057 schreef:
Saskia.Bernadette schreef:Op de site die ik gezien heb stond er Ascorbic Acid tussen en dat is dus Vit. C......... in jouw lijstje zie ik het niet staan. Heb geprobeerd het lijstje op die site te kopieëren maar dat lukte me niet.

Zie hier http://www.cortaflex.com/caninecortaflx.html" onclick="window.open(this.href);return false; en dan even naar beneden scrollen. Ingredients panel aanklikken. :)
Corta RX is weer anders dan Corta FLX, je hebt verschillende en de samenstelling is ook verschillend.
Best verwarrend hoor, ik moest ook even goed lezen... op barfplaats is er veel over geschreven, ook over de samenstelling :)
Ik ben er zelf nog niet aan begonnen, wil eerst mijn pot opmaken maar ik lees er veel goeds over.
Heb jij een link naar een producent of verkoper van Corta RX dan?
Dan kan ik even kijken.........
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Dee

Ongelezen bericht door Dee »

speurneus carola schreef:ja is wel zinvol om dat bij jonge honden preventief te geven evenals omege 3 en 6 het verbeterd nl de doorbloeding van de pezen en spieren zodat deze beter en sterker worden, ook is het goed voor de smering van de gewrichten op alle leeftijden
En wat voor dosering zou ik Tess dan moeten geven?
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Voor degenen die kvv/zelf samengesteld voeren zou ik toch een waarschuwing willen plaatsen voor de omega 6, deze zit meer dan voldoende in vers vlees en bij een teveel kan het zelfs schadelijk zijn.
Omega 3 is daarintegen wel goed :klasse:
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ik overweeg nu om toch maar Puur te gaan bestellen. In combinatie met Doils dan.

Ben alleen nog op zoek naar een leverancier van Puur met de blauwe deksel. Overal waar ik kijk staat nog de witte deksel afgebeeld. :confused:
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

De eerste pagina van Google:

http://www.gezonddier.nl/winkel/puur-gl ... 3godpiEPCw" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.dierapotheker.nl/adv/produc ... dKat+250+g" onclick="window.open(this.href);return false;
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Dank je wel! Ik had eerst bij Medpets gezocht, omdat ik daar meestal mijn producten vandaan haal. :) En daar dus een witte deksel. Had ze al een mailtje gestuurd trouwens om te vragen of ze de nieuwe variant ook verkopen. Geen antwoord nog.

Wel op het net gevonden dat mijn DAP en de dierenspeciaalzaak het ook zouden moeten verkopen, dus daar ga ik ook even kijken (prijs? 8) )
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Saskia.Bernadette schreef:
sharon66057 schreef:
Saskia.Bernadette schreef:Op de site die ik gezien heb stond er Ascorbic Acid tussen en dat is dus Vit. C......... in jouw lijstje zie ik het niet staan. Heb geprobeerd het lijstje op die site te kopieëren maar dat lukte me niet.

Zie hier http://www.cortaflex.com/caninecortaflx.html" onclick="window.open(this.href);return false; en dan even naar beneden scrollen. Ingredients panel aanklikken. :)
Corta RX is weer anders dan Corta FLX, je hebt verschillende en de samenstelling is ook verschillend.
Best verwarrend hoor, ik moest ook even goed lezen... op barfplaats is er veel over geschreven, ook over de samenstelling :)
Ik ben er zelf nog niet aan begonnen, wil eerst mijn pot opmaken maar ik lees er veel goeds over.
Heb jij een link naar een producent of verkoper van Corta RX dan?
Dan kan ik even kijken.........
Nee nog niet, ik heb me ingelezen op barfplaats en voernatuurlijk, ik moet zelf ook nog even kijken waar ik het kan bestellen. Zodra ik meer weet kan zal ik het even plaatsen :)
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
sharon66057
Speurneus
Speurneus

toscak schreef:De eerste pagina van Google:

http://www.gezonddier.nl/winkel/puur-gl ... 3godpiEPCw" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.dierapotheker.nl/adv/produc ... dKat+250+g" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe bevalt de Puur gluco?
Afbeelding

toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Uhmm ja ik heb geen ervaring met andere gluco's dus ik vind het moeilijk te zeggen eigenlijk... Hij is in ieder geval smaakvol, want zelfs Bobje eet het zonder te morren :D
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

toscak schreef:Uhmm ja ik heb geen ervaring met andere gluco's dus ik vind het moeilijk te zeggen eigenlijk... Hij is in ieder geval smaakvol, want zelfs Bobje eet het zonder te morren :D
En smaakvol is ook belangrijk denk ik. Dan kun je het makkelijker over/door het voer doen. :D
Als ze het vies vind ga ik het met wat yoghurt of karnemelk proberen.
pebi
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door pebi »

Heeft die vitamine c te maken met de zure vorm of bedoelen ze ascorbate mineral-c deze is een goed getolereerde vorm van vitamine c is een niet zure vorm voor info http://www.vitamine-hond.com" onclick="window.open(this.href);return false; . deze vitamine gebruiken ze oa. bij gewrichtsklachten enz.. Iso joint glucosamine gebruik ik zelf in combinatie met Doils Joint.
Afbeelding

met dank aan Pauline
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ascorbine zuur is de stofnaam voor Vitamine C.

De andere vormen lijken mij natuurlijk gewonnen Vit. C, maar ik ken deze niet. :)

Of de zuurtegraad van de vitamine effect heeft en zo ja welk, op de aanmaak door de hond zelf weet ik niet precies.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Saskia.Bernadette schreef:Ascorbine zuur is de stofnaam voor Vitamine C.

De andere vormen lijken mij natuurlijk gewonnen Vit. C, maar ik ken deze niet. :)

Of de zuurtegraad van de vitamine effect heeft en zo ja welk, op de aanmaak door de hond zelf weet ik niet precies.
Ik ben heel erg benieuwd hoe de glucosamine van Puur je gaat bevallen. Ik heb ergens gelezen dat er in de gluco van puur meer ontstekingsremmende en pijnstillende stoffen zitten dan in de gluco van de groene os :)
Afbeelding

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

sharon66057 schreef:
Saskia.Bernadette schreef:Ascorbine zuur is de stofnaam voor Vitamine C.

Ik ben heel erg benieuwd hoe de glucosamine van Puur je gaat bevallen. Ik heb ergens gelezen dat er in de gluco van puur meer ontstekingsremmende en pijnstillende stoffen zitten dan in de gluco van de groene os :)
Ik maak de Groene Os nog op, zit nog een laagje in de pot en bestel daarna Puur. Ik laat het nog weten. Ik ga er Doils Joint olie bijgeven. :)
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Ik ben gestopt met Groene Os omdat het voor Max niet genoeg dekt en zit nu op Atrimove. Dat vit. c verhaal blijft een beetje vaag, wat ze teveel binnen krijgen plassen ze wel weer uit denk ik dan.
Ik hoor echter ook goede verhalen over gluco van Hema en kruidvat, al zal dat hier niet genoeg dekken.

Daarnaast geef ik Doils of Royal green visolie, afhankelijk wat in de aanbieding is.

Hier nog een stuk over natuurlijke vit. c:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 827.0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Plaats reactie