In het kader van de bezuinigingen

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Roxy eet maar 400 gram per dag van de Tinlo, Alaska, Haaksbarf, Tammenge en Carnivoer.

Bij de Lotgering wil ik ook met 400 gram beginnen en dan ga ik haar gewoon regelmatig wegen. Mocht ze toch aankomen, dan zak ik naar 380 ofzo. Tot ze op gewicht blijft.

Ze heeft dus maar heel weinig nodig. Ze weegt ook maar 24 kilo.
Een kleine dame :D
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

Asta weegt 25 :wink: ik zou 350 of minder lotgering voeren hoor beter voorkomen dan af te moeten vallen
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Zyva weegt ook 25 kilo en krijgt 500 gram Lotgering per dag, lekker makkelijk, precies 1 verpakking per dag. Van Kivo kreeg ze ook 500 gram per dag maar daar kwam ze dan iets van aan, dan gingen we terug naar 450 gram per dag. Nu zit ze zo'n 4 weken op 500 gram Lotgering per dag en ik heb niet het idee dat ze aankomt. Heb haar van de week ff gewogen en kijk over een paar weekjes weer, meestal zie ik het heel snel als ze wat aankomt. Wij wandelen en fietsen dagelijks met Zyva gemiddeld zo'n 3 uur. En meestal krijgt ze 1x per dag nog iets te kluiven en 1x per dag een pensstaafje of kipfiletreepje ofzo.
charly
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door charly »

Parel weegt ook ongeveer 24 a 25 kg en krijgt 350 g per dag Lotgering, ze is 2 jaar en gesteriliseerd.
Forrest is ruim 1,5 jaar en krijgt ongeveer 700 g per dag, hij is intact en met minder wordt hij te mager, hebben we geprobeerd.
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Als ik zo jullie berichten lees, dan lijkt het me beter om met 350 gram te beginnen met Lotgering. Ze is nu mooi slank (niks te dun) en dat willen we zo houden.

Tussendoor krijgt ze ook af en toe een rauw eitje of geitenyoghurt, of iets te knagen (bullepees ofzo)

Roxy is ook gesteriliseerd
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Wil enCo »

oh ik dacht dat het om bezuinigen ging. Tinlo kost volgens mij toch ook zo,n 3,50 de kilo en meneer carnibest gaat helemaal op hol kwa prijzen tegenwoordig :(

Als ik smuldier voer, kost mij dat dan slechts 2x 0,60 cent 1,20 euro per dag.
Co 1 pakje met wat tafelgroenten of een rauw ei erbij en Ep en kat Rinus samen ook 1 bakje .
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
charly
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door charly »

Bij Lotgering heb je verschillende combinaties, de een komt uit op 2,40 per kilo, dat is het wild, rund met lam en kip komt op 1,39 per kg, eend met lam komt op 1,93 per kg, dus je bent echt wel goedkoop uit met Lotgering, je kan het zo duur maken als je wil. Verder is smuldier verrijkt met supplementen voor de kalk en met groente en olie en Lotgering niet.
Dus net wat je wil :)
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ja hoor, het gaat inderdaad om de bezuinigingen.

Ik heb het nu precies uitgerekend.
Als ik een hele krat totaalvoer, een hele krat combi en een halve krat wild bestel bij Lotgering kom ik op 1,85 euro per kilo en met 10 euro bezorgkosten er nog bij kom ik op 2,07 euro per kilo. Dit is dan 44 kilo samen. Wordt wel proppen in mijn vriezer :?
Dus dat is altijd flink minder dan de dure Tinlo, Alaske, Haaksbarf etc.

Maar ik las wel op de site dat er maar 30% vis in de vistotaal zit, dat is dan wel weer jammer. En als het dan ook niet eens vette vis is, maar witvis. Dan koop ik maar af en toe verse haring voor de afwisseling.

Ik hoorde ook van iemand dat de ontlasting waarschijnlijk dunner zal worden. Het wordt dus gewoon uitproberen en afwachten of het me bevalt. Maar sommigen van jullie zijn wel tevreden, goed om dat te lezen.
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Inderdaad maar gewoon proberen en bevalt het niet is er misschien wel iemand die het van je over wil kopen (weet niet of je in de buurt woont.). Ik heb bij Zyva geen verschil in ontlasting gemerkt in ieder geval, heeft gewoon mooi harde keutels. Succes, ben benieuwd hoe het bevalt.
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Ik combineer barf met smuldier vlees. Omdat we flink moeten bezuinigen geef ik ipv spiervlees smuldier vlees. Dat scheelt me enorm in kosten en verder krijgen ze barf.
Ik ben nu voor 2 honden aan barf en smuldier 120,= per 2 maanden kwijt totaal.
Katootje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Katootje »

Hier ook goede ervaringen met Lotgering.
Nora (woont sinds januari bij ons) kreeg dat bij haar vorige baasjes.
Ik heb het later zelf ook eens besteld maar hier in de buurt is het moeilijk te krijgen.
Nora, Kato én Zoef doen het goed op Lotgering.
Van Kivo kwam Kato zienderogen aan, zelfs als ik haar maar 350 gram gaf.
Van de Lotgering krijgt Nora ruim 500 gram per dag, Kato 400 gram en Zoef 200 gram.
Ontlasting zag er bij alle 3 prima uit en Nora verhaart aanzienlijk minder dan bij sommige andere merken.
Zodra er weer een verkooppunt van Lotgering in de buurt komt, stap ik daar weer op over. Nu krijgen ze Lupa en Ropa. (ook prima spul).
Groetjes, Annick en een stevige knuffel van de NoKaZoefjes
Afbeelding
:bruinpootje:Kato! (Labrador; 4-11-2005)
:zwartpootje:Zoef! (Ruwharige teckel; 12-08-2008)
:blondpootje:Nora! (Labrador/Herplaatser; 25-09-2009/woont sinds 7-01-2012 bij ons)
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Katootje schreef:Hier ook goede ervaringen met Lotgering.
Ik heb het later zelf ook eens besteld maar hier in de buurt is het moeilijk te krijgen.
Van de Lotgering krijgt Nora ruim 500 gram per dag, Kato 400 gram en Zoef 200 gram.
Ontlasting zag er bij alle 3 prima uit en Nora verhaart aanzienlijk minder dan bij sommige andere merken.
Zodra er weer een verkooppunt van Lotgering in de buurt komt, stap ik daar weer op over. Nu krijgen ze Lupa en Ropa. (ook prima spul).
Goed te lezen dat er best veel tevreden Lotgering voerders zijn.

Maar je zou de Lotgering toch ook thuis kunnen laten bezorgen? Dat ga ik ook doen en zelfs met die 10 euro bezorgkosten ben ik dan nog veel goedkoper uit dan de meeste andere merken.
Katootje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Katootje »

Roxy11 schreef:
Katootje schreef:Hier ook goede ervaringen met Lotgering.
Goed te lezen dat er best veel tevreden Lotgering voerders zijn.

Maar je zou de Lotgering toch ook thuis kunnen laten bezorgen? Dat ga ik ook doen en zelfs met die 10 euro bezorgkosten ben ik dan nog veel goedkoper uit dan de meeste andere merken.
Als ik me niet vergis, bezorgen ze niet in België, of de verzendkosten waren heel hoog. Ik weet het niet meer precies. Maar binnenkort komt er waarschijnlijk een nieuw verkooppunt, iemand die ik ken dus dat is helemaal ideaal..lekker samen wandelen en daarna met een krat vol lekkers naar huis. 8) Tot die tijd houden we het even bij Lupa.
Groetjes, Annick en een stevige knuffel van de NoKaZoefjes
Afbeelding
:bruinpootje:Kato! (Labrador; 4-11-2005)
:zwartpootje:Zoef! (Ruwharige teckel; 12-08-2008)
:blondpootje:Nora! (Labrador/Herplaatser; 25-09-2009/woont sinds 7-01-2012 bij ons)
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Amaai.....ja België hè, das een beetje ver van Abcoude :D

Gelukkig dan binnenkort dat nieuwe verkooppunt :klasse:
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marie »

Iedereen moet voeren wat hij wilt. Maar Lotgering met deze prijzen! Dat is puur rotzooi wat ze erin gooien. Je ziet het toch niet omdat het zo vermalen is en honden vinden alles lekker als het maar goed 'stinkt' en ontlasting is zo lekker stevig omdat er veel kip bot in zit. Voor dit geld kun je geen kwaliteit verwachten.
Dus denk goed na voordat je eraan begint. Klachten komen altijd pas op de lange termijn. Natuurlijk is het in deze dure tijden lastig om onze honden nog een redelijk betaalbaar kvv te voeren maar we moeten wel goed oppassen dat we niet 'doorslaan' in onze bezuinigingen. Ik ga liever een keertje niet naar een honden show maar geef dan wel een beter merk kvv. Maar zoals ik al eerder duidelijk wil maken iedereen is vrij in zijn keuze. Ik wil met deze mail niemand kwetsen hoor maar ik wilde het toch even met jullie delen.
groet Marie
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014
Plaats reactie