Gedrag tussen honden onderling

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Ja, een roedel is sterk, zeker als de band sterk is onderling. Ik besef me ook terdege dat als ik met de roedel loop, ik ze goed onder controle moet houden. Een hond die een conflict uitlokt, heeft dan direct alle honden over zich heen. Ook als ik roedels tegenkom houd ik altijd even de honden bij me. De kracht van een roedel is machtig om te zien, maar brengt ook verantwoordelijkheid met zich mee :wink:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Jutta schreef:Ik vind dat ook leuk om te zien. Tijdens een wandeling was er ook eens een reutje die maar niet van de zij van Chester week en steeds weer achterop. Baas niet in de buurt natuurlijk. Chester probeerde van alles tot op een gegeven moment Emma (de Cesky van een vriendin) het genoeg vond en ze ging erop af en blafte als het ware de hond van Chester weg. Dat was zo leuk om te zien.

En toen bij het Erkemederstrand ging Chester toch ook Noah beschermen.
Klopt ja! Dat was ook zo mooi om te zien :)
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Lupos schreef:Ja, een roedel is sterk, zeker als de band sterk is onderling. Ik besef me ook terdege dat als ik met de roedel loop, ik ze goed onder controle moet houden. Een hond die een conflict uitlokt, heeft dan direct alle honden over zich heen. Ook als ik roedels tegenkom houd ik altijd even de honden bij me. De kracht van een roedel is machtig om te zien, maar brengt ook verantwoordelijkheid met zich mee :wink:
En volgens mij is de band tussen die twee best sterk, ze zijn zoooo verschillend maar daardoor klikt het misschien juist wel zo goed tussen die twee.
Als ik een grote groep honden tegen kom hou ik Noah ook altijd bij me, juist om de reden die jij ook aangeeft :)
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

Lupos schreef:Ja, een roedel is sterk, zeker als de band sterk is onderling. Ik besef me ook terdege dat als ik met de roedel loop, ik ze goed onder controle moet houden. Een hond die een conflict uitlokt, heeft dan direct alle honden over zich heen. Ook als ik roedels tegenkom houd ik altijd even de honden bij me. De kracht van een roedel is machtig om te zien, maar brengt ook verantwoordelijkheid met zich mee :wink:
heel herkenbaar,roef en hidde hebben 10 dagen in de roedel van vrienden doorgebracht tijdens de vakantie.
eeste uur werd Hidde even flink duidelijk gemaakt wat nu wel en zeker niet de bedoeling was.(3 new foundland teven) foppe vond eigenlijk alles best tot hidde de bench in dook van foppe.... :shock: OEPS!! :D
roef wist het allemaal nog van vorig jaar en gedroeg zich netjes.

vanaf dat moment waren roef en hidde weer lid van de roedel en werden ook als zodanig buiten beschermd(hidde) door de rest van de clan.
mooi om te zien maar idd wel een verantwoordelijkheid.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Plaats reactie