Kunnen wij een labrador pup nemen?

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Sorry hoor, maar volgens mij maak je even een denkfout als je zegt dat je altijd je zware tassen omhoog moet zeulen. Mijn reu weegt 40 kilo schoon aan de haak en ligt als dood gewicht in je armen als je hem optilt. Daar sjouwen wij geen 2 trappen mee op en zeker niet af. je zou te pletter vallen met hond en al. :?
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

mullermariska schreef:Bedenk je ook dat een labrador graag zwemt. En niet alleen in schoon water. En ook niet alleen in de zomer. Ze houden ook van modderbadjes :D Dus weet waar je aan begint. Maar die van mij is nooit vies hoor :oops:

http://i731.photobucket.com/albums/ww31 ... mage-3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

:lol: :lol:

Succes met je keuze. Ze zijn zo leuk!! :verliefd1:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :applaus:
Amarins

Ongelezen bericht door Amarins »

Els schreef:Sorry hoor, maar volgens mij maak je even een denkfout als je zegt dat je altijd je zware tassen omhoog moet zeulen. Mijn reu weegt 40 kilo schoon aan de haak en ligt als dood gewicht in je armen als je hem optilt. Daar sjouwen wij geen 2 trappen mee op en zeker niet af. je zou te pletter vallen met hond en al. :?

Ok, dus dit word een probleem.. :cry:
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Amarins schreef:
Els schreef:Sorry hoor, maar volgens mij maak je even een denkfout als je zegt dat je altijd je zware tassen omhoog moet zeulen. Mijn reu weegt 40 kilo schoon aan de haak en ligt als dood gewicht in je armen als je hem optilt. Daar sjouwen wij geen 2 trappen mee op en zeker niet af. je zou te pletter vallen met hond en al. :?

Ok, dus dit word een probleem.. :cry:
Dat ligt er ook nog maar net aan, of je een reu of teef wil en uit welke lijnen.
Het verschil tussen reu en teef kan wel 10kg zijn. En er zijn reuen van 28/29kg en ook reuen van 40kg of meer.

Ohh en hier word Mexx 36kg soms trap af getild, want hij durft niet op alle trappen te lopen. En dat gaat best, daar wen je ook aan want je bouwt langzaam op :wink:

Het alleen blijven zullen jullie wel iets voor moeten verzinnen, want dat is wel erg lang.

En mijn jongens ruiken alleen als ze nat zijn of ergens door gerolt hebben. Verder geen hondenlucht ( zegt bezoek), krijgen wel vers vlees te eten.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

Kijken voor een werklijn hond dan, mijn teef weegt 24-25 kg en was tot een kilo of 16 vrij goed te tillen hoor. (liften waren toen regelmatig kaduuk)
Werklijnen zijn vaak wat lichter dan showlijnen.

Voor die 2 lange dagen kijken of je iemand kan vinden die op wil passen?

Heb trouwens weleens gehoord van iemand die een hondenliftje had laten bouwen op de trap :lol: hun hond heeft ernstige hd en die hebben dat dus zo opgelost.
sjoko
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door sjoko »

Mijn advies is denk heel goed na voor je eraan begint. Je gaat ervan uit dat hij/zij je maatje gaat worden voor de komende 10 tot 15 jaar. Denk bij een pup aan gebroken nachten, tig x per 24 buiten de regen in, als je terug binnen komt weer naar buiten kunt omdat de pup bedacht heeft dat het binnen toch fijner plassen is omdat het buiten zo koud is. Denk aan het sjouwen trap op en af. Bergen haren in je woonkamer. (je kan er een trui van breiden) je kleren zitten altijd onder de haren, als je net schonen kleren aan hebt komen ze vol enthousiasme begroeten met een paar smerige modderpoten. Tandensporen in je tafelpoten, stoelen, schoenen.
Puppycursus en nog meer, door weer in wind op het veld. Denk aan labradors met banen in de oren, die compleet vergeten lijken te zijn wat je ze ooit geleerd hebt.
Waarom zou je er eigenlijk aan beginnen?.... Als je 2 a 3 jaar vol blijft houden, consequent zijn en de modderpoten, haren en luchtjes geen probleem vindt een super betrouwbaar maatje hebt die onvoorwaardelijk van je houdt. Altijd blij is je te zien. Je nooit zal veroordelen en je aan het lachen maakt als er echt niets te lachen valt.
Die pretbekkies die trouwe doordringende oogjes die recht in je zieltje kijken!
Veel succes met het maken van een goede keuze.
Ik ben erg blij te lezen dat jij je in elk geval goed verdiept voordat je een pup aanschaft. Denk ook eens aan een herplaatser, er zijn er genoeg.

Groetjes Simone
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Ik denk dat 2 weken vrij nemen voor een pup niet voldoende is. Ze hebben langer de tijd nodig om zindelijk te worden, maar ook om te leren om alleen te zijn.
Trappen op en af heb ik geen ervaring mee, maar ik krijg mijn Keo (33 kilo) niet in de auto getild zonder het in mijn rug te krijgen. Maar goed, ik heb geen beste rug.
Als je pup eenmaal zindelijk is en alleen kan zijn dan lijkt het me geen probleem als hij op jouw werkdagen een keer uitgelaten wordt door je schoonzus. Maar je moet natuurlijk wel zeker weten dat je op haar (of iemand anders) kunt rekenen.
Een labrador heeft heel veel energie en dus beweging nodig, is ook wel goed om aan te denken. Je moet er iedere dag een paar uur op uit, door weer en wind.
En ja, hier ruikt mijn huis onvermijdelijk naar hond. Doorgaans niet heel sterk, maar het is te ruiken dat er een hond in huis is. Ikzelf ben intussen dol op het luchtje :D maar ben dan ook gek op mijn hond. En ook hier een exemplaar die iedere modderplas induikt.
Je huis wordt soms heeeel vies van zo'n vieze lab die zich bij binnenkomst eens lekker uitschudt. Ook moet je heel veel stofzuigen als ze in de rui zijn, want er komen in die periode behoorlijk veel haar vanaf. Het hele jaar verliezen ze haren, maar in ons geval is dat 2x per jaar even flink erger. In het voorjaar het ergst.
Dus denk er goed over na. Ze zijn geweldig leuk gezelschap, maar ook heel veel extra werk! :)
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

O en ik denk dat ze een tuin niet zullen missen als ze het zo gewend zijn, het leven in een flat.
Maar Keo ligt bij mooi weer, als de deuren open staan en het is niet te warm, continu in het zonnetje.
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Wat betreft het traplopen.......Als je hond een goede bespiering heeft en je leert aan dat traplopen ook echt lopen is en niet rennen cq springen is dit volgens mij minder belastend dan je hond achter een balletje aan te laten rennen. Ik zou de hond trap lopen dus aanleren, maar wel zo lang als het kan tillen.
Vergis je alleen niet in het opvoeden. Persoonlijk ben ik er geen voorstander van om je nog lerende hond door een ander uit te laten, mits je qua opvoeding op één lijn zit. Alles wat je probeert aan te leren, kan in één klap teniet gedaan worden door derden. Verder woon je zover ik kan lezen ideaal met het bos in de buurt.....Bedenk echter dat opvoeden geen peuleschil is , maar wel heel leuk (kijk eens op Marktplaats hoeveel honden er herplaatst worden omdat men, zoals het altijd zo mooi geschreven wordt "de hond beter verdient". Als jullie er vol voor gaan, heb je geen leuker maatje dan een labje :)
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Dat hele trappen lopen...
Gewoon goed aanleren en vanaf een maand of 8 kan hij of zij prima rustig de trap op en af. Niet onnodig laten lopen, maar het kan prima.
Probleem zit hem alleen als je hond niet gezond is, dan moet je blijven tillen...

Verder heb IK beide reuen tot 8 maanden getild. Ik ben maar een klein meisje van 55 kilo, maar ik wilde perse de honden altijd tillen zodat ik er in groei. Mijn vriend mocht pas aan de bak na 8 maanden 8)

Het feit dat jullie er zo in verdiepen zegt mij dat jullie prima geschikt zijn :wink:
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Waarom probeer je niet eerst een "logeer" hond uit. Iemand die b.v.4 weken in de zomer op vakantie gaat. En draag de volwassen hond dan iedere keer de trap op. Laat de hond lekker buiten , desnoods aan de lange lijn zijn ding doen : dus lekker smerig worden.
Kijk hoe je dat dan wil oplossen. Voel en ruik hoe het is om een hond 4 weken in je huis te hebben. Als je dan naar 4 weken nog verrukt bent, dan kun je overwegen om de stap te zetten. Als echt hondenmens ligt de "irritatiegrens " veel hoger. Daarom heb ik er ook drie. Maar dat betekent ook iedere dag stofzuigen en dweilen. Ik vind het wel heel goed dat je eerst informatie in gaat winnen , sommigen besluiten veel te spontaan om een hond te nemen met alle consequenties.
Ik ben benieuwd of je na een logé labrador nog steeds een hond wilt hebben. :)
Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Noah/Bruce »

Er is al veel gezegd over het houden van een Lab, jullie zijn al verder als menig ander, je vraagt tenminste om advies, heel veel mensen handelen eerst en denken dan Oeps!!!, wel veel werk, weet niet of ik er dat voor over BLIJF hebben.

Hoop dat je een weloverwogen keuze maakt, als je dat doet zal je zien dat er geen beter maatje te vinden als een Labrador :welkom3:
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Marcel Nijland, een bekende (dieren)fysiotherapeut en hondendeskundige, heeft het hele niet-trappen-lopen-verhaal naar het rijk der fabelen verwezen. Ik heb hem al meer dan eens op lezingen horen zeggen: als een pup makkelijk een stap ter hoogte van een traptree kan maken, en dat is als hij zelf hoger is dan een traptree, dan ligt het ruim binnen zijn fysieke vermogens om trappen te lopen. Alleen.... je moet hem wel leren om dat rustig te doen. Veel honden hebben de neiging om de laatste treden naar beneden over te slaan en te springen. En dat is natuurlijk funest.
Ik denk zelf dat rustig trappen lopen, zo vanaf 5 of 6 maanden als de hond al aardig op hoogte is, best kan zonder risico.

Wij hebben vier honden in huis en het ruikt hier niet naar hond. Ook bij mijn golden-vriendin die negen honden in huis heeft, stinkt het niet. Wat naar mijn ervaring essentieel is, is: elke week hondenkussens of -kleden wassen en geen vloerbedekking, vloerkleden of stoffen banken in huis waar de hond op mag liggen. Hondenlucht trekt heel makkelijk in andere stoffen. Als ik wel eens wat langer wacht met de hondenkleedjes wassen, ruik ik dat onmiddellijk. Dan begint het wel te stinken in huis. De hondenriemen en - jassen hangen hier in de bijkeuken en daar ruikt het dus vaak wel naar hond. Ook de hondenauto stinkt naar hond, daar zit de lucht in de bekleding.

Als de honden hier in een prutsloot hebben gezeten of ergens in hebben liggen rollen, gaan ze never nooit niet zo naar binnen. Dan sop ik ze eerst in met shampoo en dan gaat de tuinslang erop. Wel hebben ze inderdaad vaak een wat sterkere lijflucht als ze in de rui zijn, dat is bijna niet te voorkomen. Maar normaal gesproken ruik je ze echt niet (behalve als ze een wind laten :wink: ).
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door irma »

Met dat traplopen ben ik henmaar gedeeltelijk eens. Ik heb ook op een flat gewoond (en daar zelfs gefokt). Trap oplopen op een rustige manier is niet zo belanstend als eraf. Eraf kun je begeleiden door de reim of een sjaal net achter zijn voorpoten te doen, zo til je de voorkant van de hond net een klein beetje op. Zo ondersteun je hem. Zolang de hond maar tree voor tree neemt kan dat prima. EN ja natuurlijk is een trap op of af "denderen"slecht.
Je huis hoeft niet zó groot te zijn, het gaat erom of de hond genoeg lichamelijke en geestelijke bezigheden krijgt! Beter elke dag 2 uur lopen en apporteren en op een flat wonen dan een hond die bijna hele dagen in een tuin zit en er wordt niets mee gedaan.
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

Laboriginals schreef:
Wij hebben vier honden in huis en het ruikt hier niet naar hond. Ook bij mijn golden-vriendin die negen honden in huis heeft, stinkt het niet. Wat naar mijn ervaring essentieel is, is: elke week hondenkussens of -kleden wassen en geen vloerbedekking, vloerkleden of stoffen banken in huis waar de hond op mag liggen. Hondenlucht trekt heel makkelijk in andere stoffen. Als ik wel eens wat langer wacht met de hondenkleedjes wassen, ruik ik dat onmiddellijk. Dan begint het wel te stinken in huis. De hondenriemen en - jassen hangen hier in de bijkeuken en daar ruikt het dus vaak wel naar hond. Ook de hondenauto stinkt naar hond, daar zit de lucht in de bekleding.
Dat vind ik wel bijzonder dat het bij jou dan niet naar hond ruikt in huis. Ik was ook alles met regelmaat en heb geen vloerbedekking en een leren bank. Ik stofzuig elke dag en toch ruikt het "honds" bij mij in huis, heel anders dan bij de buren met alleen maar kinderen. Daar ruik ik namelijk altijd een iets zoetige lucht als ik binnen kom. Zelfs mijn kleding die (schoongewassen) een tijdje in de klerenkast liggen, zoals bijvoorbeeld truien na de zomerperiode, moet ik eerst weer wassen omdat ze naar hond ruiken.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
Plaats reactie