Thornit ear powder

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Roos schreef:Ik weet dat niet zeker Sharon, maar het lijkt mij heel sterk dat hij dat met het blote oog zo kan zien.

Bij mijn plas bv (om maar even iets te noemen) kan ik ook zelf zien dat er een ontsteking in mijn blaas zit, maar als het erom gaat van welke bacterie zal het toch echt even naar het lab moeten, want dat kan de ha ook niet zien.

Dus logisch nagedacht zou ik denken dat hij dat niet zo kan zien, heeft hij het vuil wel eens onder de microscoop bekeken?
Bij Sam is toendertijd ook een kweek genomen van zijn oor, en ze zijn ook direct gespoeld daarna.
Alleen weet ik het resultaat niet meer, te lang geleden :oops:

Even oftopic, maar hoe gaat het met je menu, voldoet het nog steeds en hoe gaat het met afvallen?
Daar heb je wel een punt.... ik durf het echt niet met zekerheid te zeggen :| maar het is zeker iets wat ik de eerstvolgende keer bij de DA na zal vragen!

Met zijn menu gaat het prima! Hij is prima op gewicht en ziet er echt super mooi uit!! Zijn vacht is vol, zelfs op plekken waar hij normaal minder behaard was zoals bv zijn liezen, hij is lekker zacht en glimt super!! Een vriendin wees me er ook op dat hij er zo goed uit ziet :D
We zijn dus echt super tevreden!!
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Laboriginals schreef:Ik heb hier standaard een potje Thornit in de kast staan. Vooral bij een beginnende oorirritatie werkt het prima. Gewoon een half theelepeltje in het oor kiepen, beetje masseren en het spul doet zijn werk wel. Wel een paar dagen volhouden.
Het is natuurlijk geen antibiotica, dus bij een heftige bacteriële infectie zal je waarschijnlijk zwaarder geschut in moeten zetten.
Maar onze Tinkle bijv. heeft heel vaak last van een sop-oor, veroorzaakt door gisten. Bij haar helpt de Thornit dan prima, het heeft een opdrogende werking, waardoor het soppige van het oor met een paar dagen weg is. Ook de rode geïrriteerde huid is dan al weer snel mooi roze.
Kortom, ik heb het ooit eens besteld om te proberen en sindsdien, als de bodem van het potje in zicht komt, bestel ik meteen een nieuw potje in Engeland. Ik vind het fijn spul.

Hanneke
Ik ben heel benieuwd!! We moeten het vandaag of maandag binnenkrijgen. Hopelijk werkt het bij Noah ook zo goed :)
Afbeelding

sharon66057
Speurneus
Speurneus

Poeder al een paar dagen binnen en gebruikt, wat een wondermiddel!!
In 1 dag was zijn oortje al een stuk schoner, het lost gewoon de viezigheid op lijkt wel.
Zijn oor is niet rood meer en voelt ook niet warm aan.
Je mag van te voren het oor ook niet schoonmaken omdat oorwax het poeder op moet vangen.
Ben blij dat ik het heb besteld :)
Afbeelding

Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Wat mooi Sharon, ik had denk ik ineens geen abbo meer op dit onderwerp :confused:
Gelukkig kwam het in een ander topic ter sprake, super dat het noah zo goed heeft geholpen.
Gaat het nog steeds zo goed met zijn oren?
Caya
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Caya »

Oeps, niet netjes van me om het niet eerder te schrijven maar...
ook bij Norah (en bij de andere honden ook) is de oormijt helemaal weg. Sinds jaren heeft ze heerlijke schone zachte oren. Ik en vooral Norah zijn dus superblij met Thornit. Tegelijkertijd met dat poeder had ik ook PlaqueOff (Proden) besteld tegen plaque op de tanden. En ook dat heeft verbazingwekkend goed geholpen. De plaque bij Dewi en Xanne is helemaal weg! Dus geen behandeling nodig onder narcose!!
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!
Afbeelding
:zwartpootje: Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
:bruinpootje: Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
:bruinpootje: Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
:zwartpootje: Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
:zwartpootje: Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
:bruinpootje: Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
:bruinpootje: Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Het gaat nog steeds goed met zijn oren! Als het weer wat viezer word gebruik ik weer een klein beetje van het poeder (als het nodig is meerdere dagen) en dan is het vuil zo weer weg! Het stinkt wel een beetje klinisch :D Er zit veel in zo'n potje dus je doet er ook nog eens super lang mee, ja ik ben er nog steeds erg blij mee :D
Afbeelding

yosca
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door yosca »

Dat klinkt goed! Hebben jullie wellicht de link van de site waar ik dit kan bestellen? Yosca heeft ook met grote regelmaat rode, vieze oren door gisten en mijten. Met shampoo zijn haar pootjes en anus al (bija) gistvrij, maar de oren blijven een probleem.

Alvast bedankt!!
Groetjes van Anneke en een Pootje van Yosca & Zyva.
kimmeding

Ongelezen bericht door kimmeding »

oh dat wil ik voor Mexx ook proberen!
Herman 70
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Herman 70 »

yosca schreef:Dat klinkt goed! Hebben jullie wellicht de link van de site waar ik dit kan bestellen?

Alvast bedankt!!
klikkie doen dan
Marga
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marga »

Herman 70 schreef:
yosca schreef:Dat klinkt goed! Hebben jullie wellicht de link van de site waar ik dit kan bestellen?

Alvast bedankt!!
klikkie doen dan[/quote

Wel even uitkijken met de verzendkosten. Ik wilde bestellen en de verzendkosten waren 100 pond. Dus bij een ander besteld met normale verzendkosten.
Herman 70
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Herman 70 »

Verzendkosten zijn echt geen 100 pound.
Ongeveer €4,90 vragen ze voor verzending
yosca
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Herman 70 schreef:

Alvast bedankt!!
klikkie doen dan
Super, dank je wel!
Caya
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Caya »

yosca schreef:Dat klinkt goed! Hebben jullie wellicht de link van de site waar ik dit kan bestellen? Yosca heeft ook met grote regelmaat rode, vieze oren door gisten en mijten. Met shampoo zijn haar pootjes en anus al (bija) gistvrij, maar de oren blijven een probleem.

Alvast bedankt!!
De anus en pootjes van Norah smeer ik eerst heel dun in met zuurvrije vasaline en dan strooi ik er een beetje Thornit op / in. Onze honden lopen bijna de hele dag buiten dus ik heb daar geen vlekken van in huis op de grond. Maar wat voor een shampoo gebruik jij daarvoor?
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!
Afbeelding
:zwartpootje: Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
:bruinpootje: Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
:bruinpootje: Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
:zwartpootje: Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
:zwartpootje: Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
:bruinpootje: Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
:bruinpootje: Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13
Marga
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marga »

Herman 70 schreef:Verzendkosten zijn echt geen 100 pound.
Ongeveer €4,90 vragen ze voor verzending
Klopt, maar er zat wel degelijk eentje bij waar het 100 pond kostte. Ik wil alleen maar even waarschuwen.
yosca
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Caya schreef:
yosca schreef:Dat klinkt goed! Hebben jullie wellicht de link van de site waar ik dit kan bestellen? Yosca heeft ook met grote regelmaat rode, vieze oren door gisten en mijten. Met shampoo zijn haar pootjes en anus al (bija) gistvrij, maar de oren blijven een probleem.

Alvast bedankt!!
De anus en pootjes van Norah smeer ik eerst heel dun in met zuurvrije vasaline en dan strooi ik er een beetje Thornit op / in. Onze honden lopen bijna de hele dag buiten dus ik heb daar geen vlekken van in huis op de grond. Maar wat voor een shampoo gebruik jij daarvoor?
Bij de dermatoloog (na huidonderzoek) bleek Yosca veel gisten te hebben waardoor ze jeuk bleef houden. Door de shampoo, van de dermatoloog, zijn de rode pootjes en anus zo goed als verleden tijd en is ze, na onderzoek, ook gistvrij gebleken. Nu was ik haar nog 1x per week met malaseb shampoo. Dit is antibacterieel en antischimmel.
Plaats reactie