Broes!

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
FunnyNina
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door FunnyNina »

Wat een mooi mannetje is Broes :verliefd1: :verliefd1:
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Heel veel plezier en geluk met deze mooie jongen :)
Venz2011
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Venz2011 »

Ook even gekeken, wat een mooie kereltje. Veel plezier met Broes.
Groetjes Helma en een :bruinpootje: Venz

"Who can believe that there is no soul behind those luminous eyes!"
Afbeelding
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lars en Daniëlle »

Wat een knappe vent, kan me voorstellen dat je er enorm naar uitkijkt!
Bubbeltjeswater

Ongelezen bericht door Bubbeltjeswater »

Ik heb voor dit forum onverwacht nieuws: ik doe het niet. Met Broes heeft dat helemaal niets te maken, maar wel met mij. Er spelen bij mij en in mijn gezin wat dingen die het voor mij heel ingewikkeld maken om aan zo iets nieuws te beginnen. Het brengt ook erg veel veranderingen met zich mee en veel georganiseer. Ik ben al heel erg lang bezig met het zoeken naar een hond en ik wist dat ik het moeilijk zou vinden, maar ik blijk het gewoon niet aan te kunnen. Daar kom ik dan liever nu achter en dan ben ik liever nu eerlijk.

Hele dikke tranen hier natuurlijk bij de kinderen en bij mij, maar de kans is vrij groot dat de proefplaatsing niet goed zou gaan. Dan moet Broes dus terug. Dat is nog veel naarder, voor Broes zelf en ook voor mijn kinderen. En voor mij.

Misschien over een aar jaar. In het asiel heb ik het even persoonlijk verteld. Ik kan met zekerheid zeggen dat Broes een ontzettende lieverd is en ik hoop dat hij gauw een plek vindt, maar ik denk dat dat wel gaat lukken.
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Harstikke goed dat je deze beslissing neemt voordat je hem in huis gehaald hebt hoor, al is het nog zo'n teleurstelling.
Hopelijk vind je over een tijd, als je er aan toe bent, alsnog een fijne hond.
En waarschijnlijk zal Broes snel een goed huis vinden.
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010
Bubbeltjeswater

We zijn het allemaal een beetje te boven nu. Ik hoop dat Broes snel een goed plekje vindt. Ik kan me bijna niet voorstellen dat dat niet zou lukken.
Het is wel (voorlopig?) afscheid nemen van een droom, voor mijn kinderen (met name mijn dochter) maar zeker ook voor mij.
wobbetje

Ongelezen bericht door wobbetje »

wat spijtig....maar ja.... hopelijk komt iemand anders op zijn pad die hem een goede thuis kan bieden. (moest ik maar de gelegenheid hebben....)

Groetjes
Martine
Aldinne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Aldinne »

Goed dat je er toch nog op tijd bent achter gekomen.. Maar heel eerlijk als 'mensen' weten dat ze het niet aankunnen, maak dan uberhaupt niet zulke beslissingen!! Het gebeurd jammergenoeg zoveel, en vaak als het hondje al in huis is.. :cry: Wat zou dat zijn?? :confused:
Groetjes Marloes, lebbers van Kai, Zepp, Jula & Pleun :bruinpootje: :zwartpootje: :bruinpootje: :zwartpootje:
Afbeelding
Bubbeltjeswater

Tja, het is gemakkelijk te oordelen en dat mag je. Ik ben blij dat ik, zodra ik merkte dat ik het niet aan kon, deze beslissing heb genomen.
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Aldinne schreef:Goed dat je er toch nog op tijd bent achter gekomen.. Maar heel eerlijk als 'mensen' weten dat ze het niet aankunnen, maak dan uberhaupt niet zulke beslissingen!! Het gebeurd jammer genoeg zoveel, en vaak als het hondje al in huis is.. :cry: Wat zou dat zijn?? :confused:
Het lijkt me dat je op ieder moment beslissingen mag nemen waarvan jij denkt dat die de beste zijn. Met betrekking tot asielhonden voorziet zelfs het contract van de dierenbescherming hierin, je mag de hond namelijk binnen een bepaalde termijn terugbrengen. En dat is ook heel terecht, zo kun je een weloverwogen beslissing nemen. TO heeft deze beslissing al genomen voordat ze de hond in huis had. Niets mis mee toch?

Nee, laten we dan eens stilstaan bij het ongenuanceerd ventileren van meningen, en het klaarstaan met oordelen zonder dat men het hele plaatje kent. Misschien moeten we daar wat voorzichtiger in worden??
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Lien schreef: TO heeft deze beslissing al genomen voordat ze de hond in huis had. Niets mis mee toch?

Nee, laten we dan eens stilstaan bij het ongenuanceerd ventileren van meningen, en het klaarstaan met oordelen zonder dat men het hele plaatje kent. Misschien moeten we daar wat voorzichtiger in worden??
Helemaal mee eens!!!
Deze beslissing is juist ontzettend dapper, toegeven dat iets niet lukt vinden de meeste mensen (begrijpelijk) vreselijk moeilijk. En om dat dan ook nog zo op het forum te zetten, petje af voor de TO.
Een oud spreekwoord: "beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald" is nog steeds waar.
Bubbeltjeswater

Voor het een hele discussie gaat worden, meld ik me van dit topic af.
Ik vind dat iedereen die wil oordelen op wat voor grond dan ook, het recht heeft om dat te doen. Iedereen heeft het recht om zijn/haar eigen verhaal te maken van beperkte informatie. Iedereen heeft zelfs het recht dat verhaal dan te geloven.
Maar ik hoef dat allemaal niet mee te krijgen. Ik heb het moeilijk genoeg gevonden deze beslissing op de valreep te moeten nemen.

Ik wens iedereen heel erg veel liefde en plezier toe met jullie honden en andere huisdieren.
Gerdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Gerdien »

O, had al een leuk verhaaltje over de hond geschreven , maar lees nu dat jullie 'm niet in huis nemen.

Goed dat je daar nu achter komt, en trek je niet teveel aan van
allerlei meningen van anderen. JIJ zou de hond op moeten voeden en dat moet wel kunnen. Misschien binnenkort een andere hond...?

Veel sterkte in ieder geval !
Mark
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Mark »

Enkel jij kan beslissen, ik vind het heel mooi dat je gewoon toegeeft dat je het momenteel niet aankan. Veel mensen zetten tegen hun gevoel in toch door en halen een hond in huis die vervolgens weer in het assiel beland. Broes heeft intussen een warm mandje gevonden, en als je je binnen een paar jaar je klaar voelt om toch een hond in huis te halen vind je zeker opnieuw zo'n kanjer.
Tinny: raszuivere kruising (01/01/98-12/04/08 )
Benji: Kruising en ons duveltje (30/01/08-24/05/08 )
Zora: labrador in hart en nieren (06/06/01-10/04/14)
Vicky: lieve knuffelbeer
Plaats reactie