Nachtelijke bench frustratie

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
bloempje
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door bloempje »

ons pupke is nu 2 weken bij ons, de eerste nachten lag ze in de bench achter ons bed, en steeds een stapje verder weg van het bed, achter de deur met de deur op een kier, de deur dicht, een meter verder en nu slaapt ze sinds gisteren in de keuken. Ze vondt het in het begin ook echt niet leuk, maar het gevoel dat ze "bij" ons was, was voor haar genoeg om toch lekker te gaan slapen. Wij leggen haar verplicht 2x per dag in de bench, en in het begin zo dat ze ons wel kon zien, maar wel met het deurtje dicht. Ze ligt het liefst op mijn voeten te slapen, dan slaapt ze het lekkerst en het langst maar slapen in de bench gaat nu gewoon goed. Ik heb inderdaad in het begin ook heel zachtjes ssssssst gedaan als ze piepte, ze reageerde hier meteen op, ook praten wij de eerst 10 minuten dat we in bed lagen bewust op een hele lage en rustige toon tegen elkaar, daar werd ze rustig van en ging slapen. hopelijk heb je hier wat aan en gaat het snel beter :)
28 april is ons meisje geboren!!!!
Denver

Ongelezen bericht door Denver »

bloempje schreef:ons pupke is nu 2 weken bij ons, de eerste nachten lag ze in de bench achter ons bed, en steeds een stapje verder weg van het bed, achter de deur met de deur op een kier, de deur dicht, een meter verder en nu slaapt ze sinds gisteren in de keuken. Ze vondt het in het begin ook echt niet leuk, maar het gevoel dat ze "bij" ons was, was voor haar genoeg om toch lekker te gaan slapen. Wij leggen haar verplicht 2x per dag in de bench, en in het begin zo dat ze ons wel kon zien, maar wel met het deurtje dicht. Ze ligt het liefst op mijn voeten te slapen, dan slaapt ze het lekkerst en het langst maar slapen in de bench gaat nu gewoon goed. Ik heb inderdaad in het begin ook heel zachtjes ssssssst gedaan als ze piepte, ze reageerde hier meteen op, ook praten wij de eerst 10 minuten dat we in bed lagen bewust op een hele lage en rustige toon tegen elkaar, daar werd ze rustig van en ging slapen. hopelijk heb je hier wat aan en gaat het snel beter :)
Ik hoor en lees toch veel dat de hond mee naar boven gaat...misschien is dat wel de goede tip :confused:

Ik heb weer wat tips om te proberen...zo als vannacht met de bench kleiner...als dat niet lukt...gaat hij toch naar boven of ik weer beneden...
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Denver schreef:
bloempje schreef:ons pupke is nu 2 weken bij ons, de eerste nachten lag ze in de bench achter ons bed, en steeds een stapje verder weg van het bed, achter de deur met de deur op een kier, de deur dicht, een meter verder en nu slaapt ze sinds gisteren in de keuken. Ze vondt het in het begin ook echt niet leuk, maar het gevoel dat ze "bij" ons was, was voor haar genoeg om toch lekker te gaan slapen. Wij leggen haar verplicht 2x per dag in de bench, en in het begin zo dat ze ons wel kon zien, maar wel met het deurtje dicht. Ze ligt het liefst op mijn voeten te slapen, dan slaapt ze het lekkerst en het langst maar slapen in de bench gaat nu gewoon goed. Ik heb inderdaad in het begin ook heel zachtjes ssssssst gedaan als ze piepte, ze reageerde hier meteen op, ook praten wij de eerst 10 minuten dat we in bed lagen bewust op een hele lage en rustige toon tegen elkaar, daar werd ze rustig van en ging slapen. hopelijk heb je hier wat aan en gaat het snel beter :)
Ik hoor en lees toch veel dat de hond mee naar boven gaat...misschien is dat wel de goede tip :confused:

Ik heb weer wat tips om te proberen...zo als vannacht met de bench kleiner...als dat niet lukt...gaat hij toch naar boven of ik weer beneden...
Traplopen is erg slecht voor een Labrador. Het is natuurlijk erg leuk om hem mee naar boven te nemen, maar hou er wel rekening mee dat hij snel groot wordt en dan te zwaar is om te dragen. En inmiddels is hij dan wel gewend aan boven slapen. Dan wordt het lastig om dit weer terug te draaien.

Dus denk er eerst even goed over na of je dat echt wilt. Tijdelijk beneden slapen is misschien beter en dan langzaamaan afbouwen. Wij hebben een poos een babyfoon beneden gezet nadat ik eerst een paar weken beneden heb geslapen.

Succes
Denver

Roxy11 schreef:
Denver schreef:

Traplopen is erg slecht voor een Labrador. Het is natuurlijk erg leuk om hem mee naar boven te nemen, maar hou er wel rekening mee dat hij snel groot wordt en dan te zwaar is om te dragen. En inmiddels is hij dan wel gewend aan boven slapen. Dan wordt het lastig om dit weer terug te draaien.

Dus denk er eerst even goed over na of je dat echt wilt. Tijdelijk beneden slapen is misschien beter en dan langzaamaan afbouwen. Wij hebben een poos een babyfoon beneden gezet nadat ik eerst een paar weken beneden heb geslapen.

Succes
Ja zo dachten wij ook al...dat het uiteindelijk te zwaar word om hem naar boven te krijgen...
Ik heb sinds 2 nachten ... geen piepende pup meer beneden :feest2: :feest2: Wat hebben we gedaan...

De bench een stuk kleiner gemaakt, een deken erover heen en voila... :shock: :shock: afkloppen nog even maar dit lijkt te werken..
ook overdag hebben wij meer structuur in het terug leggen in de bench...met dus goede nachten als resultaat 8)
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door nicole »

:feest3: de aanhouder wint!
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Super!
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Heel fijn voor jullie, dan slaapt iedereen weer lekker rustig. ook belangrijk!!
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Carlijn
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Carlijn »

Ben heel benieuwd hoe het nu gaat, si het bij twee nachten rust gebleven of.....??? :) :) :) :) :)
Denver

Carlijn schreef:Ben heel benieuwd hoe het nu gaat, si het bij twee nachten rust gebleven of.....??? :) :) :) :) :)
Nou het gaat goed, als je bekijkt van hoever we moesten komen met dit geval...
Maar het is niet meer totaal stil maar .... van de 45min a 1 1/2u dat het was is het nu nog 8 tot 10min :klasse:

Bedankt voor het vragen
Carlijn
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Carlijn »

goed te horen uhhuuh lezen
Plaats reactie