Loops zonder baarmoeder en eierstokken?!?
-
Dutchlabs
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
ik sta verbijsterd hoe vaak dit dan toch gebeurd ik zelf heb het nog nooit meegemaakt.
Maar een hondje wat ik gefokt heb wel die was met een laproscope gebeurd mijn vraag aan jullie hoe zijn jullie honden gestereliseerd normaal of via laporscope?
Ook zou ik graag als ik niet te brutaal ben de leeftijd van de honden willen weten.....
Mijn dank is groot.....
Maar een hondje wat ik gefokt heb wel die was met een laproscope gebeurd mijn vraag aan jullie hoe zijn jullie honden gestereliseerd normaal of via laporscope?
Ook zou ik graag als ik niet te brutaal ben de leeftijd van de honden willen weten.....
Mijn dank is groot.....
Groetjes Saskia
Aafje, Spook, Pamela, Nanoek op fokkersvoorwaarden Madam en Vlinder en Jack.
Labradors are an addiction, you can´t have just one.
-
Roxy11
- Hele grote hondenneus

Roxy is normaal gesterriliseerd, dus niet lagroscopisch en ze is gesterriliseerd 3 maanden na de eerste loopsheid toen ze ruim anderhalf was. Nu is ze 2.
Ik weet dat er hier op het forum veel mensen anti sterillisatie zijn, maar het is bij ons in overleg met DA een weloverwogen beslissing geweest ivm een baarmoederontsteking.
Ik weet dat er hier op het forum veel mensen anti sterillisatie zijn, maar het is bij ons in overleg met DA een weloverwogen beslissing geweest ivm een baarmoederontsteking.
-
Dutchlabs
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Ik ben absoluut niet tegen stereliseren hoor.Roxy11 schreef:Roxy is normaal gesterriliseerd, dus niet lagroscopisch en ze is gesterriliseerd 3 maanden na de eerste loopsheid toen ze ruim anderhalf was. Nu is ze 2.
Hier worden ook alle honden geholpen nadat ik het genoeg vind.
Maar vind het een enge gedachte dat het weer aan kan groeien ook al zijn ze op de normale manier geholpen.
Dus alles weg heet eigenlijk castratie.
Dat is dus iets wat als ik het zo lees best vaak voorkomt en dan denk ik dit moet ik mijn pupkopers ook wel vertellen...
Ik vind ander half een mooie leeftijd om zowel reuen als teven te laten helpen....
Maar je verwacht dat je hond dan klaar is en niet dat ze eventueel weer loops worden.
Toen het bij Twinkel gebeurde werd er gezegd het kan omdat het laproscopisch gebeurd is....dit blijkt dus niet het geval.
En de dierenarts heeft eigenaar nergens mee gemast....helaas is Twinkel na half jaar overleden ze begon met loops te worden op der 10 de verjaardag toen is alle ellende begonnen.
Ze is geholpen met ruim 1 jarige leeftijd.....
Ik zal de eigenaar eens laten lezen wat er hier geschreven is...
Groetjes Saskia
-
Roxy11
- Hele grote hondenneus

jeetje, wat zielig voor Twinkel en de eigenaren.
Roxy is dus al 3 maanden na de sterilisatie wéér loos geworden. De da zegt dat het revascularisatie is. Er is zeer waarschijnlijk een minuscuul stukje eierstok achtergebleven en het lichaam heeft daar zelf een nieuw bloedvat naar toe gemaakt
Roxy is dus al 3 maanden na de sterilisatie wéér loos geworden. De da zegt dat het revascularisatie is. Er is zeer waarschijnlijk een minuscuul stukje eierstok achtergebleven en het lichaam heeft daar zelf een nieuw bloedvat naar toe gemaakt
-
Roxy11
- Hele grote hondenneus

bij mijn da is het voor het eerst in 26 jaar en wij zijn de gelukkigen
Hij is er wel heel aardig over en heeft meteen zelf van alles er over opgezocht en mij alles uitgelegd.
In april wordt ze opnieuw geopereerd en dan ook gelijk de baarmoeder eruit, zodat ze zeker nooit meer loops kan worden omdat in zeldzame gevallen ook nog de bijnierschors oestrogeen kan aanmaken waardoor er wéér loopsheid optreedt.
Hij is er wel heel aardig over en heeft meteen zelf van alles er over opgezocht en mij alles uitgelegd.
In april wordt ze opnieuw geopereerd en dan ook gelijk de baarmoeder eruit, zodat ze zeker nooit meer loops kan worden omdat in zeldzame gevallen ook nog de bijnierschors oestrogeen kan aanmaken waardoor er wéér loopsheid optreedt.
-
Debora
- Speurneus

- Contacteer:
Faith is normaal geopereerd, dus een castratie, leeftijd ca. 2-3 jaar. Over 2 dg. 2 jaar geleden overleden op 7-jarige leeftijd.
Weet je er zijn zoveel dingen die je weinig hoort totdat het gebeurd. Ik had bijv. zeer zelden meegemaakt dat een hond opeens wegviel, totdat het bij Faith gebeurde en toen kwamen de verhalen. Mensen praten te weinig metelkander over dit soort onderwerpen.
Weet je er zijn zoveel dingen die je weinig hoort totdat het gebeurd. Ik had bijv. zeer zelden meegemaakt dat een hond opeens wegviel, totdat het bij Faith gebeurde en toen kwamen de verhalen. Mensen praten te weinig metelkander over dit soort onderwerpen.