wat doen jullie

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Connie mama van Boris

Ongelezen bericht door Connie mama van Boris »

Oh ja, en als meneer zelf besprongen wordt staat ie er als een jandoedel bij!
Hij laat het maar gewoon gebeuren...de oelewapper! :)
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

royenmarjolein schreef:Iedereen zijn eigen mening :)
Maar ik snap de ophef niet die deze vraag altijd oproept :confused: ... alsof er een misdaad begaan wordt :wink: en er sprake is van onfatsoenlijke eigenaren en onopgevoede honden. Er wordt nooit zo gereageerd als honden aan elkaars geslachtsdeel of kont ruiken terwijl ik dat als mens ook een erg aparte manier van voorstellen vindt die honden doen :lol:

Tja, als ik mijn teefje (of voorheen Sam ook) helemaal bang terugkrijg onder zo'n smeerpijp vandaan met flinke krassen op haar buik en een volgekwijlde nek/rug kan ik niet zo gelukkig worden eerlijk gezegd.
En dan heb ik het nog niet eens over wat dit voor haar slechte heupen betekent :(

Sommige reuen (die zijn het doorgaans) presteren het om op de een na de andere hond te klimmen op dezelfde wandeling, ik vind dat gewoon te gek voor woorden.
Ik zie dit eigenlijk niet als natuurlijk gedrag, ik zie het meer als gefrustreerd gedrag.
Misschien zit ik daar helemaal fout mee, maar zo komt het op mij over in ieder geval.
Snuffelen aan elkaar vind ik daarintegen wel normaal gedrag, ze kunnen nu eenmaal niet praten he, maar om dat nu te vervangen door te laten rijden :?

Sam lost het tegenwoordig zelf op mocht een hond dit in zijn bol halen, maar Dewi helaas niet.
Die probeert te vluchten maar als dat niet lukt staat ze daar als een heel bang hondje in elkaar gekrompen :(
En dat zou "normaal" hondengedrag zijn? Ik geloof er echt helemaal niets van....
Roos

Heb ik nog een vraag voor Connie en royenmarjolein, jullie reu heeft vast weleens op een knuffel/kussen oid gereden thuis.
Vinden jullie dat normaal gedrag?
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Ik heb ook het idee dat het niet heel normaal is als vreemde honden dat bij elkaar doen. Ik heb wel eens gehoord dat het in een roedel wel wat "normaler" is omdat deze honden onderlinge relaties hebben.
Maar voor mijn idee is het nogal apart dat een vreemde hond aan komt rennen en direct jouw hond zou willen bestijgen, terwijl de honden elkaar helemaal niet kennen.
En waarom snauwen best veel honden van zich af als dit gebeurt? Omdat ze het zo normaal en leuk is?
En natuurlijk zijn er ook genoeg die gewoon sullig blijven staan, maar dat is denk ik meer omdat ze niet weten hoe te handelen dan dat ze het fijn vinden.
Flits weet ook nog niet hoe hij een andere hond moet corrigeren, maar ik zie langzamerhand steeds meer dat hij voor zichzelf durft op te komen als een hond maar irritant blijft doen. Heb hem tot nu toe eindelijk 2 keer zien snauwen in z'n leven. Voor de rest pikt hij echt alles van andere honden, maar dat vindt hij aan z'n gedrag te zien niet altijd even leuk, maar hij weet misschien nog niet helemaal hoe hij iets duidelijk moet maken. En dit is misschien ook zo voor honden die bereden worden, maar die niet weten hoe te handelen.
Dus daarom vind ik het niet nodig dat Flits op andere honden rijdt en andersom.
En dan is er nog zoiets, waarom doen sommige reuen het wel en waarom sommigen niet? En vaak de reuen (teven) die het wel doen, doen het ook regelmatig.
Waar hangt dat van af? En wat willen ze ermeer zeggen als ze zomaar een wildvreemde hond gaan bestijgen? Ben hier wel nieuwsgierig naar.. wie weet dit of denkt dit te weten?
marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door marron »

:D ik ben ook zo'n vrouwtje die het lekker aan haar teefjes overlaat, en ze jagen de reutjes weg hoor, een ferme hap in de lip of oor van het manneke is zo gebeurd :twisted: maar nu hebben mijn 2 teefjes ook nestjes gehad dus die zijn er wat feller op, PP leert van hun en hapt er ook vrolijk op los als ze haar lastig vallen, knappe meid zeg ik dan altijd, mijn Soesje is nog net wat te jong en is onder de indruk, gaat plat liggen, dus voor de reutjes niet zo heel leuk en mevrouwtje word dan ook al snel met rust gelaten :D :D de slimmerd :D ze draait zich om en knijpt ze dan snel in de mannelijke kontjes en rent weg :D geen reu die haar achterna komt hoor :D Maar als een reueigenaar tegen mij gaat zeggen jouw teven bijten mijn reu, ja dan is het gas aan he, dan leg ik ze even heel netjes uit hoe het werkt en dat hij een klier heeft die gewoon op een hele nette manier op zijn plek is gezet :D ik ben veel liever als knijpsoezje hoor :D
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)
marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door marron »

Ow ja en mijn dames bestijgen elkaar, meestal als ze loops moeten worden, soms is het rangorde dat zie ik bij de jongsten heel erg, de oudere dames hebben de rangorde al vast gelegd en doen dit als ze loops worden en heel soms op de jongsten omdat die echt te brutaal worden, daarna volgt ook nog vaak een ander correctie en is de roedel weer stabiel :)
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

Hier krijgen ze bij juffie hond (gelukkig) geen kans om dat gedrag te ventileren. Dat gedrag jegens juffie hond hier, dat staat gelijk aan een castratie van juffie hond naar de andere hond toe ;)

En juffie hond hier rijdt ook niet op mensen of andere honden dan wel dieren. Het enige waar ze wel af en toe een poging tot rijen op neemt is een suf oud fleece dekentje, en dan trekt ze het meest onbenullige labrador gezicht wat je je maar voor kunt stellen :D
kimmeding

Ongelezen bericht door kimmeding »

Nou tja Mexx is een reu volledig met alles er op en er aan maar hij doet dus niets terug.
Ik wil niet dat Mexx het bij een ander doet (doet hij ook niet trouwens en ook niet op een kussen ofzo) en een ander hoeft het niet bij mijn hond te doen.

Overgends zei de eigenaar in kwestie " dat lost de hond zelf maar op" maar dat doet hij dus niet.
Gelukkig luisterde hij goed en kwam na een fluitje naar me toe.
De ander droop toen af.
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Voor mij is het simpel: mijn roedelleden dienen beschermd te worden door hun leider, ik dus. Dat betekent dat zij helemeaal niets "zelf op te lossen" hebben, maar dat wij als roedel voor elkaar opkomen, waarbij ik de beschermer van de groep ben als alfa zijnde. Rij-gedrag, agressie, opdrinderig "hij wil alleen maar spelen" gedrag is allemaal een indicatie dat de eigenaar zijn/haar hond niet voldoende onder controle heeft.
Als er een roedel ontstaat (mensen die wekelijks met elkaar op pad gaan) is het een ander verhaal, want dan gaat het verder dan elkaar passeren. In dat geval kan er inderdaad onderlinge strijd komen, en dat mag tot op zekere hoogte worden getoond naar elkaar. Maar, als ik vreemde honden tegenkom, waar mijn honden geen enkele relatie mee hebben en ook niet zullen aangaan, is het onzin om dat soort conflicten "te laten oplossen". Eraf dus met die hond als het bij mijn honden gebeurt. Hoewel, meestal zie ik aan de houding van de hond die aankomt al wat ie van plan is, en stuur ik hem daarvoor al terug naar zijn baas. :wink:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Hier net zo als Dorine.

Vreemde honden hebben uberhaupt niks met mijn honden te maken, hoeven zich niet te meten op welke manier dan ook, ze hebben geen relatie dus ook geen rangorde die even bepaald moet worden.

Max die erg lekker ruikt, willen ze altijd berijden, hij blijft staan en weet niet wat te doen, gebeurt niet dus, mijn hond komt daar ook voor z'n plezier en die hoeft niet verziekt te worden door een gefrustreerde maloot!

Ik ben degene die alles regelt, 1 keer is het gebeurt dat Max bereden werd op een afstandje, het duurde dus even voor ik erbij was, toen heeft Doran het opgeknapt....zijn roedel, daar blijf je vanaf! Maar ook dat wil ik niet, zoals ik al zei, ik regel dat, rijdende, patsende, ruzie zoekende honden, hebben aan mij een verkeerde en hun baasjes ook!

Edit: toevoeging.

Doran rijd niet, die heeft toen hij een jaar ofzo was eens op Max gereden, ik heb hem duidelijk gemaakt dat dit ongewenst gedrag was en hij heeft het nooit meer gedaan. Max kan heel soms rijden, pure spanning, hij weet niet wat hij met spelende honden moet (binnen de roedel) en gaat dan van gekkigheid maar proberen te rijden......niet dus! Hij word er aan z'n nekvel afgehaald met een flinke foei, probeert hij het dan nog eens, gaat hij aan de riem, niemands wandeling hoeft verziekt te worden, ook niet door mijn sullige bruine beer!
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lars en Daniëlle »

Sluit me bij bovenstaande aan. Geen gedonderjaag op mijn hond. Als de eigenaar niet gelijk ingrijpt doe ik het.
Castro rijd ook niet op andere honden, hij probeert thuis af en toe op zijn knuffel te rijden maar dat staan we niet toe.
Connie mama van Boris

Ongelezen bericht door Connie mama van Boris »

Roos schreef:Heb ik nog een vraag voor Connie en royenmarjolein, jullie reu heeft vast weleens op een knuffel/kussen oid gereden thuis.
IK haal mijn hond ALTIJD van een andere hond af als hij er bovenop springt.
Hij doet het zeker niet bij alle honden, alleen bij één of twee honden die we vaak tegenkomen.
Als ik het in de gaten heb lijn ik Boris aan om het te voorkomen omdat ik het vervelend vindt voor andere mensen.
En tsja, ik maak geen studie van mijn hond, ik probeer hem op te voeden als een leuke,sociale hond, en als hij dit soort gedrag vertoont ( wat idd vaak reu-eigen is) zal ik hem zeker corrigeren hoor!
Roos

Connie mama van Boris schreef:
Roos schreef:Heb ik nog een vraag voor Connie en royenmarjolein, jullie reu heeft vast weleens op een knuffel/kussen oid gereden thuis.
Hij doet het zeker niet bij alle honden, alleen bij één of twee honden die we vaak tegenkomen.
Als ik het in de gaten heb lijn ik Boris aan om het te voorkomen omdat ik het vervelend vindt voor andere mensen.
En tsja, ik maak geen studie van mijn hond, ik probeer hem op te voeden als een leuke,sociale hond, en als hij dit soort gedrag vertoont ( wat idd vaak reu-eigen is) zal ik hem zeker corrigeren hoor!
Je klinkt een beetje verdedigend en dat is niet nodig hoor.
Er staat wel een heel verhaal nu maar antwoord op mijn vraag heb ik nog niet :wink:
kimmeding

Ongelezen bericht door kimmeding »

Connie mama van Boris schreef:
Guts ik heb dat dus precies hetzelfde.
Geen studie van mijn hond maar gewoon een lekker dier wat sociaal leuk is.
Alleen Mexx rijd dan niet op andere honden of voorwerpen maar goed dat kan nog komen he.
Carlijn
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Carlijn »

Tijdens een wandeling aan het meer kwamen wij ook een hond tegen die constant op die van mij sprong. Wij hebben eerst aangekeken hoe ze het zelf oploste. Ze nam afstand maar de reu bleef achter haar aan. Daarna hebben we haar afgeleid met apporteren in het water. Elke keer als ze uit het water kwam, sprong de reu er boven op.
De reu was niet in staat tot spelen en was niet gecastreerd.
Die van ons ontweek hem steeds meer en dat deed ze heel netjes vond ik. Het is alleen zo jammer voor de reu. Het draait voor hem maar om 1 ding en komt niet tot spelen toe..
Plaats reactie