Flits beetje ziekjes
-
- Speurneus
Wat een vreemde DA zeg.... Het klinkt toch echt wel als een maag/darm virus, honden zijn net als mensen ze reageren er allemaal anders op, zou jij misschien vreselijk gaan spugen, zou ik van hetzelfde virus miss hien alleen aan de spuitpoep gaan, dus het feit dat Flits niet spuugt zegt opzich niet zoveel.
Het feit dat hij buikpijn aangeeft zegt genoeg, erg vreemd dat ze hem daar niks tegen gegeven heeft
Over het 's nachts niet aangeven, geeft hij helemaal niks aan? Dus ook geen klein piepje, geen gedraai in de bench voor hij daadwerkelijk gaat poepen?
Ik zou anders op de bank gaan slapen, zodoende hoor je vanzelf als hij iets kleins aangeeft en kan je hem eruit laten
Als 1 van mijn honden aan de diaree is, slaap ik op de bank, vind het zo zielig als ze moeten en er niemand voor ze is.
Het feit dat hij buikpijn aangeeft zegt genoeg, erg vreemd dat ze hem daar niks tegen gegeven heeft

Over het 's nachts niet aangeven, geeft hij helemaal niks aan? Dus ook geen klein piepje, geen gedraai in de bench voor hij daadwerkelijk gaat poepen?
Ik zou anders op de bank gaan slapen, zodoende hoor je vanzelf als hij iets kleins aangeeft en kan je hem eruit laten

Als 1 van mijn honden aan de diaree is, slaap ik op de bank, vind het zo zielig als ze moeten en er niemand voor ze is.
Groetjes Lin en een
van Max en een
van Luna, Doran en Zinzi

-
- Hele grote hondenneus
Ja, ik weet wel wat die dierenarts dacht.Lunatic schreef:Wat een vreemde DA zeg.... Het klinkt toch echt wel als een maag/darm virus, honden zijn net als mensen ze reageren er allemaal anders op, zou jij misschien vreselijk gaan spugen, zou ik van hetzelfde virus miss hien alleen aan de spuitpoep gaan, dus het feit dat Flits niet spuugt zegt opzich niet zoveel.
Het feit dat hij buikpijn aangeeft zegt genoeg, erg vreemd dat ze hem daar niks tegen gegeven heeft![]()
Ik zou anders op de bank gaan slapen, zodoende hoor je vanzelf als hij iets kleins aangeeft en kan je hem eruit laten![]()
Ze zag een labrador en dacht gelijk, ohja, dat zijn toch van die beesten die alles opeten wat los en vast zit.
Ze vroeg namelijk ook of Flits alles van de grond oppakte en opat en of hij misschien wat speelgoed/knuffels stuk had gemaakt en die opgegeten had.
Gelukkig kan ik met zekerheid zeggen dat dat niet het geval is!
Hij blaft in ieder geval niet als hij moet, maar een heel klein piepje zou echt heel goed kunnen. En opzich had hij afgelopen nacht geen echte diarree meer, maar toch nog in z'n bench gepoept. Dus op een of andere manier heeft hij nog wel opeens hele erge aandrang.
Ik ga denk ik vannacht ook maar bij hem slapen, kan ik er gelijk met hem uit als hij iets van zich laat horen. Want tis inderdaad zo zielig als ze op hun eigen plekje wat moeten doen. Flits vouwt dan ook altijd helemaal z'n dekentje dicht.
Kan het niet een "barfdingetje" zijn wat je hem hebt gevoert en waar zijn buik nu wat van slag van is? Weet je nog wat je precies hebt gevoert?
Of idd de ontworming, heeft de da daar nog iets over gezegd?
Een hond van mijn dochter krijgt ook spuitpoep van deze ontworming (de rest niet) dus bij sommige honden kan het wel verkeerd uitpakken.
Of idd de ontworming, heeft de da daar nog iets over gezegd?
Een hond van mijn dochter krijgt ook spuitpoep van deze ontworming (de rest niet) dus bij sommige honden kan het wel verkeerd uitpakken.
-
- Hele grote hondenneus
Nee een barf dingetje kan het niet zijn denk ik, die had ie al 3 dagen niet gehad, alleen kvv.
En hij heeft alleen nog maar eendennekken en wat spiervlees gehad de vorige keren en dat ging heel goed.
De da zei wel dat dat spul wat ik de laatste keer had gebruikt voor ontwormen, dat daar niet heel positief over gesproken werd. Alleen dat ontwormen is ook alweer 10 dagen geleden. Wat hij nu heeft is echt van de laatste 3/4 dagen.
Maar wie weet gewoon een virusje of iets dergelijks.
Ga in ieder geval vanavond bij hem slapen zodat hij niet weer in een vieze bench hoeft te liggen.
En hij heeft alleen nog maar eendennekken en wat spiervlees gehad de vorige keren en dat ging heel goed.
De da zei wel dat dat spul wat ik de laatste keer had gebruikt voor ontwormen, dat daar niet heel positief over gesproken werd. Alleen dat ontwormen is ook alweer 10 dagen geleden. Wat hij nu heeft is echt van de laatste 3/4 dagen.
Maar wie weet gewoon een virusje of iets dergelijks.
Ga in ieder geval vanavond bij hem slapen zodat hij niet weer in een vieze bench hoeft te liggen.
-
- Speurneus
- Contacteer:
Wat vervelend...
Wat je ook zou kunnen proberen is om Flits een dagje helemaal geen eten te geven zodat maag en darmen even tot rust kunnen komen.
De dag erna idd eigen voer in heel veel (zeg zo'n 10-12 porties per dag) verdelen en dan weer op gaan bouwen (dus de dag daarna het voer verdelen over 8-10 x enz enz)
Succes, en geef Flits een dikke knuffel !
Wat je ook zou kunnen proberen is om Flits een dagje helemaal geen eten te geven zodat maag en darmen even tot rust kunnen komen.
De dag erna idd eigen voer in heel veel (zeg zo'n 10-12 porties per dag) verdelen en dan weer op gaan bouwen (dus de dag daarna het voer verdelen over 8-10 x enz enz)
Succes, en geef Flits een dikke knuffel !
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015

Veel beterschap metFlits! Tara heeft het ook een keertje gehad. Wij kregen toen wel iets tegen de diarree en ons werd geadviseerd om 1 dag te vasten en daarna langzaam weer wat geven. Maar dan ook echt maar iets van 10 brokjes per keer. Wij kregen toen speciaal voer van hills, wat lichtverteerbaar was.. Ik weet niet of je zoiets ook hebt in kvv vorm... Sterkte ermee en hoop dathet snel weer over is!
-
- Hele grote hondenneus
Bedankt allemaal voor alle reacties en tips.
Ik kijk nog even hoe de ontlasting van Flits vanavond is (hij heeft sinds afgelopen nacht niet meer gepoept), maar als het nog steeds niet goed is laat ik Flits maar even een dag vasten, zal in ieder geval nooit verkeerd zijn.
En dan zoals gezegd in enkele reacties, de dag daarna vele porties per dag. En dan elke dag wat minder porties.
Komt vast goed! Laat het wel weten hoe het gaat.
Alle knuffels zijn trouwens doorgegeven
vond ie helemaal niet erg 
Ik kijk nog even hoe de ontlasting van Flits vanavond is (hij heeft sinds afgelopen nacht niet meer gepoept), maar als het nog steeds niet goed is laat ik Flits maar even een dag vasten, zal in ieder geval nooit verkeerd zijn.
En dan zoals gezegd in enkele reacties, de dag daarna vele porties per dag. En dan elke dag wat minder porties.
Komt vast goed! Laat het wel weten hoe het gaat.
Alle knuffels zijn trouwens doorgegeven

-
- Hele grote hondenneus
Hij moet wel poepen meis, en 38.9 is geen koorts, maar ook geen goede temperatuur, die ligt normaal toch wel wat lager.
Heeft flits vandaag wel gegeten? En gedronken?
En zoja, heeft hij wel geplast?
En de voorgaande dagen, heeft hij toen wel gepoept overdag, en hoe was de poep, dun of dik?
Ik zou in ieder tempen blijven, wel blijvenvoeren, maar in hele kleine beetjes,en, als hij slecht drinkt, het voer weken in water.
Met ontwormen zou ik toch eventjes wachten totdat hij zijn vrolijke zelfje weer is.
Als de temp omhoog gaat, dan moet je direct weer contact opnemen met de da.
Hetzelfde geldt als hij begint te braken en nog steeds niet gepoept heeft.
Houdt de kleine sjmiegel maar goed in de gaten.
En de voorgaande dagen, heeft hij toen wel gepoept overdag, en hoe was de poep, dun of dik?
Ik zou in ieder tempen blijven, wel blijvenvoeren, maar in hele kleine beetjes,en, als hij slecht drinkt, het voer weken in water.
Met ontwormen zou ik toch eventjes wachten totdat hij zijn vrolijke zelfje weer is.

-
- Hele grote hondenneus
Ja hij moet zeker een keer gaan poepen. Het is ook net alsof z'n hele ritme verstoord is, doordat ie dus nu ook 's nachts poept.brigitte064 schreef:Hij moet wel poepen meis, en 38.9 is geen koorts, maar ook geen goede temperatuur, die ligt normaal toch wel wat lager.
Gister had ie ook in de ochtend gepoept rond half 10 en pas voor de tweede keer die dag om half 1 's nachts.
En nu heeft ie dus als laatste vannacht gepoept en nog niet weer voor een tweede keer. Maar ik blijf vanavond net zo lang buiten totdat hij wat doet. Het moet er toch een keer uit, hij heeft wel normaal gegeten en gedronken namelijk.
De ontlasting was wel dunnig en soms zelfs richting diarree de afgelopen dagen, dus niet zoals het moet zijn, ook anders van kleur en geur.
Hoe het vandaag is weet ik dus nog niet.
Hij plast wel redelijk normaal, misschien ietsje minder dan anders, maar ik let er wel goed op dat hij voldoende drinkt.
Ok, zal af en toe z'n temperatuur wel bijven meten.
Ik houd hem zeker goed in de gaten, vind het niks dat ie zo rustig is. En ik kan zo weinig voor hem doen, dat gevoel heb je dan.
Bedankt voor je reactie, het is fijn dat mensen meedenken en meevoelen

-
- Speurneus