Hier zelf een hondje die totaal niet waaks is en misschien 10x per jaar blaft.
Nou hebben wij ook een type huis waarbij bijna iedereen "achterom" komt. Dus het is voor Flits natuurlijk ook heel normaal dat iedereen zomaar binnenkomt, ook omdat wij daar heel normaal op reageren.
Heb wel 1x mee gemaakt dat ik even een ronde ging lopen 's avonds laat met Flits en dat ik de oprit op liep en daar mijn vader ineens in een reflecterende jast stond als een soort standbeeld. Dat vond Flits toch wel erg vreemd zo op z'n eigen terrein, toen gingen z'n haren recht overeind en kwam daar een dikke grom uit z'n bekkie. Was de allereerste keer dat ik hem hoorde grommen. Daarna is het ook nooit weer gebeurd, maar vond het wel fijn dat hij zo alert was en liet weten dat hij er ook was

Dus ook al lijken ze nog zo lief en zachtaardig, als ze iets verontrustends zien doen ze daar toch wel wat mee denk ik.
En wat ik ook nog een keer heb meegemaakt was in het bos. Dat bos is best achteraf en niet een plek waar je toevallig loopt in mijn ogen. Maar er kwam wel een man ons tegemoetlopen zonder tas of hond. Hij liep daar maar wat en zag er ook apart uit. Ik denk dan gelijk, wat doet zo iemand daar? Maargoed, blijkbaar vond Flits het ook een raar type want normaal trekt hij nooit naar andere mensen toe en is lekker met z'n eigen ding bezig. Maar nu bekeek hij de man eens en sloop er een beetje op af met haren recht overeind en sprong richting die man haha, niet tegen hem aan maar meer recht omhoog springen zonder de man te raken. Die man vond dat niet zo leuk geloof ik want hij deed helemaal z'n handen in de lucht, beetje schrikreactie. Dat gaf ook al aan dat hij niet in het bos liep omdat hij zo graag andere hondjes ziet. Maar hij liep daardoor wel heel snel langs ons. Dus in dat soort gevallen ben ik wel heel dat ik een hond bij me heb. Zeker een zwarte hond die dan naar je toe sluipt met een alerte blik ziet er voor de meeste mensen wel wat engig uit. Vind het ook helemaal niet erg als hij dat dan doet, want ik weet dat hij dat bij "normale" mensen niet doet, die negeert hij gewoon.
Dus op een of andere manier voelen ze wel bepaalde dingen aan denk ik. Zouden ze dat ruiken? Of pikken ze gewoon een rare energie op die dat soort enge types uitstralen? Wel interessant!