Opspringen

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
aldidajo
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door aldidajo »

RaymondC schreef:En is dat springen-happen alleen bij het los (vrij) wandelen?
Nee, ook nadat we hier thuis gespeeld hebben en ik het spel beindig ("klaar"). Het lijkt wel of hij dan niet meer te stoppen is en zijn grens niet kent. Hij klapt dan helemaal uit zijn plaat.
Ik was vanmiddag gewoon even bang, zo ging hij tekeer :shock:. Zijn ogen rollen dan ook in zijn koppetje. Gewoon eng om te zien.
Uiteindelijk heb ik deze "strijd" ook weer gewonnen, maar net wat je zegt... Strijd voeren zou gewoon niet moeten! :(

Hij is nu 20 weken.... De ideale pup dacht ik, maar de laatste tijd is het echt wel afzien doordat we "strijd" voeren, een strijd waar ik gewoon niet onderuit kom omdat hij de confrontatie keihard aan gaat.
Ergens is er gewoon iets mis gegaan, maar ik weet echt niet hoe en waar. Ik zoek het ook bij mezelf, maar jeetje....

Zitten voor het eten en wachten op ons commando dat hij mag gaan eten doet ie dan weer wel prima.
Zitten voordat hij de bench uit mag doet hij ook prima. De voordeur uit en ons voor laten gaan is ook een gewoonte die hij prima onder de knie heeft.
esmmar&happy
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door esmmar&happy »

een pup van 20 weken heeft heel veel energie. Biedt je de rest van de dag voldoende fysieke en metale uitdaging?
Anders is dit zijn 'uitleefmomentje'.
zo blij met een pup erbij
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

esmmar&happy schreef:een pup van 20 weken heeft heel veel energie. Biedt je de rest van de dag voldoende fysieke en metale uitdaging?
Anders is dit zijn 'uitleefmomentje'.
Of krijgt hij niet genoeg rust :wink:

Dit gedrag kan door overprikkelen komen.

Bang moet je sowieso niet voor hem zijn, dat merkt hij meteen. En als je weet dat hij dit altijd doet na het spel, zorg je dat je het spel afrond in de bench.

Verder zou ik hem voor je hem los laat goed onder appel zetten en meteen als hij zo gaat doen , draai je om en loopt weg. Als hij bij je is, lijn hem aan en zet opnieuw onder appel .

En ik weet niet of je veel traint met hem, maar dat is sowieso altijd goed om een paar keer per dag een paar minuutjes te doen. En veel regelmaat voor je pupperd .

Ik lees vooral dat Barrel jouw niet respecteert , mijn Mexx deed bij mijn jongere zusje precies hetzelfde toen hij nog pup was (zij was toen 13jaar) maar alleen als ik er even niet bij was .
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
aldidajo
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door aldidajo »

-kim- schreef: Dit gedrag kan door overprikkelen komen.
Ik denk ook dat dit het geweest is!

Het gaat inmiddels een stuk beter.
Voor ons gevoel kreeg Barrel genoeg rust, maar hij blijkt toch nog meer rust nodig te hebben.
Het spel (bijv. een zoekspelletje) rond ik nu af in de bench en dat werkt prima, hij draaft hierdoor niet meer door en valt vrijwel direct in slaap. Bedankt voor deze tip, want dat is wat we waarschijnlijk niet goed deden... Spelen en hem daarna nog even laten gaan en dan dit gedrag.

Overigens respecteert Barrel me wel volledig, hoor. Ik ben wel zijn veilige haven, dat merk ik aan alles. Als er iets gebeurt waar hij nog niet bekend mee is schuilt hij eerst achter mijn kuiten en kijkt me aan. Als ik niet of normaal reageer dan is het goed. Ik mag gerust aan zijn eten, kluif, buik, etc. komen, allemaal prima.
Bij volledige rust pakt hij commando's ook prima op.

Mijn angst ontstond door mijn eigen onzekerheid :confused: . Wist zelf even niet hoe ik dit op moest lossen en bedacht ook niet dat ik spel het best in de bench kon stoppen. Achteraf wel stom eigenlijk.....
Maar het helpt!!!! :) . Daar gaat het om!

Gisteren en vandaag geen uitspattingen gehad hierdoor!

Super fijn!
Plaats reactie